20 Aralık 2024, Cuma
spot_img

YAVUZ ÖLKEN: “Yine yeniden” risk mühendisliği kavramına odaklanmalıyız

Sigorta sektöründe gelişen teknoloji ve artan doğal riskler, sigorta sektörünü de dönüşüme zorluyor. Yeni dönem, risk mühendisliği ve yapay zeka teknolojisinin birlikte yürümesi gerektiğine işaret ediyor. Sektörün önde gelen isimleri “Farklı doğal afetler yaşıyoruz. Hasar şiddetinin nereye gideceğini kestirmek kolay değil. Yapay zekâ, geleceği öngörülebilen bir anlayış getirdi. Bu anlayışın sigorta sektörüne de kazandırılması gerekiyor” görüşünde birleşiyor. 

Sigorta sektöründe teknolojik yatırımlarının önemi arttı. Yapay zeka öne çıktı. Öte yandan doğal afetlerle birlikte risk mühendisliği kavramı da hayati bir önem kazandı. İşte tam bu noktada yapay zeka teknolojisi ve risk mühendisliği birarada yürümesi gereken önemli iki kavram olarak karşımıza çıkıyor. Özellikle de kurumsal sigortacılık cephesi buna büyük bir ihtiyaç duyuyor.

Sigorta Ekranı’nda Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken ve Eksper Mustafa Nazlıer ile sigorta sektöründe teknolojik yatırımların ve risk mühendisliğinin geleceği mercek altına alındı. Yapay zekânın doğal afetlerle giderek daha da önemli hale gelen hasar yönetiminde çok büyük bir işlevi olduğuna dikkat çeken AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, “Bugüne kadar çok büyük hasarlar gördük, çok önemli risklerin ön tespitlerini yaptık. Hasar sonrası iyileşen işletmeler gördük. Ama bugüne geldiğimizde, ticari ve kurumsal sigortacılık yapıyorsak “yine yeniden” risk mühendisliği kavramına odaklanmalıyız. Farklı doğal afetler yaşıyoruz. Hasar şiddetinin nereye gideceğini kestirmek kolay değil” diye konuştu.

Yapay zekânın, tüm sektörlerde dinamik yaklaşımlar yaratan ve geleceği öngörülebilen bir anlayış getirdiğini, bu anlayışın sigorta sektörüne de kazandırılması gerektiğini düşünen Nazlıer ise “Sektör evrensel bir dil kazanmalı” dedi.

Geleceği kucaklamak zorundayız

Sektörde 2018 yılında dijital bir devrim yaşandığına dikkat çeken AXA Sigorta CEO’su Yavuz Ölken, “2018 yılından bu yana 4.0 diyoruz. Ben büyük veriye inanıyorum. Veriyle sektörü bir yere getirebileceğimiz inanıyorum. Hasarda yapay zekâ çok önemli. Biz bunu otomotiv işlerinde görüyoruz. Çok faydalı işler yapabiliyoruz. Teknolojiden istifade ediyoruz. Ben bir yönetici olarak reset noktasındayım. Reset dönemine hazırlanmamız gerektiğine inanıyorum. Geleceği kucaklamak zorundayız. Burada en önemli başlık da ticari ve kurumsal sigortacılık. Çünkü Türkiye’nin bireysel tarafta özellikle aktüerler ve veri tabanı ile hazırlanan tarifeleri ile dünya örnekleri ile çok iyi yarışabildiğini görüyorum. Büyük veriyi kullanma becerimiz arttıkça ticari fiyatla teklif fiyatı açılımları üzerinde bazı tartışmaları yapabiliriz.”

Yangın hasarları ezberleri bozdu

Yangın hasarlarının sigortacılıkta ezberleri bozduğuna işaret eden Ölken, “Yeniden risk yönetimini, poliçe sürecince risk önleme faaliyetlerini gündeme getirmemiz gerekiyor. Hasar sonrasında yeni yapılacak yatırımların yeni koşullara uygun hale gelmesi için danışmanlık hizmeti boyutuna geçmemiz lazım. Dağıtım kanallarımızla mühendis kadrosu barındıran eksper şirketlerimiz ile bunları planlamazsak işin içinden çıkmamamız çok zor. Risk mühendisliği açısından rizikoyu görmeden sigorta etme alışkanlığını bırakmamız gerekiyor” dedi.

Acenteleri geleceğe hazırlamalıyız

Sigorta sektöründe acenteleri geleceğe hazırlamanın önemine işaret eden Yavuz Ölken, “Sigortacılık itibarlı bir iştir, deneyim gerektirir. Riziko ile ilgili önce teminat verilip verilmediğine bakmak gerekir. Bu küçük bir işletmeden büyük bir sanayi teslimine kadar böyledir. Bu konuda acentelere büyük iş düşüyor. Acenteleri geleceğe hazırlamak için gerekli eğitim, donanım, teknik ve lojistik desteği sağlamalıyız. Türkiye’de 81 ilde 15 bin kadar acentemiz çok değerli işler yapıyor. Ancak artık ticari kurumsal işler daha kompleks bir yapıya dönüştü. Teknolojik yatırımlar arttıkça makineler değişti. Acentelerin bu yapıyı çok iyi görmesi gerekiyor ki riskler ortaya çıksın. Sürpriz hasarlarla karşı karşıya kalmayalım. Uzmanlaşarak bu hasarları önceden görürsek hasar sürecini kolektif bir şekilde yönetebiliriz” diye konuştu.

Tek kişilik oyunlar bitti

Sigortacılığın değişen dünya düzenini yakalaması gerektiğine işaret eden Mustafa Nazlıer, “Dün dünde kalıyor. Dünya değişiyor. Kendi yapılanmamız içinde eksik mühendislik alanlarını gidermemiz lazım. Pazarda aktif uygulamalarda bulunmuş en iyi mühendisleri kadromuza katarak geldik buraya kadar.

Tek kişilik oyunlar bitti artık. Tüm mühendislik alanlarını içinde barındıran bir sigortacılığın sadece satış olarak konuşulması kadar Türk sigortacılığın geri götüren başka bir şey olamaz. Bugün sektörün en büyük sorunu sadece satışa odaklanması, riski dahi görmeden fiyat odaklı sigortacılık yapılması” dedi.

Risk mühendisliğini Türkiye’ye getirdik

Sigortacılık hizmetinin tazminat daraltma veya maliyet yönetme işi olmadığına, dikkat çeken Mustafa Nazlıer, “Sigortacılık hizmeti risk yönetimi işidir. Şirketlerin stratejik bir karar alması gerektiği zaman iş durması ya da kar kaybı olası durumlar için stratejik hamleler atılması noktasında hızlı ve doğru karar alma gücüne sahip olmaktır. Tazminat süreçlerini iyi çalıştırarak sigortalıya evrensel sigortacılığın tüm unsurlarını sunabilmektir. Bir sigorta eksperi olarak hangi sigorta şirketi ile çalışıyorsak eldeki tüm birikim imkânlarını sigortalının hasarını gidermek için kullanıyoruz” dedi.  

Sektör evrensel bir kazanmalı

Yapay zekâsı, gelişen dünyada çok farklı sektörlerde dinamik yaklaşımlar yaratan ve geleceği öngörülebilen bir anlayış getirdi. Bu anlayışın sigorta sektörüne de kazandırılması gerektiğini düşünen Nazlıer, “En önemli sorunlardan biri mühendislik. 1967 yılında yapılan makine genel şartları endüstri 2.0’a ait. Şu an endüstri 4.0’ı yaşamaya başladık. Mekatronik ve yapay zekâ ve siber dünyadayız. Mevcut şartlarımızla bu iş sürdürülebilir değil. Sektör evrensel bir dil kazanmalı” dedi.

Yeni teknolojilerle eksperlik gelişecek

Türkiye’nin farklı sektörlerde teknoloji üretmek konusunda henüz yolun çok başında olduğunu söyleyen Nazlıer, “Dünyada robotik sistemlerde sensörler, kameralar ile hasar tespiti yapılıyor. 20 yıldır dünya sigortacılığında, özellikle Amerika’da resimlerden hasar tespiti geliştirilmiş bir teknoloji kullanılıyor. Yani üreticilerle iyi bir temasımız varsa resimle değerlendirip hasar yorumlamak mümkün.  Sigortacılık gelişen teknolojiyle şimdiki eksperliği geliştirecek” ifadelerini kullandı.

SİGORTA EKRANI YOUTUBE KANALI:

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER