Sigorta sektörünün müşteri hizmetlerine daha çok para ve zaman ayırması gerektiğini belirten ING Emeklilik Genel Müdürü Jetse de Vries, “Sektörün planları, yenilenecek mevzuatlara göre değişebilir” dedi.
Türkiye’nin bireysel emeklilik ve hayat sigortası şirketlerinden ING Emeklilik’in Genel Müdürü Jetse de Vries, 2014 yılının başında fon büyüklüğü ve katılımcı sayısı için yapılan tahminlerin şirketlerin yılsonu beklentilerini karşılayamayacağını söyledi. De Vries, “2014 yılı, geçtiğimiz yıla göre daha zor gözüküyor. Yüksek faiz oranlarının ve ekonomik gelişmelerin pozitif yönde değişmesiyle ivme artıya geçebilir. Fakat 2013 yılında olduğu gibi bir artış sağlaması zor olabilir” dedi.
De Vries ayrıca, sigorta şirketlerinin şirket organizasyonlarını etkin bir biçimde yönettikleri takdirde, istedikleri seviyede kar elde edebileceklerini belirtti.
Müşteri hizmetleri için daha fazla zaman ayrılmalı
Bireysel Emeklilik Sistemi’nin (BES) 11 yılda önemli bir büyüme yakaladığını ve geçen yılbaşında devletin vermiş olduğu yüzde 25’lik devlet katkısı sayesinde bilinirliğini artırdığını belirten de Vries, “Sigorta firmaları BES’ten kar elde edemediklerini söylüyorlar. Bunu etkileyen bazı faktörler mevcut. Yüksek dağıtım maliyeti, düşük yönetim ücreti gibi… Hükümet, şirketlerin verimlilik ve ölçek için gerekli olan ücretlerini her zaman kısabiliyor. Ayrıca, satış sonrası ve müşteri hizmetlerine yatırım yapılmak istenmeyebiliyor. Sektör müşteri hizmetleri için daha fazla zamana sahip olsaydı, iyi olabilirdi. Bunun için biraz daha para ayırmamız gerekecek gibi gözüküyor”
Sektörün ve ING Emeklilik’in gelecek 10 yıllık planlarının ve hedeflerinin yenilecek mevzuatlara göre değişebileceğini belirten de Vries, “Türkiye’nin son dönemde gündemine aldığı “Auto Enrollment” (Otomatik Katılım) sistemi, İngiltere’de uzun yıllardır kullanılıyor ve sistem, çalışanları işe başlatırken otomatik olarak sisteme dâhil etmek üzerine kurulu. Bu nedenle gelecek dönemlerde BES fonunun büyümesini hızlandırmak için kıdem tazminatında toplanan fonun bireysel emekliliğe aktarılmasıyla, pazar 50 milyon kişiyi bulabilir. ING, bu noktada pazar payından makul bir oranı alacaktır. Ancak biz emekli maaşlarının düşük olduğunu biliyor, bu yüzden diğer sigorta ürünlerine odaklanıyoruz” diye açıkladı.
“Yavaş büyüme, ekonomide durağan bir sürecin göstergesi olabilir”
Önümüzdeki yıllarda bireysel emeklilik sektöründe herhangi bir değişiklik olmayacağını düşündüğünü belirten de Vries, yavaş büyümenin ekonomide durağan bir sürece girişin göstergesi olabileceğini söyledi.
De Vries, “Bu süreçte faizler ve borsanın durumu sektörün ve ekonominin büyümesinde önemli bir etken olacaktır. Şirketler yönetim süreçlerini etkin bir biçimde sürdürürse piyasa, kendi dinamikleri ile pozitif sürece devam edecektir. Ayrıca ” Hayat sigortasında vergi teşviklerine ihtiyaç var. Bu konuda lisans almış şirketler tarafından eğitime ve yaygınlığa önem verilmesi gerektiğini düşünüyorum” dedi.