Academic Trend Kurucusu Devrim Ersöz ve Ortağı Koray Dağdelen, satışçıların kendilerini geliştirmesinin sektörün büyümesi ve gelişmesini de sağlayacağını söyledi.
Sigortacılığın geniş kitleler tarafından bilinmesi ve anlaşılması, sigorta bilincinin yaygınlaşması ile yakından ilgilidir. Sigorta şirketlerinin satış kanalları ise bu bilincin yerleşmesinde önemli bir işleve sahiptir. Yani, satışçıların bireysel olarak kendilerini geliştirmesi sektörün büyümesi ve gelişmesi ile tamamen doğru orantılıdır.
Academic Trend de sektördeki bu ihtiyacı gidermek adında 2012 yılından beri eğitim ve danışmanlık alanında hizmet veriyor. Satış, pazarlama, yönetim bilimleri, beceri gelişimi, iş geliştirme ve NLP konularında uzmanlaşan 15 danışman, Academic Trend bünyesinde başta sigorta sektörü olmak üzere pek çok endüstride kurumsal ve kurumsallaşma yolunda olan firmalara yönelik programlar tasarlıyor.
Sigorta sektöründeki 15 yıllık kariyerini takiben son beş yıldır eğitim ve danışmanlık alanındaki faaliyetlerine devam eden Academic Trend Kurucusu Devrim Ersöz ve şirket yönetim ortağı Koray Dağdelen ile sigorta sektöründe eğitim gelişim faaliyetlerini değerlendirdik.
Eğitim danışmanlık şirketi kurma fikri nasıl doğdu?
Devrim Ersöz (DE): Sigorta sektöründe profesyonel olarak çalıştığım yıllarda çok sayıda kurumsal eğitime katıldım. Bunu yanı sıra 1998 yılından başlayarak çalıştığım şirketlerde sürekli iç eğitmen olarak görev aldım. Eğitim programları tasarlayıp yürütülmesi süreçlerinde yer aldım. Benim çalıştığım dönemde ve hali hazırda sigorta sektörünün yetiştirdiği profesyonel eğitmen ve danışman sayısı iki elin parmaklarını geçmediğini fark ettim. Eğitime büyük yatırımlar yapan sektörlerin başında sigorta sektörü geliyor. Özellikle 2000’li yıllarda değişen jenerasyon ve sektördeki büyümeye paralel olarak eğitim ve danışmanlık alanında fırsat gördüm ve bu alanda 2012 yılında faaliyete başladım.
Koray Bey sizin hikayeniz de benzerlik gösteriyor mu?
Koray Dağdelen (KD): Kariyer hayatım boyunca ben de birçok eğitim aldım ve bu eğitimlerin hayatımıza kattığı değer sayesinde üst düzey pozisyonlarda başarılı görevlerde bulundum. İş hayatımdaki gözlemlerimde gördüğüm şey başarı odaklı insanların gelişime ve öğrenmeye çok önem verdikleri, sürekli gelişimi hayat felsefesi olarak kabullendikleriydi. Sigorta sektörünün büyümesi ve gelişmesi bireysel olarak satışçıların kendilerini nasıl geliştirdikleri ile tamamen doğru orantılı. Öğrenmek, araştırmak, paylaşmak ve ihtiyacı olan tüm sektör çalışanlarına fayda sağlama tutkumun sadece yönettiğim satış ekipleri ile sınırlı kalmaması gerektiğine inandığım için daha fazla insanlara nasıl ulaştırabilirim sorusunun cevabı doğrultusunda Academic Trend ile çok geniş kitlelere dokunma şansını elde ettim.
Acente ve brokerlere yönelik bir faaliyetiniz var mı?
DE: Özellikle büyük sigorta şirketleri eğitim akademileri kurarak personel ve acente gelişimi konusunda faaliyet yapıyorlar. Biz bu programlara kuruluş ve yürütme aşamalarında destek veriyoruz. Biz genel katılıma açık eğitim düzenlemiyoruz. Şirket ve acente özelinde programlar düzenliyoruz. Sigorta şirketlerinin eğitim ve insan kaynakları bölümlerinin organize ettiği programlar dışında orta büyüklükte ve daha büyük acenteler direkt olarak eğitim programları için bize ulaşıyorlar. Biz de acentelere özel eğitim ve danışmanlık paketleri tasarlıyoruz. Bunların başında kurumsal yapılanma projeleri, satış organizasyonu kuruluş ve geliştirme çalışmaları var. Piyasadaki diğer eğitim şirketlerinden farkınız ne?
KD: En büyük farkımız şirket ortaklarının her ikisinin de sektörde satışçı olarak başladıkları kariyer hayatlarında üst yönetim katında bitirmiş olmalarının verdiği tecrübe.
Bu tecrübeye inanarak danışman kadromuzun büyük çoğunluğunu satış tecrübesi olanlardan oluşturduk. Bu farklılığımız sıkıntıların irdelenmesinde sürecinde bize destek oluyor. İhtiyacın eğitim ile mi çözüleceğini, yoksa yapısal süreçlere dokunulması mı gerektiği veya sorunun mikro boyutta yönetim problemi mi olduğu gibi pek çok farklı eksende net cevaplar vermemizi sağlıyor. Bu bakış açımız, müşterilerimizin sıkıntılarını çok iyi analiz edip, onlar için en doğru çözümler bulmamızı ve problemlerini çözmede başarılı sonuçlar elde etmemizi sağladı. Müşterilerimiz bizim bu çözüm odaklı yaklaşımlarımızı samimi ve gerçek buldukları için bize güveniyorlar. Sonuç olarak, onların hedefledikleri yere gelmelerinde en büyük etkenlerden biri olduğumuza inanıyorlar.
En çok temel ve ileri satış eğitimleri talep görüyor
Sigorta şirketlerinin idari kadrolarını ve satış kanallarını geliştirmek için iç eğtiim programları düzenlediğini kaydeden Academic Trend Yönetim Ortağı Koray Dağdelen, şirketlerin kendi ürün ve hizmetleriyle iş süreçleri hakkında bilgilendirmeleri bu yolla yaptıklarını söyledi. Şirketlerin ek olarak dış kaynaklı eğitim danışmanlık şirketlerinden hizmet aldıklarını ifade eden Dağdelen, “En çok talep gören programlar temel ve ileri satış eğitimleri, iletişim temelli eğitimler, müzakere becerileri, yönetici geliştirme programları, liderlik eğitimleri. Bunun yanında kişisel gelişim amacıyla düzenlediğimiz pek çok program da talep görüyor” dedi.
Dört ana başlıkta hizmet veriyor
Academic Trend Kurucusu Devrim Ersöz, eğitim, danışmanlık, koçluk ve mentörlük olarak dört ana başlık altında faaliyet gösterdiklerini söyledi. Ersöz, “Sektörde deneyimlediğimiz uzmanlık alanları üzerine hizmet veriyoruz. Satış, satış yönetimi, pazarlama, iş geliştirme, acentelerde kurumsal yapılanma, dijitalleşme, telesatış gibi alanlar yanında kişisel beceri gelişimi ile ilgili pek çok başlıkta program sunuyoruz” şeklinde konuştu.