6 Mayıs 2024, Pazartesi
spot_img

Sigortayı bir gider kalemi olmaktan çıkarmamız gerek

Sigortayı bir gider kalemi olmaktan çıkarmak gerektiğine dikkat çeken Sigortayeri Genel Müdürü Ali Gülcan, “Müşterilerimize ve henüz sigortayla tanışmamış insanlara risklerin çok da uzakta olmadığını anlatmamız gerekiyor. Bazen ihtiyacı yaratarak bazen de ihtiyacın olduğu anda orada olarak müşterilerimizi sigortayla tanıştırmamız gerekiyor. Bu noktada hepimize büyük görevler düşüyor” dedi.  

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Bir yanda ekonomik sıkıntılar, diğer yanda iklim krizi, öte yanda savaşlar derken pandemiden bu yana dünya türlü türlü riskle mücadele ediyor. Riskler arttıkça can ve mal güvenliğini korumak da önem kazanıyor. Bu noktada sigorta şüphesiz en etkin koruma kalkanı olarak öne çıkıyor. Ne var ki yükselen maliyetler, sigorta ürünlerinin yeterince bilinmemesi ve kimi zaman da ürünlere erişim ve hizmet sürecinde yaşanan sıkıntılar sigorta ürünlerine olan yaklaşımı olumsuz etkiliyor. Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ve Damla Özafşar’a konuk olan Sigortayeri Genel Müdürü Ali Gülcan, dijital sigortacılık hizmeti veren Sigortayeri hakkında bilgiler verdi.

Sigortayeri’nin yenilenmesi döneminde birçok müşteri araştırması yaptıklarını aktaran Gülcan, bu anlamda karşılaştıkları en büyük problemin karmaşık ve anlaşılması güç ürünler olduğunu söyleyerek, “Yola çıkarken hız, kolaylık ve esneklik bizim için önemliydi. Müşterinin kafasını karıştırmadan doğru bilgileri verip gerektiğinde fiziksel ya da online danışmanlarla birleştirerek hibrit modeli andıran bir modelle gidiyoruz. Zihin açıcı işlerimizle müşterilerimizi tanıştırıp diğer taraftan da fayda sağlayacak projelerle sektöre katma değer sağlamaya çalışıyoruz. Sigorta şirketi ve diğer partnerlerimizin de bu anlamda bize destek olmaları gerekiyor. Sigortayı bir gider kalemi olmaktan çıkarıp müşterilerimize ve henüz sigortayla tanışmamış insanlara risklerin çok da uzakta olmadığını anlatmamız gerekiyor. Hepimize büyük görevler düşüyor” dedi.

Mevcut riskler penetrasyonu artıracak

Pandemide Türk sigorta sektörünün müşterinin, çalışanının yanında durarak ve hem işlem bazlı dijitalleşmeyi sağlayıp hem de karar alma mekanizmalarında hızlanarak önemli bir sınav verdiğine dikkat çeken Gülcan, şöyle devam etti: “Şimdi başka sınavın içerisindeyiz. Ufak tefek kargaşalar olmakla birlikte bu sınavın da yavaş yavaş olumluya doğru dönmeye başladığını görüyorum. İklim krizi var, kuraklık var, doğal afetler var. Savaş var, enerji krizi var. Global resesyon var. Ülkemizde farklı riskler var. Bunların bir tanesi bile olsa aslında çok büyük krizlere sebep olurken ilk defa hayatımızda bunların hepsini bir arada yaşıyoruz. Bu risklerin artmasının aslında bizim gibi penetrasyonda açığı olan ülkelerde önemli bir ivmelenmeyi beraberinde getireceğini düşünüyorum, çünkü güneşli havada kimse şemsiyeyle dolaşmaz. 2023’ten itibaren ülkemizde sigortalı oranının, sigorta yaptırma oranının artacağını düşünüyorum” diye konuştu.

Zihin açıcı işlerle müşterilerimizi sigortayla buluşturacağız

Sektörde ‘nasıl’dan daha çok ‘neden’lere odaklanıldığını ifade eden Gülcan, “Biz ‘nasıl’a odaklanırsak yapacak çok şey olduğunu görebiliriz. Bugünkü verilerle ülkenin dijital anlamda hala yüzde 1’lerde olan penetrasyonunun böyle gideceğini söylemek zor değil. Bugün yüzde 99 banka ve acenteler üzerinden giden bir üretimimiz var. Baktığınızda yüzde 70’lere varmış dijital penetrasyon. Fakat acente, broker ve sigorta şirketi sayısı bizden çok. Burada farklı bir şey yapmamız gerekiyor. Acentelerimizi, brokerlerimizi ve dijitalleşen oyuncu sayısını arttırarak burada müşteriye giden yolları, kanalları kolaylaştırarak pazarın önünü açmamız gerekiyor. Müşterilerle dijital sigortacılığı buluşturmaya devam edeceğiz. Tabii bunu yaparken proje sigortacısı olmanın verdiği misyonla zihin açıcı işler yapıp müşterilerimizi sigortayla birleştireceğiz” dedi.

Sınırları olmayan bir broker olmak istiyoruz

Sigortayeri olarak sınırları olmayan bir broker olmak istediklerinin altını çizen Gülcan, “Hem bireysel hem kurumsal alanda aynı iştahı, aynı motivasyonu barındırıyor olmamızın altında da bu var. Burada holdingin, bankanın, ekosistemin içerisinde yer almanın bize getirdiği avantajları da ıskalamadan orada yer almak istiyoruz. Müşterilerimize terzi işi bir şeyler yapmamız gerekiyorsa orada elbette ki geleneksel yöntemlerden vazgeçmiş değiliz. Biz tamamen dijital diyerek bazı gerçekleri yok sayıp hareket etmiyoruz. Nerede neyi yapıp yapmayacağımızı çok iyi biliyoruz. Rakiplerimizin iyi yönlerini kendimize örnek alıyoruz. Farklı düşündüğümüz noktaları farklı yapmaya çalışıyoruz. Bu da ekip içinde mesafelerimizin kısalmasını, ekip lideri arkadaşlarımızın da çok kolay karar alıp alanlarında hızlıca ilerlemesini sağlıyor” ifadesini kullandı.

Poliçe sahibine özel müşteri temsilcisi atayacağız

Gülcan, hasar tarafında çok donanımlı ve müşterilere anında hizmet veren 7/24 çağrı merkezleri ve hasar koordinasyon ekipleri olduğunu aktararak, “Yakın zamanda hasar olsun olmasın müşterinin ihtiyaç duyduğu anda temas edebileceği, poliçesi üzerindeki birçok takıldığı alanı proaktif olarak da anlatabilecek poliçe sahibine özel temsilci atayacağız. Müşteri sigorta yerini aradığında aynı temsilci üzerinden hizmet alabilecek. Seneler geçse de hep aynı tanıdık yüzle, aynı metodolojiyle ve aynı standartlarda hizmet alabilecek. Bizim temel amacımız teknolojinin de el verdiği oranda o hizmet seviyesini hep yukarıda tutmak. Onboarding işlemleri çok arttı. Biz de orada bu yaygın alışkanlığı tamamlayarak sektöre bir fark yaratmak istiyoruz” diye konuştu.

Sigortayeri 10 yıl içinde ülkemizin lider Insurtech’i olacak

2023 hedefleri hakkında da bilgiler veren Gülcan, bir ticarethane olarak ana hedeflerinin karlılık olduğunun altını çizerek, “Ancak teknolojiye ve insan kaynağına yatırım ve elbette ki müşteriyi anlama noktasındaki alanlarda kendimizi geliştirmek zorundayız ve bunu ıskalamamak durumundayız. İkisi de bizim eş değer statüde takip ettiğimiz konular. Biz bu süreçte de son üç yıldır kârını ve müşteri sayısını arttıran bir şirketiz. Dijital tarafta iş ortaklığı sayımızı şu an otuzun üzerine çıkarttık. Diğer taraftan kurumsal tarafta artan müşteri sayımız oradaki iş yapma modellerimizi farklılaştırıyor. Kurumsal riskler her ne kadar geleneksel bir şekilde yapılsa da bizim oraya da dijitalleşme anlamında önemli katkılarımız, sürprizlerimiz olacak. Yeni satış kanalları edinme noktasında katkı sağlamayı amaçlıyoruz. 10 yıllık planımızda kutup yıldızımız, sınırları olmayan bir broker olmak. Biz bu yolda gerek müşteri gerek teknoloji gerekse fırsatları bu kutup yıldızı eşiğinde değerlendiriyoruz. Dolayısıyla önümüzdeki on yıl içerisinde ki, ben oraya kalacağını düşünmüyorum, Sigortayeri ülkemizin lider Insurtech’i olacak” değerlendirmesinde bulundu.

2022 yılında 100 binin üzerinde DASK üretimimiz olacak

DaskMatik projeleri hakkında bilgiler veren Gülcan, Haziran 2020’den bu yana 32 ilde 167 bin Dask sattıklarını belirterek, “İlk etapta Dask cihazlarımız vardı. Bir iştirakimizin sahip olduğu kioskların içerisine DaskMatik adını verdiğimiz bir yazılımı koyduk. Müşterilerimiz anında, her yerden istedikleri anda Dask ihtiyaçlarını karşılayabilir hale geldiler. Pandemide hareketliliğin durmasıyla birlikte bunu dijitalleştirerek QR kod ve SMS gibi mobil yöntemlerle de alınabilir hale getirdik. 2022 yılında 100 binin üzerinde bir Dask üretimimiz olacak. Sigortayeri olarak Dask tarafında penetrasyonu arttıracak her türlü projede var olmak istiyoruz. Her türlü imkânı sunarak müşterilerimize Dask hizmetini götürmek niyetindeyiz” diye konuştu.

Sigortayeri ülkedeki en geniş dağıtım ağına sahip broker

Gülcan, yüzde 100 Aktif Bank iştirakı olan şirketin 2013 yılında dijital sigortacılık hizmeti vermek üzere bir e-ticaret platformu olarak kurulduğunu aktararak, şunları söyledi: “Önümüzdeki yıl onuncu yılımızı kutlayacağız. Bu süreçte Aktif Bank gibi büyük bir holdingin parçası olmak, bize bireysel ve kurumsal alanda önümüzdeki yıllarda bizi farklı noktalara taşıyacak avantajlar sağladı. sigortayeri.com üzerinden satışlarımız geçtiğimiz nisan ayında başladı. Diğer taraftan kurumsal branşlarda da kendimizi yeniledik. Endüstriye de yeni işler, yeni müşteriler kazandırarak faydalı olmaya çalıştık. Biz tüm bunları güçlü bir teknolojik altyapıyla yapıyoruz ve 45 çalışanımız var. Yirmi beş ülkede poliçe üretiyoruz. 2 milyonun üzerinde müşterimiz var. 350 milyonluk bir üretimi aşmış durumdayız. Hem bireysel hem de kurumsal risklerde Sigortayeri aynı motivasyon ve iştahla hizmet veren ve ülkedeki en geniş dağıtım ağına sahip broker.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER