CAN KANTAR / HAYATIMIZ SİGORTALI
Evet, gençler iki türlü sektörün geleceğini belirleyecek. Sektörün odak noktasında gençler var. Birincisi sektör iş gücü, insan kaynakları yani, yetişmiş personel olarak gençlere büyük önem veriyor. Sigorta şirketlerinin yöneticilerinin yaş ortalaması düşmeye başladı. Genel Müdür, Genel Müdür Yardımcısı ve tüm pozisyonlarda artık gençleri görüyoruz. Çok da başarılılar. Sektörde yaş almış yöneticiler yok değil. Bunu söylerken onlara bir atıfta bulunmuyorum. Nedeni, o yöneticilerimizin sektörde büyük bir tecrübesinin bulunuyor olması. Ve bu yöneticilerimizin ekiplerine baktığınızda hep gençlerden oluştuğunu göreceksiniz. Sigortacılık çok spesifik bir meslek. Sadece iyi eğitim alarak, gelip koltuğa oturmak yetmiyor. Sektörde edinilen her tecrübe, o yöneticiyi vazgeçilmez kılıyor.
GENÇ YÖNETİCİLERİN SAYISI ARTIYOR
Diğer taraftan geçmişteki yönetim stratejilerine baktığınızda, yöneticilerin kendi koltuklarına aday olanlara yaklaşımlarının farklı olduğunu gözlemleyebiliyoruz. Şimdi sektörde tecrübeli yöneticilerin yanında çalıştırdıkları yöneticiler, kendi şirketinde veya bir başka şirkette üst düzey yönetici olabiliyor. Tabii ki bu aday üst yöneticilerin, rol model seçtikleri yöneticilerin stratejilerini yakından takip edip hafızalarına yazmaları ile geleceğe kendilerini hazırlamaları gerekiyor. Bunu yapanlar kazanıyor elbet. Sigorta şirketlerinde durum böyleyken, acentelerde ve brokerlerde de durum aynı. Bunlar bir nevi aile şirketleri olduğu için gelecekte şirketlerini emanet edebilecekleri gençleri seçerken ailedeki gençleri tercih ediyor olmaları çok normal. Acente ve brokerler arasında ikinci jenerasyona yetkiler devredilmeye başlandı bile. Çok örnek var.
Z KUŞAĞINI ANCAK GENÇ YÖNETİCİLER ANLAR
Bir de buna “Genç acentelerin de sektöre ilgisi artıyor” demek de gerekiyor. Sigorta şirketleri acentelerdeki ikinci jenerasyonu sektöre kazandırmak için büyük çaba sarf ediyor. Onlara eğitim veriyorlar. Gençler de bu eğitim programlarına büyük ilgi gösteriyorlar. Genç acenteler sektörde varlıklarını artırdıkları sürece, potansiyel o meşhur Z kuşağının dilinden daha iyi anlayabileceğini var sayabiliriz. Bütün bunlara son yıllarda özellikle sağlık sigortasında gençleri hedefleyen şirketlerin sayılarının arttığını görmek gerekiyor. Gençlerin tam değer elde edecekleri bir dönemde ekonomik sıkıntıların yaşanması çok büyük şanssızlık. Çünkü bu gençler, değerleri artıkça sigorta yaptırabilecekler. Ama şimdilerde ev, araba almak zorlaştıkça, ellerinde değer olarak sağlıkları kaldığını söyleyebiliriz. Sigorta şirketleri de bu gençleri sağlık sigortası kapsamında olsa da sisteme kazandırmak için büyük yarış içerisinde.
BORA ULUDÜZ RÖPORTAINI MUTLAKA OKUMALISINIZ
Hayatımız Sigortalı Dergisi bu sayısında kapağında Sigortam.net’in CEO’su Bora Uludüz’ü konuk ediyor. Sigortam.net uzun yıllardır bu platformdan sigortalılara ulaşmaya çalışıyor. Sektörün belirli bir kesiminden tepki alsa da alanında geleceğe yatırım yapmaya devam ediyor. Bora Bey ile tanıştık; bir yemek yedik, sektörü iyi analiz ettiğini gördüm. Dağıtım kanalları arasında pozisyonunu iyi belirlemiş olarak gördüm. Tek hedefinin pastayı büyütmek olduğunu görüyorum. Rakip dağıtım kanallarına ‘çelme takmak’ yerine sektörü geleceğe taşımak için büyük çaba sarf ediyor. Bu iyi niyetli yaklaşımının sektörün her kesiminde olumlu karşılanacağını tahmin ediyorum. Alp Süer arkadaşımız keyifli bir röportaj gerçekleştirdi; okumanızı tavsiye ederim. Güzel bir mayıs ayı diliyorum tüm okurlarımıza…