Sigorta şirketlerinin her konuda depremzedelerin yanında yer almaya çalıştığını vurgulayan Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, “Sigorta sektörü depremde yaşanan maddi kayıpları çok hızlı gideriyor” dedi.
Kahramanmaraş merkezli depremlerin etkileri sürerken, Türkiye sigorta sektörü de depremlerin yaralarını sarmaya çalışıyor. Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, sigorta sektörünün depremde yaşanan maddi kayıpları çok hızlı giderdiğini söyledi. Sigorta şirketlerinin ilk günden itibaren her konuda depremzedelerin yanında yer almaya çalıştığının altını çizen Pamukçu, “Yapılan hem ayni hem de nakdi yardımların yanı sıra iş süreçlerinde de atılan önemli adımlar sayesinde sigorta şirketlerinin bölgede yaşayan vatandaşlarımızın sigorta tarafındaki taleplerini hızlıca çözdüklerini söyleyebilirim” dedi.
Konut sigortasının önemi ortaya çıktı
Deprem bölgesinden ulaşan ihbarların ağırlıkla yangın ve kasko branşlarında olduğunu gözlendiğini belirten Pamukçu, “Depremde çok sayıda bağımsız bölüm ya tamamen yıkılmış ya da kullanılamaz hale gelmiştir. DASK tarafından konutlar için sağlanan Zorunlu Deprem Sigortası’nın yanı sıra Konut Sigortası’nın önemi bu noktada ortaya çıktı. Konutlar için ihtiyari yaptırılan Konut Sigortası’nın yanı sıra ticari ve sınai rizikolar için yangın branşı kapsamında teminat altına alınan ihtiyari deprem teminatının da öneminin bir kez daha anlaşıldı” diye konuştu.
Özellikle sanayileşmenin yoğun olduğu İskenderun ve Kahramanmaraş’taki neredeyse tüm büyük ölçekli fabrikalarda önemli fiziki zarar ve buna bağlı kâr kayıpları hasarlarının oluştuğunu ifade eden Pamukçu, şu değerlendirmelerde bulundu: “Şirketimiz tüm branş ve riziko türlerinde ihbarlar almış, ekspertiz çalışmalarını hızlıca başlatmıştır. Bölgede yer alan eksperler üstün bir çaba içerisinde raporları sonuçlandırmaktadır. Sigorta şirketleri bu hasarların önemli bir kısmını reasürans anlaşmaları doğrultusunda yurtiçi ve yurtdışı reasürans piyasalarından tazmin edecektir. Tüm dünyada artan katastrofik olaylara ek olarak ülkemizde bu depremin meydana gelmiş olması zorlaşan piyasa koşullarının önümüzdeki yıllarda daha da zor hale geleceğini bize göstermektedir.”
Bölge halkına işlem kolaylığı sağlıyoruz
Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, Türk Nippon Sigorta olarak deprem bölgesine yönelik aldığı aksiyonlarla ilgili şu bilgileri verdi: “Deprem felaketinin hemen ardından şirketimiz tarafından bebek bezi, bebek maması, kuru gıda, kıyafet (bebek, çocuk, kadın, erkek), hijyen malzemeleri ve su gibi ayni yardım malzemesi toplanarak afet bölgesine gönderildi. Bunun yanında AFAD’a nakdi yardımda da bulunduk. Ayrıca, deprem bölgesinden gelecek hasar ihbarlarını önceliklendirmek adına özel bir hat açarak gelen talepleri takip edip, hızlıca çözüme ulaştırmaya başladık. Ekspertiz süreci, ön rapor inceleme süreleri ile pert süreçlerini hızlandırdık. Hasar ödemelerine başladık. Yenileme işlemlerinde sigortalılarımızın haklarını koruduk. Tüm bu işlemler için ayrı ekipler kurarak bölge halkına işlem kolaylığı sağlamaya çalıştık.”