Türkiye’nin en büyük hasar onarım servislerinden RS Servis 10 yaşında. RS Servis’in geldiği nokta ile ilgili olarak, “Daha yaşımız genç; yolun yarısındayız” değerlendirmesinde bulunan RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, 10 yıl sonra global şirket olmayı hedeflediklerini söylüyor.
HAYATIMIZ SİGORTALI / ALP SÜER
Kuşaktan kuşağa aktarılan “Mal canın yongasıdır” şeklinde veciz bir söz vardır. Türk insanı özellikle de erkekler söz konusu olduğunda mal deyince, ‘otomobil’i ayrı bir yere koymak lazım. Otomobil, kendimizden paha biçersek ya da yakın çevremizden gözlemlersek pek çok insanın üzerine gözü gibi titrediği malların başında geliyor. Sigorta konusunda bilinçli olan vatandaşlar da zorunlu trafik sigortası dışında otomobilleri için kasko sigortası yaptırmayı ihmal etmiyorlar. Aracın başına bir şey geldiğinde de sigorta şirketinin hasarı zamanında ödemesi ya da poliçe ile birlikte satın alınan ‘asistans hizmetleri’nin kalitesi kuşkusuz çok önemli. Ancak, bunlar kadar önemli olan, hasarlı aracın ‘ehil ellerde’ onarılması. Bu konuda da bu alanda ihtisaslaşmış, kurumsal yapıdaki hasar onarım servisleri büyük önem taşıyor. Türkiye’de söz konusu servislerin başında RS Servis geliyor. RS Servis, Hayatımız Sigortalı Dergisi okurlarının yakından tanıdığı bir şirket. 2015 yılında RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı’nın kapak konuğumuz olduğu şirketle ilgili bugüne kadar pek çok haber, dergimizdeki satırlar aracılığıyla okuyucularla buluştu. Hayatımız Sigortalı’nın yayın tarihinde yine bir ilke imza atıyor; Ünal Ünaldı’yı 2’nci kez kapağımızda yer veriyoruz. Bunun da temel sebebi, RS Servis’in, 10’uncu yaşını kutlaması. RS Servis’in İstanbul-Yenibosna’daki merkez binasında gerçekleştirdiğimiz röportajda Ünaldı ile RS Servis’in gelecek hedefleri ve projeleri üzerine konuştuk. RS Servis olarak 2’nci 10 yılda da yeni projelere imza atmaya hazırlandıklarını belirten Ünaldı, projelerini detaylarıyla aktardı. RS Servis’in geldiği nokta ile ilgili olarak, “Daha yaşımız genç, yolun yarısındayız” değerlendirmesinde bulunan Ünaldı, 10 yıl sonra global şirket olmayı hedeflediklerini söylüyor.
Organizasyon yapısı yenilendi
İki yıl önce organizasyon yapısı yenilenen RS’nin alt iş kolları, mini onarım direktörlüğü, hasar onarım direktörlüğü ve mobil parça onarım direktörlüğü olmak üzere 3 direktörlük altında toplandı. Böylece her direktör, kendi departmanında verimliliği artırma, büyüme ve müşteri memnuniyetini sağlama hedeflerine yönelik çalışıyor. Röportajımızda şirketin 10 yıllık başarı hikâyesini anlatan Ünaldı, 2009’da başladıkları ‘mobil onarım’da 2014’te lider olduklarını söylüyor. 2014’te başladıkları ‘mini onarım’ hizmetinde ise 5 yıl içinde sigorta şirketi adediyle (17 adet) lider olduklarını dile getiren Ünaldı, 1 Ocak 2017’de başladıkları ‘hasar onarımı’nda da ülkenin en fazla hasar onarımı yapan network’ü olduklarını kaydediyor. Ünaldı, 2017’de sadece dolu hasarında 8 bin 500-9 bin aracın onarımını yaparak, partnerleri olan sigorta şirketlerine büyük destek olduklarını vurguluyor.
Önümüzdeki 10 yıl ile ilgili olarak görüşlerini açıklayan Ünaldı, şunları söylüyor: “Önümüzdeki 10 yıl için projeksiyon hazırladık, yedek parçada lider olmak, pert araç konusunda lider olmak, oto dışında en büyük tedarikçi firma olmak, hasar yazılımı konusunda sigorta şirketlerinin sistemine entegre erp çözümler üretmek. Bu hedefleri 5 yılda gerçekleştirmeyi planlıyoruz. 2. 5 yılda yatırım alarak RS Servisi global bir şirket haline de dönüştürmeyi hedefliyoruz. Çek Cumhuriyeti’nde yaptığımız yatırım da global bir şirket olmanın ön adımını oluşturuyor.”
10 yılda RS Servis nereye geldi?
- 27 bayiden 57 bayiye
- 28.000 m2 şube, 45.000 m2 franchise toplam 73.000 m2
- RS bordrolu 473 çalışan, franchiselerde 1245 toplamda 1728 çalışan
- Yıllık 250.000 adet mobil parça onarımı
- Yıllık 24.000 araç ve 100.000 üzerinde mini onarım hizmeti
- Yıllık 25.000 üzerinde hasarlı araç onarımı 10.000 üzerinde dolu hasar onarımı
Yönetim Ofisi Vadi İstanbul’a taşınıyor
Ünaldı, röportajımızda önemli bir bilgiyi de Hayatımız Sigortalı okurlarıyla paylaştı. RS Servis’in üst yönetim kadrosunun yer aldığı yönetim ofisi tek bir çatı altında toplanacak ve bu yıl içinde Vadi İstanbul’a taşınacak. Operasyon departmanları, direktörlerinin liderliğinde Yenibosna’daki Genel müdürlük binasında devam edecek.
[quote font=”verdana” font_size=”17″ font_style=”italic” color=”#dd3333″ bgcolor=”#ffffff” align=”right”]Sigorta şirketlerinin “Tüm branşlarda ihtiyaçlarını karşılayan kurumsal çözüm ortağı” olacağız.[/quote]
RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, RS Grup çatısı altında şirketler kurarak iş kollarını çeşitlendirmesinin nedenleri hakkında şu bilgileri veriyor: “10 yıllık bir onarım firmasıyız. 18 yıldır sektöre şahsen hizmet verdim. Bilmediğimiz işlere girmiyoruz. Sigorta şirketlerinin ihtiyacı ne ise ona konsantre oluyoruz. Yazılım haricinde kurduğumuz şirketlerin tamamı tecrübelerimize dayalı verdiğimiz hizmetleri kapsıyor. Ancak, 20 yıllık meslek hayatım boyunca yazılım hep ilgi alanım oldu. Hatta, bir yazılım şirketinin melek yatırımcısı da oldum ve şirketlerimizin kullandığı programları kendimiz ürettik. Amacımız, bildiğimiz işi yapmak ve bu işi alışkanlıklarını ve beklentilerini bildiğimiz müşterilerimize sunmak. Sigorta şirketlerinin karşılayabileceğimiz ihtiyaçları nelerse o alanlarda büyümek istiyoruz. Sigorta şirketlerinin kurumsal çözüm partneri ve tüm ihtiyaçlarını karşılayan çözüm ortağı olmayı hedefliyoruz. Bir yandan da bireysel müşterilere farklı hizmetlerle ulaşmak için OtoKonfor markamız ile alt yapı çalışmaları yapıyoruz.
RS Servis’in çıtayı yükseltmek için planladığı projeler
Global Yedek Parça İthalat A.Ş.
- Yedek parça ithalatı.
Oto Konfor Araç Yönetim ve Destek Hizmetleri A.Ş.
- Bireysel araç sahiplerine ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmek.
- Öz mal filo araç sahibi şirketlere ihtiyaçlarına uygun çözümler üretmek.
Destech Hasar Çözümleri ve Yazılım A.Ş.
- Pert araçların satış ve onarımı projesi.
- Oto dışı sovtaj ihale portalı
- Oto Servisleri ERP Yazılım.
- Filo şirketleri Hasar Yönetim Portalı
RS Oto Dışı Hasar Yenileme Çözümleri A.Ş.
- Makina kırılması hasarları onarım ve yenileme
- Yanlış akaryakıt dolumu revizyonu.
- İş makinesi başta olmak üzere oto dışı branşlarda fraud önlemek için iade parça toplama hizmeti.
TOSEF Tüm Oto Servisleri Federasyonu
- Özel servisleri daha kurumsal, daha kaliteli, standardize edilmiş bir yapıya kavuşturmak.
- Oto servislerine kurumsal yönetim ile ilgili know-how paylaşımı
- Ortak Platformda yeni gelir merkezleri yaratmak.
- Ortak satınalma platformu ile satınalma maliyetlerini azaltmak.
Ailesine çok düşkün olan Ünaldı koyu bir Gençlerbirliği taraftarı
Her kapak röportajımızda olduğu gibi Ünal Ünaldı’yı da mesleki kimliği dışında tanımak istedik. Sorularımıza verdiği yanıtlardan öğrendiğimize göre, kendisi ailesine çok düşkün. 9 yıllık evli olan Ünaldı, Yaman, (7 yaşında), Emir (4 yaşında) ve İpek (3 yaşında) olmak üzere 3 çocuk sahibi. Hatta, 2015’te yaptığımız ilk kapak röportajında oğlu Emir’in yeni doğduğunu hatırlatırken, zamanın çok çabuk geçtiğini anımsayıp röportaj sırasında duygusal anlar da yaşadık. İşten arta kalan zamanlarında eşi ve çocuklarına zaman ayıran Ünaldı, ailesiyle birlikte seyahat etmekten hoşlandığını söylüyor. Son zamanlarda gurme yemek programlarını izlemekten de keyif aldığını vurgulayan Ünaldı, gelecekte eşiyle birlikte dünya turuna çıkmayı planladıklarını ve yurtdışında seyahat edecekleri ülkelerin en güzel lezzetlerini kaydetmeyi planlıyorlar. Ankara’da doğan Ünaldı, aynı zamanda koyu bir Gençlerbirliği taraftarı. Kendisine, Ankaragücü ile Gençlerbirliği arasındaki rekabeti hatırlattığımız Ünaldı, rekabetin son yıllarda daha seviyeli hale geldiğini sözlerine ekliyor. Ünaldı, bunların yanında müzik dinlemekten de keyif aldığını dile getiriyor.
Haberin tamamı Hayatımız Sigortalı Haziran sayısında…