5 Mayıs 2024, Pazar
spot_img

Sigorta sektörünün en itibarlı markası Allianz

Bankacılıktan sigortaya, eğitimden ulaşıma kadar 20 kategoride Türkiye’nin en itibarlı şirketleri belli oldu. “Türkiye’nin En İtibarlı Markası” unvanını Koç Holding elde etti. Sigorta sektöründe de Allianz, en itibarlı şirket seçildi.

Türkiye İtibar Akademisi tarafından 6’ncısı gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE) 2016 Araştırması sonuçlandı. 20 farklı sektörün masaya yatırıldığı araştırmaya, 3 bin 808 kişi katıldı. Yıldız Teknik Teknik Üniversitesi İstatistik Bölümü’nce raporlanan TİE’ye göre Türkiye’nin en itibarlı markası Koç Holding oldu. Sigorta sektörünün en itibarlı markası ise Allianz seçildi.

5 koltuk yeni sahibini buldu

Otomobil, hazır giyim, bankacılık, sigorta, eğitim ve makine sektörlerinde büyük rekabet yaşandı. 2015 yılına göre beş sektörde lider değişti. Sigorta sektörünün 2015 yılında en itibarlı markası Anadolu Sigorta iken 2016’da koltuğu Allianz’a bıraktı. Otomobil’de 2015’in en itibarlı markası Ford iken 2016 yılının en itibarlı markası Volkwagen oldu. Turizm-Otel kategorisinde 2015 yılının en itibarlı markası Rixos seçilirken 2016 yılında Barut Hotels, Doğuş Hotel, Hilton Otelleri en itibarlı markalar olmayı başardı. Önceki yılın in itibarlı eğitim kurumu ODTÜ, 2016’da Boğaziçi Üniversitesi’nin gerisine düştü. Makine sektörünün 2015 yılındaki en itibarlı markası Bosch, 2016’da Makine ve Kimya Endüstrisi’ni (MKE) geçemedi.

En önemli ölçüt itibar

TİE İcra Kurulu ve İtibar Atölyesi Başkanı Ertan Acar, itibar kavramının Türkiye’de yanlış bilinen doğru kavramlardan biri olduğunu söyledi. Acar, şu açıklamayı yaptı: “İtibar, şirket ya da kurum güvenilirliğinin maddi olmayan en önemli ölçütlerinden biridir. Şirketlerin defter değeri ile piyasa değeri arasındaki farkların en önemli kaynağı, onların itibarlarıdır. İtibar, üründen çok markanın değerine etki eden önemli bir kazançtır. Gözle görülmez belki ama, hissedilir. İşletmecilik kültürünün genetik bilimi kadar derinleştiği batı dünyasında, itibarı ölçebilir hale getirmek uzunca süre önemli bir istatistik sorunu olmuştur. Bugün artık itibar da kesin olarak ölçülebilir bir değer haline gelmiştir. Biz de en güvenilir araştırma yöntemlerini kullanarak, ülkemizdeki şirket ve kurum itibarlarına dair bir araştırma yaptık ve yapmaya devam edeceğiz.”

Türkiye Geneli Sonucu:

Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Koç Holding

Sektörlere Göre Sonuçları:

Sigorta Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Allianz

Akaryakıt Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Opet

Alkolsüz İçecek Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Coca Cola

Bankacılık Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Türkiye İş Bankası

Beyaz Eşya Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Arçelik

Eğitim Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası

Üniversiteler Kategorisinde: Boğaziçi Üniversitesi

Özel Okullar Kategorisinde: Doğa Okulları  

Elektronik Eşya Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Samsung

Enerji Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: EnerjiSA

Gıda Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Ülker

GSM Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Turkcell

Hazır Giyim Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: LC Waikiki

Holdinglerde Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Koç Holding

İlaç Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Eczacıbaşı

İnşaat Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Ağaoğlu

Makine Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: MKE

Mobilya Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: İstikbal

Otomobil Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Volkswagen

Perakande Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası: Migros

Turizm Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası:

Acenteler Kategorisinde: Ets Tur

Oteller Kategorisinde: Barut Hotels, Doğuş Hotel, Hilton Otelleri

Ulaşım Sektöründe Türkiye’nin En İtibarlı Markası:

Hava Ulaşım Kategorisinde: Türk Hava Yolları

Kara Ulaşım Kategorisinde: Kamil Koç  

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER