Türkiye otomotiv pazarında, ocak-mart döneminde otomatik vites otomobillerin pazar payı yüzde 89,3’e ulaşırken, küresel anlamda otomatik vites otomobil üretiminin manuel vitese kıyasla daha fazla olmasının da satışlarda etkisi bulunduğu belirtiliyor.
Otomobil satın alırken, fiyat, yakıt ve motor tipi önemli bir rol oynuyor. Aracın şanzıman tipi de otomobil kullanıcılarının tercihlerinde önemli bir faktör olarak görülüyor. Özellikle yoğun şehir içi trafikte konforlu sürüş imkanı sunan otomatik vites otomobillere ilgi de giderek artıyor.
Türkiye otomotiv pazarında, bu yılın ocak-mart döneminde otomatik vites araç satışları yükselmeye devam etti. Söz konusu artışta küresel anlamda otomatik vites otomobil üretiminin manuel vitese kıyasla daha fazla olmasının da etkisi bulunduğu belirtiliyor.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) verilerine göre, Türkiye otomobil ve hafif ticari araç toplam pazarı, yılın ilk çeyreğinde 2023’ün aynı dönemine göre yüzde 25,2 büyüyerek 295 bin 519 adet oldu.
Bu dönemde, otomobil satışları yüzde 33,05 artarak 233 bin 389 adet, hafif ticari araç satışları da yüzde 2,6 artışla 62 bin 130 adet olarak kayıtlara geçti.
Manuel otomobillerin payı tek haneye yaklaştı
Mart sonu itibarıyla otomatik şanzımanlı otomobiller, satışlardan 208 bin 441 adetle yüzde 89,3 pay alırken, manuel şanzımanlı otomobillerin payı 24 bin 948 adetle yüzde 10,7 oldu. Böylece söz konusu dönemde satılan her 10 otomobilden 9’u otomatik vites olarak kayıtlara geçti.
En düşük pay C segmentinde
Segment bazında ele alındığında, en yüksek otomatik şanzıman payına yüzde 100 ile ultra lüks segmenti (F), lüks segmenti (E) ve üst-orta segment (D) sahip oldu. Bu segmentleri, yüzde 97,4 ile en küçük şehir otomobilleri olarak bilinen A segment, yüzde 94,8 ile küçük araç sınıfı olarak bilinen B segment ve yüzde 84,2 ile de kompakt sınıf ya da alt orta sınıf olarak adlandırılan C segment takip etti.
Mart ayı otomobil satışları baz alındığında da otomatik vites satışları manuel vites satışlarının üzerinde gerçekleşti. Geçen ay toplam 40 bin 512 otomobil satışının 29 bin 276’sını otomatik vites otomobiller oluşturdu.
Manuel otomobillerin payı son yılların en düşük seviyesinde
Dönemler itibarıyla bakıldığında manuel vites otomobillerin pazar payı azalış trendini sürdürdü. Geçen yılın ocak-mart döneminde otomatik şanzımanlı otomobillerin pazar payı yüzde 73,2 ve satışı 128 bin 403 adet, manuel şanzımanlı otomobillerin pazar payı da yüzde 26,8 ve satışı 47 bin 18 seviyesinde gerçekleşmişti.
2022 yılının ocak-mart döneminde manuel şanzımanlı otomobillerin toplam satışlardaki payı yüzde 21,8, 2021’in aynı döneminde yüzde 23,5, 2020’de yüzde 28,49, 2019’da yüzde 36,42, 2018’de yüzde 34,94, 2017’de yüzde 41,13, 2016’da yüzde 45,87 ve 2015’te de yüzde 53,23 seviyesinde kayıtlara geçmişti.
ODMD sitesinde ilk verilerin yer aldığı 2006 raporunda ise tüm segmentler içindeki otomatik vitesli araç satışlarının payı yüzde 22, manuel vitesli araç satışlarının payı da yüzde 88 olarak kaydedilmişti.
Opel, yeni SUV modeli Frontera’nın ilk görüntülerini paylaştı
Opel, yeni SUV modeli Frontera’nın ilk görüntülerini paylaştı. Opel’in yeni şimşek logosunun ilk temsilcisi olan Frontera, en başından itibaren kullanıcılara elektrikli motor seçeneği ile sunulacak. Ayrıca kullanıcılar, Frontera’nın 48V hibrit teknolojisine sahip versiyonunu da tercih edebilecek.
Yeni Frontera çift geniş ekranı, ergonomik ön koltukları ve akıllı saklama alanı çözümleri ile keyifli bir iç mekana sahip olan yeni model, kablosuz şarj ünitesi ve ek USB bağlantı noktalarının yanında pek çok akıllı çözümü de beraberinde getiriyor. 1600 litreye varan bagaj hacmi ile kalabalık aileler de dahil olmak üzere geniş bir kullanıcı kitlesine hitap eden yeni Frontera, tavan rayları ile zengin bir fonksiyonelliğe sahip.
Yeni Renault Captur’un dünya lansmanı gerçekleştirildi
Yeni Renault Captur, gerçekleştirilen dijital lansmanla tüm dünyaya tanıtıldı. 10 yıl önce yollara çıkan ve 90 ülkede 2 milyondan fazla satan model, SUV sınıfının en önemli temsilcileri arasında yer alıyor. Model, kompakt dış boyutları ve geniş iç mekanı sayesinde hem şehir içi hem de şehir dışı kullanım için duyulan gereksinimlere aynı derecede uyum sağlayan modüler bir yapıya sahip.
Çok yönlülük, çift renkli gövde ve cömert iç mekan gibi özelliklerini koruyan model, sahip olduğu bu özellikleri yeni ileri teknoloji donanımlarıyla entegre ediyor. Yeni Renault Captur, pazara bağlı olarak 145 BG E-Tech full hybrid versiyonu da dahil olmak üzere beş motor seçeneğiyle satışa sunulacak.
MAİS AŞ Genel Müdürü Berk Çağdaş, “Yeni Renault Captur, full hybrid de dahil olmak üzere beş farklı motor seçeneğiyle sunuluyor. OYAK vizyonu ve desteği ile Türkiye’de başlattığımız elektrifikasyon devrimi ve SUV sınıfındaki yeni atılımımız, Yeni Renault Captur ile devam edecek. Gerçekleştirilen dünya lansmanının ardından Yeni Renault Captur’u E-Tech full hybrid ve içten yanmalı versiyonlarıyla bu yılın üçüncü çeyreğinde kullanıcılarımızla buluşturmayı hedefliyoruz” dedi.
Peugeot’dan nisan kampanyası
Peugeot, cazip avantajlarla dolu nisan ayı kampanyasını başlattığını duyurdu.
Şirketten yapılan açıklamaya göre, Peugeot Türkiye, nisan ayında özgün tasarımları, yenilikçi teknolojileri ve üstün sürüş özellikleriyle binek otomobil yelpazesi ve hafif ticari araç modelleri için çok avantajlı kampanya seçeneklerini otomobilseverlerle buluşturuyor.
Nisan ayı boyunca sürecek avantajlı kampanyalar kapsamında yeni SUV 2008, SUV 3008, SUV 5008, yeni 208, 308, 408, yeni 508 ve hafif ticari araç modellerinde birbirinden cazip faiz oranlı kredi fırsatları sunuluyor.
Toyota, Prado’yu Türkiye’de satışa sunacak
Toyota, Land Cruiser modelinin yeni nesil modeli Prado’yu Türkiye’de satışa sunmaya hazırlanıyor. Seriyi yeni teknolojilerle birleştiren yeni nesil model, iddiasını daha ileriye taşıdı. Toyota, modeli yılın üçüncü çeyreğinin sonunda Türkiye’de satışa sunmayı planlıyor.
Off-road sürüş yeteneklerini tasarımıyla yansıtan model, zor koşullarla baş edebileceğini açıkça vurgulayan tasarımını, modern bir yaklaşımla harmanlıyor.
Model, köşeli keskinleştirilmiş ön-arka hatları, ön aksa göre geriye yerleştirilmiş uzun kabini, dik ön camı ve köşeli çamurluklarıyla klasik Land Cruiser siluetini taşıyor.