22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Sağlıkta rafa yeni ürünler koyacağız

Salgınla birlikte tüm şirketlerin çalışma modelleri ve tüketici tercihleri eskiye dönmemek üzere değişti. Şirketler yeni döneme özel yeni stratejiler belirledi. Cigna Sağlık Hayat ve Emeklilik A.Ş. Genel Müdürü Pınar Kuriş, “Bizim için bu dönem yeniliğe odaklandığımız heyecanların dorukta olduğu bir dönem oldu” dedi. İmza attıkları yeniliklerden birinin sağlık sigortasına yönelik olduğunu belirten Kuriş, farklı sağlık sigortalarını ürün rafına koymak üzere çalışmalara devam ettiklerini açıkladı.

İş dünyasında hızlı ve radikal değişikliklere neden olan pandeminin gölgesinde ikinci yılın sonuna yaklaşıyoruz. Pek çok sektörde büyük kayıpların yaşandığı 2020 ve ilk yarısını geride bıraktığımız 2021 yılı, sağlığın değerinin anlaşıldığı, gelecek endişesinin arttığı, sigortanın öneminin fark edildiği bir dönem oldu.

Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın konuğu olan Cigna Sağlık Hayat ve Emeklilik A.Ş. Genel Müdürü Pınar Kuriş, bu dönemi hem sigorta sektörü hem de Cigna özelinde değerlendirdi, şirket olarak gelecek döneme ilişkin planlarını anlattı. Pandemi dönemini yeniliğe odaklandıkları, heyecanın dorukta olduğu bir dönem olarak değerlendiren Kuriş, “Karamsar değil iyimser bir şekilde bu dönemi dolu dolu geçirdik. Bu seneye kadar hayat ve BES alanına hizmet verirken, 2020 yılının başında sağlık sigortası lisansınızı aldık ve geçen yıl tüm altyapı ve organizasyon hazırlıklarımızı tamamladık.

Bu yılın başında da  tamamlayıcı sağlık sigortasını müşterilerimizin hizmetine sunmaya başladık. Firmanın iki ana ortağı olan Cigna ve QNB Finansbank gücünün ve tecrübesinin, Cinga Türkiye’nin yerel tecrübesiyle birleşmesiyle birlikte, müşterilerimizin değişen ihtiyaçlarını merkeze koyarak, ürünümüzü ek hizmetlerle daha da geliştirerek farklı sağlık sigortalarını da ürün rafımıza koymak üzere çalışmalara devam ediyoruz”  açıklamasını yaptı.

İyi günde de müşterimizin yanında olacağız

Sağlık alanında yeni olsalar da diğer firmalarla arayı kolaylıkla  kapatabilecekleri görüşünde olan Kuriş  “Ben geç kalındığını düşünmüyorum. Ana ortağımız Cigna gücü ve tecrübesiyle QNB Finansbank satış kanallarıyla çok önemli partnerlerimiz. CignaTürkiye olarak da iyi bir kadromuz var” şeklinde konuştu. Kuriş, “Müşterilerimizin sadece kötü gününde değil iyi ve sağlıklı yaşamlarında da her zaman yanında, el ele yürüyerek kazan kazan politikasını uygulayacağımız sigortacılık anlayışını hayata geçiriyoruz. Bu kapsamda güzel projelerimiz var ve bunları da rafa koyuyor olacağız” dedi.

Hastane ağı konusunda çok hassas olduklarını kaydeden Kuriş, Türkiye’nin çok büyük bir bölümünü kapsayan hastane ağına sahip olduklarını ve bu ağın her geçen gün büyüdüğünü vurguladı.

Tamamlayıcı sağlık yüzde 60 arttı

2021 yılında müşteri ihtiyaçlarında yaşanan değişiklikleri değerlendiren Kuriş, pandemiyle birlikte bireylerin kendilerini güvende hissetme ihtiyaçlarında artış olduğuna dikkat çekti.

Kuriş, “Rakamlara bakacak olursak, sağlık sigortacılığı özelinde branş toplamı olarak bakıldığında, 2021 yılının ilk 6 ayı prim üretimi, önceki yıla göre yüzde 19 artarken, tamamlayıcı sağlık sigortası özelinde yüzde 60‘ın üzerinde artış gerçekleşti. Bu da çok büyük bir büyüme tablosu” şeklinde konuştu. Kuriş, “Poliçe adetleri ile birlikte özel sağlık ve tamamlayıcı sağlığın 5 milyon adetten az olduğu dikkate alındığında ben büyüme potansiyelinin sektör için çok olumlu olduğunu düşünüyorum.

Daha çok yolumuz, satılacak çok poliçemiz var” dedi. Hayat sigortasındaki artı üretimin ise kredi bağlantılı ürünlerden geldiğini belirten Kuriş, “Hayat sigortaları da bu dönemde artan farkındalık ve ihtiyaçla birlikte yılın ilk yarıları ile karşılaştırıldığında, geçen sene ve bu seneyi yüzde 5’lik bir büyüme ile 7.7 milyarlık prim üretimine ulaştı” açıklamasını yaptı.

Yılı çok iyi bir sonuçla bitireceğiz

Cinga’nın 2021 yılı ilk 7 aylık performansını rakamlarla açıklayan Kuriş, sözlerine şöyle devam etti: “Temmuz ayı ile birlikte 7 ayda 565 milyon TL’lik prim üretimi gerçekleştirdik. 515 milyonu hayat, 45 milyonu ferdi kaza branşında. Sağlık alanında daha yeniyiz ama gerçekten emin adımlarla ilerliyoruz.

Hizmete açtığımızdan beri toplam üretimimiz 3,5 milyon TL ve her ay artarak devam ediyor. İlk yarıya göre tüm seneyi değerlendirirsek yine iyi bir büyüme ile beklediğimizden çok daha iyi bir sonuçla bitireceğimizi düşünüyoruz.”

Beş ana başlıkta yaşamı analiz ediyoruz

Cigna Global tarafından her yıl “360 İyi Yaşam Araştırması” gerçekleştiriliyor. 360 İyi Yaşam Araştırması’nda 5 temel konu üzerinden sorular yöneltip müşterilerin algılarını öğrenmeye çalıştıklarını söyleyen Kuriş, araştırma hakkında şu bilgileri verdi: “360 İyi Yaşam Araştırması’ndaki konulardan 1’incisi aile, 2’incisi finansal, 3’üncü başlık fiziksel durum,  4’üncü sosyal yaşam, 5’inci ise iş hayatı. Araştırma 21 ülkede 18 bin katılımcı ile yapıldı.

Türkiye de dahil olmak üzere Çin’den Avustralya’ya, Almanya’da Singapur’a, İspanya’dan Hollanda’ya Birleşik Arap Emirlikleri’ne kadar birçok ülke katıldı. Türkiye’den ise 1.000 katılımcı sorularımızı cevapladı.” Global çapta gerçekleştirilen 360 İyi Yaşam Araştırması sonuçlarına göre; “sağlık ve iyi yaşam” bireylerin hayatında en önemli noktada.

Kuriş’e göre dikkat çeken bir diğer sonuç ise zihinsel sağlığın bireyin genel sağlığı üzerindeki etkisine yönelik artan bir farkındalık söz konusu. Dünya çapında katılımcıların yüzde 72‘si Türkiye’den katılanların ise yüzde 87‘si zihinsel sağlığın, fiziksel sağlık ve iyi yaşamın üzerinde en önemli etken olduğunu düşünüyor.  

Aşı gelecek umudunu arttırdı

Endeksin sonuçlarına bakıldığında soru yöneltilen 5 alanın puan toplamından çıkan bir yaşam skoru bulunuyor. “Haziran ayıyla birlikte global ölçekte 100 üzerinden değerlendirildiğinde dünyanın ortalaması 61 iken, Türkiye’nin ortalaması 58. Dünya ortalamasına çok yakın ve olumlu olan sonuç” diyen Kuriş araştırmanın diğer sonuçlarını yorumlama devam etti: “Covid -19 aşı uygulamalarının geleceğe dair umutları arttırdığını, skorun aşı yaptıran ülkelerde diğerlerine göre daha yüksek olduğunu görüyoruz.

Başka bir çarpıcı nokta ise pandemi döneminde genel mali durumun düşüşe geçmesiyle birlikte bireylerin kredi ödemeleri ve çocuk eğitimi gibi uzun vadeli giderleri karşılayabilmeleri konusunda endişeler artıyor.”

Emeklilik dönemi için yatırım yapacaklar %11

Yatırım alışkanlıklarına Türkiye özelinde bakıldığında ise katılımcıların sadece yüzde 11’inin emeklilik dönemi için yeterli birikim yapabileceklerini düşünüyor. Kuriş, şöyle devam etti: “Bu alanı başka bir açıdan da değerlendirdik ve acaba cinsiyet açısından bir farklılık var mı diye baktık. Sonuçlara göre; kadınların pandemiden en çok etkilenen grup olduğunu gördük. Kadınların yüzde 85’i stres altında olduklarını belirtirken, erkeklerde stres yüzde 80’ler seviyesinde. En önemli etkenler de uyku bozukluğu ve depresyon. Son olarak araştırma sonucunda beni de çok şaşırtan bir konu var. O da pandemi döneminin en dayanıklı grubun, çocuğu olan çalışan ebeveynler olması.”

Grup sağlık sigortasına talep artıyor

Sağlık sigortası konusunda şirketlerde önemli derecede farkındalık oluştuğuna dikkat çeken Kuriş, yaşanan değişimi şöyle özetledi: “Şirketlerin yetenekleri ellerinde tutmasında ve daha çok ön plana çıkmasında grup sağlık sigortasının çok önemli bir yeri olduğunu düşünüyorum. Bu alanda da talep artışı olduğunu da görüyoruz. Grup sağlık sigortası genelde büyük kurumların tercih ettiği bir üründü. Şimdi daha aşağıya doğru KOBİ’lerde de bu ürüne yönelik bir talep olduğunu görmekteyiz.”

Zayıf noktalarımızdan biri “biriktirme”

Son dönemde bireysel emeklilik konusunda yapılan yasal düzenlemelere değinen Kuriş Bireysel emeklilik sistemi devletin de çok fazla desteklediği alan. Türkiye’de en zayıf noktalarımızdan biri biriktirme. Şirket olarak bireysel emeklilik konusunda müşterilerimize ulaşarak hem yeni ürün satışı hem de mevcut müşterilerimize daha iyi bir hizmet sunabilmek için yaptığımız aksiyonlara devam ediyoruz. BES’in 18 yaş altını da kapsamasıyla birlikte sektörde çok olumlu gelişmeler olacağına inanıyorum.” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER