29 Nisan 2024, Pazartesi
spot_img

Sektör, ‘trafik’ ile yeniden hareketlendi

SigortaMedya, sigortaanketi.com üzerinden hem sektör paydaşlarına hem de sigortalılara özel anketler hazırlamaya devam ediyor. Gündemin nabzını yoklayan SigortaMedya, acentelerin KOBİ statüsüne alınması, vergi indirimi, trafikte tavan fiyat ve acente sorunları özelinde anket gerçekleştirdi.

survey anket

Trafik sigortasında başlayan tavan fiyat uygulaması yürürlüğe girdi. Yeni uygulamaya göre il il, en düşük ve en yüksek trafik sigortası fiyatları belli oldu. Peki, bu tavan fiyat düzenlemesi hakkında acenteler ne düşünüyor. Yapılan ankete göre katılımcı acentelerin yüzde 67’si tavan fiyat düzenlemesinden memnun değilken, yüzde 33’ünün uygulamadan yana sıkıntısı yok.

Bir diğer gelişme ise Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi’nin (SBM) trafik sigortası teklifi alma ekranının değişmesi oldu. Teklif almak için artık, “Kimlik Tipi, Kimlik No ve Plaka” gibi bilgiler istenmeye başladı. Trafik sigortası üretimini sırtlayan acenteler, SBM’nin trafik sigortası teklifi alma ekranının değişmesinden kötü etkilendi. SigortaMedya’nın gerçekleştirdiği anket sonuçlarına göre acenteler, ekrandaki değişiklikten memnun değil. Acentelerin yüzde 88’i ekrandaki değişlikten olumsuz etkilendiğini belirtti.

KOBİ olmaktan memnun olmayan acente

 

“KOBİ statüsüne alınmayı nasıl değerlendiriyorsunuz?” anketinin sonuçlarına göre, katılımcıların büyük bir kısmı KOBİ statüsüne alınmaktan memnun. Katılımcıların yüzde 81’i KOBİ olmaktan memnunken yüzde 8’i KOBİ statüsüne kavuşmayı pek hoş karşılamadı.

44-45-ANKET.QXD:Layout 1

Katılımcıların yüzde 12’si ise KOBİ statüsüne alınmanın bir farkı olmayacağını düşünüyor. Kısacası KOBİ olmak için can atan acentelerin içerisinde KOBİ olmaktan memnun olmayan acente de var. Gelir Vergisi Kanunu’na göre, vergisini düzenli ödeyen acenteler yüzde 5 indirimden faydalanacak. Söz konusu vergi indiriminden acentelerin memnun olup olmadığına dair bir anket gerçekleştirildi. Oylama sonuçlarına göre, katılımcıların yüzde 42’si oranı yeterli bulmadı. Katılımcıların yüzde 30’u ise yüzde 5’lik vergi indiriminin acentelerin yükünü hafifletmeyeceğini belirterek ‘hayır’ dedi. Söz konusu indirimin acentelerin yükünü hafifleteceğini söyleyenlerin oranı ise yüzde 28 oldu.

En büyük sıkıntı gelirin daralması

SigortaMedya, acentelere “En önemli sorununuz nedir?” diye sordu. Ankete katılan acentelerin yüzde 63’ü düşük komisyon gelirlerinden şikayetçi olduğunu belirtti. Düşük komisyon gelirlerinden sonra acentelerin dert yandığı diğer sorun ise kayıt dışı aracılar oldu. Toplam oydan yüzde 23’lük pay alan kayıt dışı aracıları, yüzde 9’luk oy oranıyla online satış ve yüzde 5 oy oranıyla operasyonel maliyetler takip etti.

44-45-ANKET.QXD:Layout 1

Türkiye ekonomisi sıkıntılı günler yaşarken sigorta sektörü de son yılların en zor döneminden geçiyor. Komisyon oranlarında güncelleme yapılan acenteler ise birçok mali yükün üstesinden gelmeye çalışıyor. SigortaMedya, acentelerin mali giderlerini de gündeme taşıdı. Sigortaanketi.com katılımcılarına “Acentelerin maliyetlerini artıran en temel neden nedir” sorusu yöneltildi. Anket sonuçlarına göre katılımcı acentelerin yüzde 81’i maliyetlerini artıran temel nedenin “Gelirin daralması” olduğunu vurguladı.

Sigortalı anketlere ne cevap verdi?

Anketlerde sigortalı da unutulmadı. SigortaMedya tüketicilere yönelik bir anket hazırlayarak, sektördeki ürün yelpazesinin yeterli olup olmadığını sordu. Sonuçlara göre katılımcıların yüzde 56’sı farklı ürünler talep etti, yüzde 35’i ürün gamını yeterli buldu ve yüzde 9’u ise ürün yelpazesinin yeterli olmadığını belirtti.

Siz de sigortaanketi.com üzerinden anketleri takip ederek, sigorta sektörüne vermek istediğiniz mesaj için katılım sağlayabilirsiniz.

44-45-ANKET.QXD:Layout 1

KAYNAK: HAYATIMIZ SİGORTALI

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER