Mapfre Sigorta, Türkiye’de ilk kez uygulanan bir modelle işletmelerin karşılaşabilecekleri kurumsal riskleri analiz edip çözüm önerileri sunuyor. Şirketim 360° ile işletmelerin karşılaşabilecekleri kurumsal riskleri dört ana başlık altında ele alan MAPFRE Sigorta, KOBİ’lere tamamen ücretsiz olarak kişiselleştirilmiş hizmet veriyor.
Mapfre Sigorta, Şirketim 360º modeli ile KOBİ’lerin karşılaşabilecekleri kurumsal riskleri analiz edilip ihtiyaca yönelik çözüm önerileri geliştiriliyor. Şirketim 360° hizmeti tamamen ücretsiz olarak KOBİ’lere sunuluyor.
Şirketim 360° ile işletmelerin karşılaşabilecekleri kurumsal riskler dört ana başlık altında ele alınıyor:
- Şirketin Mal Varlıkları Üzerindeki Riskler: Şirketin sahip olduğu maddi ve maddi olmayan mal varlıklarının tüm yönleriyle analizi. Gayrimenkul, demirbaşlar, mobilyalar, makine ve elektronik ekipmanlar, stoklar, hammaddeler, şirket araçları ve ulaşım bu grupta değerlendiriliyor.
- Üçüncü Taraflara İlişkin Riskler: Şirketin, ortakların, yöneticilerin ve çalışanların faaliyetleri, üretilen ürün / hizmet, satış ve pazarlama faaliyetleri bu başlık altında ele alınıyor.
- Gelir Tablosuna İlişkin Riskler: Kaza, ciddi bir felaket gibi sebeplerle şirket faaliyetlerinin durması, bu durumda oluşabilecek mali riskler göz önünde bulunduruluyor.
- Çalışanlara İlişkin Riskler: İnsan kaynakları süreçlerinin doğru yönetilememesinden kaynaklanan riskleri kapsayan bu başlık altında; alternatif ücret sistemlerinden yan haklara kadar tüm süreçler analiz ediliyor.
Şirketim 360º sistemi nasıl çalışıyor?
Şirketim 360°’ın ilk aşamasında KOBİ’ler, firmalarının risklerini, ihtiyaçlarını tespit etmeye yönelik olarak Mapfre Sigorta tarafından hazırlanan anketi dolduruyor. Cevaplar doğrultusunda Mapfre Sigorta’nın uzman kadrosu, müşteriye özel kişiselleştirilmiş risk haritası çıkararak müşteriye bu tespitlere yönelik detaylı bir rapor sunuyor. Sonraki aşama, risk haritasında tespit edilen eksikliklere göre hazırlanan teklif sunumuyla tamamlanıyor. Teklifin ardından firmanın ve sektörün detaylı analizleri, çözüm önerileriyle birlikte KOBİ’ler ile paylaşılıyor. Modeli kullanan KOBİ’lerin istikrarlı büyüme adına çok önemli bir avantaj sağlayacağı öngörülüyor.