Marsh Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Vekili Servet Gürkan, şahsi blog’unda sigorta sektöründe yaşanan hızlı gelişmeleri yorumladı. Gürkan’ın “Sigortacılık nereye gidiyor?” başlığıyla yayınladığı makalesi şöyle:
Sigortacılık hızla değişiyor. Dünya yapay zekâ merkezli bir yöne doğru ilerlerken; sürücüsüz araçlar, drone’lar, nesnelerin interneti, öğrenen makineler ve derin öğrenme tüm endüstrilerin geleceğini belirliyor. Bu gelişmelerden sigorta sektörü de had safhada etkileniyor ve etkilenmeye devam edecek gibi görünüyor.
Dijital teknolojiler sayesinde tüm sigorta süreçleri hızla değişirken, sigortacılar bildikleri ürünü satmaya odaklanmak yerine, müşterinin ihtiyacı olan özelleştirilmiş ürün ve hizmetleri tespit etmek zorunda kalacak. Hasar süreci geleneksel yöntem olan ‘tespit edip onarmak’tan, ‘tahmin edip önleme’ye doğru evrilecek.
İşte sizinle paylaştığım video da bu değişimin güzel bir örneğini bizlere gösteriyor.
İzlediğiniz üzere iki araç çarpışıyor. Arkadaki aracın sahibi hasar servisine cep telefonuyla ulaşmaya çalışırken, öndeki aracın akıllı sistemi devreye girerek sürücüsüyle sözlü olarak iletişime geçiyor. Sistem; sürücüye iyi olup olmadığını sorduktan ve onu alması için bir UBER aracı çağırdıklarını söyledikten sonra yerinin uydu üzerinden belirlendiğini, istenirse drone ile hasar tespiti yapabileceğini söylüyor. Daha sonrasında akıllı sistem diğer aracın trafik sigortasının olup olmadığını araştırdıklarını ve drone fotoğraflarını sürücü kabul ederse hasar ihbarının gönderileceğini söylüyor. Öndeki araç sistem tarafından çağrılan çekici ile servise götürülüyor.
Ne dersiniz ülkemizde bu tür hizmetleri yakında görebilecek miyiz?..