30 Nisan 2024, Salı
spot_img

Sigorta ilk seferde elinizde olması gereken ‘paraşüt’ gibidir

Tüketicilerin yüksek enflasyonist dönemde sigorta yaptırmalarının önemine dikkat çeken Ankara Sigorta Marmara Bölge Müdürü Serkan Kandel, “Sigorta ihtiyacı paraşüt gibidir; ilk seferinde elinizde yoksa bir daha ihtiyacınız olmaz. Kıymetlerimizi her daim güvence altında tutmalıyız” dedi.

SİGORTAMEDYA / ALP SÜER

Geride bıraktığımız 2022 yılındaki yüksek enflasyonist ortam ve poliçe fiyatlarındaki artış nedeniyle belli branşlarda sigorta ürünlerine talebin azaldığı ve bazı sigortalıların poliçelerini yenilemedikleri dikkat çekti. Geçen ay bir röportaj yaptığımız Ankara Sigorta Marmara Bölge Müdürü Serkan Kandel, yüksek enflasyonist dönemde sigorta yaptırmanın önemini vurguladı. Maliyeti yüksek bularak sigorta ihtiyacından kaçınmanın bedelinin, kaldıramayacak kadar ağır olabileceğini belirten Kandel, Sigorta ihtiyacı paraşüt gibidir; ilk seferinde elinizde yoksa bir daha ihtiyacınız olmaz. Kıymetlerimizi her daim güvence altında tutmalıyız” dedi.

Ankara Sigorta sıkıntıları önceden öngördü

2022 yılındaki yüksek enflasyon ve ekonomik sorunlar karşısında tüketicilerin, harcamalarını mümkün olduğunca önem sırasına göre minimize etme eğilimi içerisine girdiklerini belirten Kandel, “Bizim toplumumuzun geleneksel yapısı gereği sigorta ihtiyacı bu önem sıralamasında gerilerde kaldı. Enflasyon sebebiyle yükselen sigorta primlerinin gerek yeni iş gerekse yenileme satışlarımızı olumsuz anlamda etkilediği bir gerçek” dedi. Serkan, tüm bu olumsuzluklara karşın, Ankara Sigorta’nın yaşanabilecek bu tür sıkıntıları önceden öngörerek, çıkarmış olduğu yeni ürünler ve mevcut ürünler üzerinde maliyet düşürücü düzenlemeleri sayesinde Marmara Bölge olarak neredeyse tüm ürünlerde adetsel büyüme ile pazar paylarını artırmaya devam ettiklerini söyledi.

Marmara Bölge’nin payı yüzde 10’u aştı

Ankara Sigorta Marmara Bölge’nin 2020 yılının şubat ayında kurulduğunu ifade eden Kandel, yeni kurulmasına rağmen Marmara Bölge’nin hızla yapılanarak şirket içindeki prim üretim payının yüzde 10’u aştığını kaydetti. Marmara Bölge’nin, başta bireysel ürünler olmak üzere her branşta potansiyelin olduğu bir lokasyon olduğunu ifade eden Kandel, şunları söyledi: “Şirketimizin geniş ürün yelpazesi sayesinde bu potansiyeli çok iyi değerlendirdiğimizi söyleyebilirim. Özellikle sadece Ankara Sigorta iş ortaklarının satışını yapabildiği Güvencem Ankara’m, Ankaravan Kasko ve Trafik, Ankaravos ve Emniyet mensuplarına özel ürünler ile pazarda rakiplerimize göre fark yaratmaya devam ediyoruz.”

Bilinçli sigortalı, ciddi bir hazinedir

Ankara Sigorta Marmara Bölge Müdürü Serkan Kandel’in 2023 yılında acentelere de önemli mesajları var. “Bilinçli sigortalı ciddi bir hazinedir ve Hazineniz ne kadar geniş olursa gelirleriniz de o kadar yüksek olacaktır” diyen Kandel, acentelere büyük görev düştüğünü söylüyor. Sigortacılığa gönül vermiş acente saflarındaki nitelikli kadroların, sigortalılık bilincini artırmak için göstermiş oldukları çabanın, sektör açısından çok kıymetli olduğunu vurgulayan Kandel, “Maliyet dolayısıyla sigorta ihtiyacından vazgeçen ya da öteleyen sigortalılara, enflasyonist ortamlarda teminatsız kalmanın bedelinin daha ağır olabileceğini sabırla anlatarak bilinçlendirme gayreti içinde olan acentelerimiz bunu başarıyor.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER