2 Mayıs 2024, Perşembe
spot_img

Sektördeki tüketici uyuşmazlıkları Ankara’da tartışıldı

Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’nün düzenlediği “Tüketicinin Korunmasının Güçlendirilmesi Teknik Destek Projesi” kapsamında 4 Temmuz 2019 Tarihinde Ankara’ da yapılan toplantıya TOBB SEİK katıldı. TOBB SEİK Başkanı Ahmet Nedim Erdem; toplantıda eksperlerin beklentilerini de dile getirdi.

Tüketicinin Korunmasının Güçlendirilmesi Teknik Destek Projesi Tacir Farkındalığının Artırılması Faaliyeti 7. Tacirlere ve Satıcı ve Sağlayıcılara Yönelik olarak yapılan toplantıya; TOBB SEİK Başkanı ve TÜSED Başkanı Ahmet Nedim Erdem ve TOBB Sigortacılık Müdürü Mevlüt Söylemez iştirek etti.

Avrupa Komisyonu kapsamındaki “Tüketicinin Korunmasının Güçlendirilmesi Teknik Destek Projesi” ülkemizde tüketicinin korunması politikasını; uyuşmazlık çözüm mekanizmalarının etkinleştirilmesi, tüketici bilincinin geliştirilmesi ve paydaşlarla etkin bir yönetimin tesis edilmesi gibi; yol ve yöntemlerle geliştirmek amacını taşımaktadır. Söz konusu proje; tüketiciler, kamu otoriteleri, satıcı ve sağlayıcılar, yasal uygulayıcılar ve tüketici sivil toplum kuruluşlarından oluşan piyasanın; temel aktörleri arasında etkileşimin ve iletişimin artırılması suretiyle güçlü ve fonksiyonel bir tüketici koruma sisteminin kurulmasını hedefliyor.

Toplantı “Sigortacılık Hizmetleri” sektörüne ilişkin olarak Ankara’da T.C. Ticaret Bakanlığı bünyesinde gerçekleştirilen mevzuat; uygulamada karşılaşılan sorunlar ve bu sorunlara çözüm önerilerine ilişkin hususlarda sektör temsilcileri ile istişare mahiyetinde yapıldı.

Yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri

Toplantıda T.C. Ticaret Bakanlığı Temsilcisinin konuşmasının ardından sırası ile Projenin Sunumu, Sigortacılık Kapsamında Yaşanan Tüketici Uyuşmazlıkları; Sigortacılık Kapsamında Yaşanan Tüketici Uyuşmazlıklarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri; Ayıplı Hizmetler Kapsamında Sigorta Şirketleri ile Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri; İhtiyari Garanti ve Sigorta Kapsamının Belirlenmesi ve Hukuki Uyuşmazlıklar; Mesafeli ve Finansal Mesafeli Sözleşmeler Kapsamında Sigorta Şirketleri ile Yaşanan Sorunlar ve Çözüm önerileri konu başlıkları ele alındı.

Tüketici sorunlarının sebep ve çözümlerine ilişkin görüşleri dile getiren Ahmet Nedim Erdem; zorunlu sigortalarda eksperlerin havuzdan random olarak atanmasının da sorunların çözümünde önemli ölçüde rol oynayacağı belirtilerek; Bakanlık nezdinde girişim ve destek talebinde bulundu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER