18 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

Sigortalıya tasarruf, milli servete katkı

Yaklaşık 2,5 yıldır hasar gören farların camlarını ve kasalarını onarım hizmeti sunan EDK Otomotiv, her 10 farın 8’ini onararak hem milli servete hem de tasarruflara katkı sağlamayı hedefliyor. Yüzde 98 müşteri memnuniyeti başarısına imza atan EDK Otomotiv’in Genel Müdürü Özgür Keskin, “Hasar gören farların onarılması, sigortalıların araçlarının değerinin düşmesini önlediği gibi ülke ekonomisine de önemli katkı sağlıyor” açıklamasını yaptı.

2018’e kadar birçok şirkette üst düzey yöneticilik yapan, satış sonrası ve satış öncesi hizmetler konusunda tecrübe edilen EDK Otomotiv’in Genel Müdürü Özgür Keskin o güne kadar edindiği bilgi birikimini ve tecrübesini 13 Ekim 2018 kurduğu EDK Otomotiv’e taşıdı.

Yeni bir iş modelinin hayata geçirildiği EDK Otomotiv, yaklaşık 2,5 yıldır hasar gören farların camlarını ve kasalarını onarım hizmeti sunuyor. Hedefi; sigorta şirketleri nezdinde büyük önem teşkil eden her 10 farın 8’ini onararak hem milli servete katkı hem de tasarruf ederek maliyet avantajı sağlamak olan EDK Otomotiv’in Genel Müdürü Özgür Keskin, Sigorta Ekranı‘nda  Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu oldu.

Şu anda 18’i sigorta ve 10’u filo kiralama şirketi olmak üzere 28 iş ortaları olduğunu ve iş süreçlerini kendi yazılımları ile yönettiklerini ifade eden Keskin “İşin organizasyonuna ilk İstanbul’da başlamıştık ve sadece 3 markaya çalışıyorduk. Bugün 145 farklı aracın far camı ve kasası stoklarımızda mevcut.” dedi.

HEDEFİMİZ 10 FARIN 8’İNİ  TAMİR ETMEK

Türkiye genelinden far almaya başlayınca hasar dosya süreçlerini kısaltma ve daha hızlı aksiyon almak adına iki hafta önce Denizli Bölge Müdürlüğü açtıklarını ifade eden Keskin sözlerini söyle sürdürdü:
“Ege ve Akdeniz Bölgesi’nde çok büyük bir potansiyel olduğunu düşünüyoruz. Yaklaşık 400.000 civarında hasar dosya adedi var.

Bu hasar dosya adetlerine yönelik olarak sadece 1 günlük kargo mesafesinde Antalya’dan Muğla’dan ya da İzmir’den farları ya da dikiz aynalarını alarak Denizli’de bu işin onarımını organize etmek ve sonra yine hasar servisine göndermek şu anda EDK Otomotiv’in genelamacı. 10 farın 8’ini tamir ediyor olabilmek de temel hedefimiz”

ARAÇLARIN  YÜZDE 70’İ ÖNDEN HASAR GÖRÜYOR

Trafikte hasar gören araçların %70’inin önden hasar aldığına dikkat çeken Keskin “Önden hasar aldığında araçların farları da hasar alıyor . Yaklaşık 300 – 350 bin bandındaki bir aracın farlarının hafif hasar görmesi ile birlikte hasarın yaklaşık 50-60 bin lira civarında olduğunu biliyoruz. Bizim istatistiklerimize dayanarak söyleyebileceğimiz bir şey farların ya da araçların yüzde 65’i sağdan hasar görüyor. Bu demek oluyor ki; sağ far kullanımı, sağdaki parçaların kullanımı diğerlerine göre farklılık arz ediyor.”

TEPKİ VEREN SİGORTALILAR ŞİMDİ ONARIM TALEP EDİYOR

Araçlarının hasar görmesi durumunda tüketicilerin genel eğilimi konusunda da gözlemlerini paylaşan Keskin, hizmet vermeye başladıkları andan itibaren yaşanan değişimi şöyle özetledi: “Yaklaşık 2,5  sene önce bu işi başlattığımız da sigortalıdan, hatta servislerden çok büyük bir tepki vardı. Anlaşmasız servislerin bu işi tetiklediğini sektördekiler iyi bilir. 5664’e göndereceğiniz küçük bir SMS kodu ile aracınızdaki tramer kaydını tamamen öğrenebiliyorsunuz.

Özgür Keskin

Bugün ikinci el değerini en büyük etkileyen faktörlerden birisi de bu. 2,5 sene önce bize tepki gösteren sigortalılar bu işin gerçekten de profesyoneller tarafından yapıldığını hissetti. Şu an farın, stop lambasının onarımını talep eden servislerden malı talep edenin sigortalı olduğunu biliyoruz. Şu anda geldiğimiz noktada durum biraz bizim istediğimiz seyirde devam ediyor.”

FAR ONARIMINI YARIM SAATTE YAPIYORUZ

EDK Otomotiv’in kurduğu bu yeni iş modeli yaygınlaşmaya devam ederken iş süreçlerini de yenileniyor ve hızlanıyor. AR-GE  çalışmaları ile oldukça geliştiklerini ifade eden Keskin “Uzakta far onarımı yaklaşık bir buçuk saat sürerken yurt dışından getirdiğimiz ekipmanlar ile şu anda yarım saatte onarım yapabiliyoruz.” dedi. Tüm farları gönderim öncesinde teste, elektrik testine tabi tuttuklarına belirten Keskin şöyle devam etti: “Yaptığımız testlerin neticesinde memnuniyet oranımızı ciddi oranda etkileyecek bir gelişim olduğunu söyleyebilir. Şu anda başarı oranımız %98’in üzerinde. Türkiye’ye yayılıyoruz, Denizli Bölge Müdürlüğü vasıtasıyla İstanbul’dan Mardin’e, Ağrı’ya kadar far alıyoruz.”

 FAR ONARIMI YAPMAK MİLLİ SERVETE KATKIDIR

Hasar gören farların onarılması, sigortalıların araçlarının değerinin düşmesini önlediği gibi ülke ekonomisine de önemli katkı sağlıyor. 2 yıl öncesine kadar hasar maliyetlerinin yüzde 60’ının yedek parça, yüzde 40’ını işçilik masrafından oluştuğunu ifade eden Keskin bu oranı yüzde 75 yedek parça, yüzde 25 işçilik şeklinde değiştiğine dikkat çekti.

Son bir yıl içerisinde yedek parça maliyetleri  yüzde 30- 40 arasında bir artış gösterdiğini ifade eden Keskin şöyle devam etti: “Yedek parça fiyat artışı hasar dosya maliyetini yükseltiyor ve bu da sigortalı tarafına da çok büyük bir maliyet olarak yansıyor. Farların toplam fiyatları araçların bedelinin yaklaşık yüzde 10-15’ine tekabül ediyor.

Tabii bu işin içerisinde aynası, stop lambası ve fara da bakıldığında maliyet oranı yüzde 15 ile 20 bandında seyrediyor. Buradaki yedek parça maliyeti parçanın perakende satış fiyatı diye tabir edilen orijinal fiyatıdır. Burada farın onarımını yapmak milli servete katkıdır. Ciddi anlamda bir tasarruf sağlanabileceğini söyleyebilir.”

BU YIL HEDEFİMİZ 10 MİLYON TL

İşin sürdürülebilirliğini sağlamak için uygun bir fiyat politikası belirlediklerini ve sigorta şirketlerinin yapısını ve işleyişini bildikleri için anında olaya müdahale edebildiklerini belirten Keskin “Bu yılki hedefimiz sadece far, stop ve ayna grubunda yaklaşık 10 milyon lira civarında. Stop tamirine yeni başladık.” dedi.

İstanbul’a sadece motor kurye ile hizmet vermeye başladıklarını ve bu sayede günlük 4-5 olan operasyon sayılarını yaklaşık 10-15 operasyona çıkardıklarını dile getiren Keskin sözlerini şöyle sürdürdü: “Maslak’ta bulunan 420 metrekarelik tesisimize Pendik’ten 35 dakika gibi kısa bir sürede servisten farın, stopun, aynanın alınması ve aynı gün veya sonraki gün teslimatını sağlayabiliyoruz.

Biz bu işi şehir dışında yapmaya başladığımız da bize en çok hasar dosya süreçlerinin etkilenip etkilenmediği soruluyordu. Araçların yüzde 70’inin önden hasar aldığını söyledik. Önden hasar aldığında sadece far hasar görmüyor, tampon, tampon braketleri, kaput ya da çamurluk da hasar görüyor. O yüzden onarım sürecine baktığımızda mutlaka tedarik var ve tedarik ile birlikte hasar sürecinin minimum 7 ile 10 gün arasında gerçekleştiğini hepimiz çok iyi biliyoruz. Yargılama sürecinde de özellikle Ankara’nın doğusunda ortalama 62 saat sürüyor.

Yani bizim Mardin’den farı alıp İstanbul’da onarımını gerçekleştirdikten sonra tekrardan Mardin’e göndermemiz, dosya hasar sürecini kesinlikle etkilemiyor.” Hizmet ağlarını İstanbul dışında da yaygınlaştırmanın önemini vurgulayan Keskin “Milli servete katkısı çerçevesinde baktığımızda işte bu nedenle sadece İstanbul’da değiliz. Denizli Müdürlüğü çevresindeki 10 vilayet var. İstanbul’dan da Mardin’e kadar tüm Türkiye’ye yayılmış bir şekilde milli servete katkı sağlayacağımıza inanıyoruz.” dedi.

ESKİ MODEL ARAÇLARIN FARLARINI DA TAMİR EDEBİLİYORUZ

Yeni model otomobillerin farlarının tamiri oldukça kolay yapılırken zaman zaman çok eski modellerde de onarım yaptıklarını anlatan Keskin şöyle devam etti:
 “Yaklaşık 1,5 ay önce 2001 model üst segment bir aracın farını tamir ettik.

Ancak farklı araç yapılarında farklı durumlar olabiliyor. Özellikle Japon gruplarında farların değil daha çok kasaların hasar gördüğünü gördük. 2000 yılı sonrası araçların far gruplarında cam diye hitap ettiğimiz kısım artık mikadan yapılıyor.

Ama daha eski araçlarda camların tamiri tabii ki söz konusu değil, onun ancak değiştirilmesi gerekiyor. Aracın eski model oluşu, farın piyasada bulunabilirliği etkiliyor.

Ancak farın tamir edilmesi sigortalının hasar dosya sürecini düşündüğünüzde önemli bir avantaj sağlıyor. Özellikle far fiyatlarının yüksek segmentlerde ve eski araçlarda çok yüksek fiyatlara satıldığını söyleyebiliriz. Özetle eski araçların farlarının tamiri de mümkün ve biz bunu yapıyoruz.”

ÖNCE TÜRKİYE SONRA AVRUPA ÜLKELERİ

Gelecek dönemde farklı alanlarda yatırım yapmayı planladıklarını ifade den Keskin, sundukları hizmet modelini yurt dışına bir kaç ülkede modellemeyi planladıklarını söyledi. “Bununla ilgili bağlantımız var.

Farklı ülkelerde böyle durumlar olmadığını biliyoruz. Elimizdeki ekipmanları yurt dışından getirdik, far camı ile kasası arasındaki yere silikon diyoruz ama bu silikonu bile yurt dışından getiriyoruz.

Bu işi profesyonel olarak düşündük ve bir sonraki aşamada şu anki kullandığımız yazılımı çift dil olarak yaptık.” diyen Keskin, gelecek planlarını anlatmaya devam etti: “Mobil onarımların yapıldığı özellikle Avrupa ülkelerinde bu işin modellenerek yurt dışına açılabileceğini düşünüyoruz. Ama öncelikli hedefimiz Türkiye geneline yayılması.

Sigorta şirketleri nezdinde 10 farın 8’ini tamir etmek potansiyelimizi zaten müşteri memnuniyeti ile taçlandırdığımızı düşünüyoruz. Gerçekten ‘tamam’ olduğumuzu inandığımızda yurtdışına açılmayı düşünüyoruz.”

SİGORTALI MEMNUNİYETİ BİZİM ÖNCELİĞİMİZ

Odaklandıkları far onarım işinde yatırım yapmaya ve geliştirmeye devam ettiklerini ifade eden Keskin “Motor kurye ile organizasyonumuzun yapısına uyan ürünlerin haricinde başka bir ürüne girmek istemiyoruz. Sigortalı memnuniyeti bizim önceliğimiz. Bir sigortalının şikayet etmesine sebep olabilecek bir konu varsa hemen elimize o işin içinden çekip parçanın tedarik geçilmesini istiyoruz. Sigortalının memnuniyeti poliçenin devamı bizim işimizin de devamlılığı anlamına geliyor.” dedi.

SİGORTA ŞİRKETLERİNE YÜZDE 80 TASARRUF SUNUYORUZ

İşlerini kurumsal olarak büyütmeyi hedeflediklerini ve şu anda 18 sigorta şirketi ile çalıştıklarını belirten Keskin, sigorta şirketlerinin neden EDK Otomotiv ile çalışması gerektiğini şöyle açıkladı:
“Biz bu işi gerçekten de çok iyi bir noktaya getirdik. 1,5 yıl öncesine kadar sigortalıyı ikna etmeye çalışırken şu an sigortalının onarımı kabul ettiğini hatta onarımı talep ettiğini görüyoruz.

Bu demek oluyor ki; iyi bir noktaya geldik. Bu işin gerçekten de tasarruf sağlayan kısmında yer aldığımızı bilmelerini isteriz. Sigorta şirketine tasarrufun yüzde 80′in üzerinde olabileceğini belirtiyoruz.

Sözleşmemize de bu şartları da koyabiliyoruz. Yedek parça maliyetlerinde geçen seneye göre yüzde 40’lik bir artış var Bizim geçen sene yüzde 82 olarak gerçekleşen tasarruf oranımız 2020’de yüzde 88 olarak gerçekleşti. Bu oranın da artabileceğini düşünüyoruz. Maliyet politikamızı da ona göre yarattık. Sigorta şirketleri EDK Otomotiv’e güvenebilirler.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER