19 Şubat 2025, Çarşamba
spot_img

Araç sahibi, yedek parça fiyatını bilse kaskosuz 1 gün bile gezmez!

RS 5.0’ın tanıtım toplantısında konuşan RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, kasko sigortası yaptırmanın önemine dikkat çekti. Son 3 yılda yedek parça fiyatlarının inanılmaz biçimde arttığını vurgulayan Ünaldı, “Araç sahipleri yedek parça fiyatlarını bilse kaskosuz 1 gün bile gezmezler” diyor.

ALP SÜER/SİGORTAMEDYA ÖZEL

Geçtiğimiz yıl 15’nci yıl dönümünü kutlayan Türkiye’nin otomotiv ve onarım sektörlerinin  önde gelen gruplarından RS Otomotiv Grubu, istikrarlı büyümeye ve ülke ekonomisine de katkı yapmaya devam ediyor. Son yıllarda farklı alanlardaki yatırımları ile dikkat çeken grup,  son olarak RS 5.0 vizyonunu hayata geçirdi. Dijital olanaklardan yararlanarak araç sahiplerinin hayatını iyice kolaylaştıracak RS 5.0, 17 Ocak’ta RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı’nın ev sahipliğinde düzenlenen bir basın toplantısı ile kamuoyuna tanıtıldı. Biz de basın mensupları olarak RS 5.0’ı Ünaldı’nın ağzından dinlemek ve grupla ilgili son gelişmeleri öğrenmek üzere Kolektif House, Maslak-İstanbul’da düzenlenen toplantıda yerlerimizi aldık. RS Otomotiv Grubu’nun üst düzey yönetimi ve grup bünyesindeki şirketlerin yöneticilerinin de katıldığı toplantı da RS 5.0 ve RS Otomotiv Grubu dışında kasko sigortaları da masaya yatırıldı. Toplantının ardından, Ünaldı ile ayaküstü sohbet etme imkânı da yakaladım. Toplantıda günümüzde kasko sigortası yaptırmanın önemine dikkat çeken Ünaldı’nın toplantıya kasko ile ilgili şu sözleri damgasını vurdu: “Araç sahipleri, yedek parça fiyatlarını bilse kaskosuz 1 gün bile gezmezler.”

Servisim var; çalışanım var, ama bütün araçlarım kaskolu!

Son 3 yılda yedek parça fiyatlarının enflasyonun üzerinde, inanılmaz biçimde arttığını vurgulayan Ünaldı, şunları söylüyor: “Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yedek parça fiyatlarını internet sitesinde yayımlamalı. Meydana gelen bir hasar, ortalama kaç paraya mal oluyor, bunlar şeffaf şekilde paylaşılmalı. Farkındalık arttıkça, kasko ürünlerine talep de artacak. Hatta, bana bu konuda soru geldiğinde şunu söylüyorum, ‘Servisim var, çalışanlarımız var ama, bütün araçlarımız kaskolu! Çünkü sadece yedek parça maliyeti bile kasko yaptırmayı gerektiriyor.”

Ödenen primler cam hasarının bile altında kaldı

Toplantıda, RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Tur Assist Genel Müdürü Timur Selçuk Turan ile RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve RS Assurance Genel Müdürü Nihal Asker de kasko ile ilgili önemli açıklamalar da bulundu. Yedek parça deyince araçta camın en fazla risk altında olduğunu vurgulayan Turan, “Ödenen primler bir cam hasarının bile altına kaldı” diyor. RS Otomotiv Grubu olarak sigorta şirketlerine farklı tekliflerle gittiklerini belirten Nihal Asker de “Bazı sigorta şirketleri kasko ürünlerini, grubumuzun hizmetleri ile bütünleştirip, müşterilere daha da genişletilmiş ek faydalar sunmaya başladı. Arıza teminatı, bakım teminatı ve yıkama teminatı gibi hizmetleri poliçelerine ekledi. 2025’te bunun daha da çoğalacağını düşünüyorum” diye konuşuyor.

RS’de durmak yok, yatırımlara devam!

RS Otomotiv Grubu’nun basın toplantısında kasko sigortaları dışında RS Otomotiv Grubu ve grup bünyesindeki şirketler ile ilgili önemli bilgiler de basın mensupları ile paylaşıldı. Öncelikle Ünaldı’dan sıcağı sıcağına aldığımız bilgilere göre,  “RS’de durmak yok, yatırımlar son sürat devam edecek.” 2024 yılında ciro bazıda yüzde 114 büyüyen grubun, bu yıl yüzde 150 hatta daha da üstünde büyümesi hedefleniyor. Sağlık asistans alanında da büyümek isteyen grup, asistans şirketi satın almaya hazırlanıyor. 

Basın toplantısında grup bünyesindeki şirketler arasında en dikkat çekeni Sigortacentesi.com’du. (hatta, soru-cevap bölümünde ilk soru bu şirketle ilgilliydi) Acenteler ve dijitalden sigorta satın almak isteyenleri bir araya getiren şirketin Genel Müdürlük görevini ise sigorta sektöründen çok yakından tanıdığımız ve sevdiğimiz bir isim Bilal Türkmen yürütüyor. Şirketin 3 ay önce faaliyete geçtiğini hatırlatan Türkmen, “500’den fazla acenteye ulaştık. İlgiden çok memnunuz. Ekranın şu anda B2B tarafı aktif. Sigortacılıkta acentenin bulunduğu konum sadece satış değil; büyük bir ekosisteme dokunuyor.  RS Otomotiv Grubu olarak 360 derece hizmet sunabilen bir grubuz.. Acenteler de bu konuda bizim yol arkadaşımız. Sigorta bağlantılı hizmetler yolu ile acenteler gelirlerini artırmaya başladı. Dijitalden acenteleri müşteri ile buluşturma tarafında çalışmalarımız yoğun şekilde devam ediyor. 2025 yenilikler yaşayacağımız, platform yolu ile acentelerin gelirlerinin artacağı, portföylerini genişleteceği bir yıl olacak” diyor.

Tur Assist kendi çekici filosunu kuracak

Toplantıda, RS Otomotiv Grubu’nun 2022 yılında Mapfre Asistencia’dan satın aldığı Tur Assist’le ilgili  kısımlar da katılımcıların dikkatini çekti. Tur Assist’in eski liderlik koltuğuna yeniden oturduğunu vurgulayan Tur Assist Genel Müdürü Timur Selçuk Turan, “Bundan sonra hizmet ağını genişletip, kapasitesini daha da artırıp, yeni ürünlerle birlikte inovasyıonu ve teknolojiyi işin içine katarak asistansta farklılık yaratcağız” diyor.  Asistancı B2B’den çıkartıp, B2C’ye de yönlendirmek istediklerini belirten Turan, “Sigortaacentesi.com ile işbirliğimiz var. Diğer satış kanallarımızı aktive ederek ürünlerimizin tamamımı bireysel müşterilere sunabilir hale geleceğiz” diye konuşuyor. Turan’dan öğrendiğimize göre, Tur Assist, ayrıca devrim niteliğinde bir projeyi hayata geçirecek, tedarikçi kullanmak yerine kendi ‘çekici’ filolarını kuracak.  İlk adımını İstanbul’da atacak olan şirket müşterilerine kendi filoları ile çekici hizmetini sunacak. Yol yardım tarafında 1 Mart’ta devreye girmesi beklenen hibrit model, hizmetleri genişletmek bakımından şirkete de büyük yarar sağlayacak.

Plaj Voleybolu Turnuvası devam edecek

RS Otonotiv Grubu’nun artık her yıl geleneksel hale gelen Sigorta Sektörü Plaj Voleybolu Turnuvası sektörde de yoğun bir ilgi görüyor. Basın toplantısının son bölümünde bu konu da gündeme geldi. Konu hakkında basın mensuplarını sorularını yanıtlayan RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve CMO’su Naim Çetintürk, Plaj Voleybolu Turnuvası’nın sektörü bir araya getiren geleneksel hale gelmiş bir faaliyet olduğunu vurgulayarak, 2025’te de bu etkinliğin devam edeceğini söylüyor.

YAPAY ZEKALI RS 5.0 İLE ARAÇ SAHİPLERİNİN HAYATI ÇOK KOLAYLAŞTI

RS Otomotiv Grubu’nun, Cuma günkü toplantısında RS 5.0 ile ilgili önemli bilgiler de paylaşıldı. Toplantıdan sonra sohbet etme fırsatı bulduğum RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı’nın verdiği bilgilere göre, RS 5.0, bir aracın alımından satımına kadar aradaki hizmetleri en iyi şekilde veren RS Otomotiv, artık hizmetleri daha hızlı, dijital ve yapay zeka destekli verecek. Daha önce bunun dijital altyapısını oluşturduklarını vurgulayan Ünaldı, RS 5.0’dadönüşümü yapay zekanın sağlayacağını söylüyor. Ünaldı’nın lastik değiştirme örneği, RS 5.0’ın yararını da çok güzel özetliyor. “Sözgelimi, aracınızın lastiğini değiştirip değiştirmeme konusunda karar veremediniz. Fotoğrafını çekip, ulaştırın. Yapay zekâ fotoğrafa bakarak, lastiğin dış kalınlığını ölçüyor. Lastiğin ekonomik yaşam süresini dikkate alıyor. Hesaplama yapıp, lastiğin kaç ay süre ile daha kullanacağınızı söylüyor. Bunu bir değer olarak kattığınızda bireylerin hayatını kolaylaştırıyor. Arka tarafta şirketin de maliyetlerini optimize etmesini sağlıyor. Özetle, eskiden lastiğin fotoğrafınızı çekip bize gönderdiğinizde lastiğin kaç ay ömrünün kaldığı konusunda bir cevap veremiyorduk. Ancak, yapay zekâ ile artık bunun yanıtını verebiliyoruz.”

SAĞLIKTA DA İDDİALI OLAN RS, ASİSTANS ŞİRKETİ SATIN ALACAK

RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı’dan basın toplantısında da paylaştığı sağlıkta iddialı olduklarını ve bir şirket satın almak istedikleri konusunu biraz daha açmasını istedim. Satın alacakları şirketin bir asistans şirketi olacağı bilgisini veren Ünaldı, bu konuda ‘el sıkışma oldu mu?’  soruma, bir şirketle masada görüşmelerinin sürdüğünü ve el sıkışma aşamasına geldiklerini söylüyor. Ünal, özellikle Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda (TSS) ve sağlık tarafında asistans hizmetleri konusunda büyümek istediklerini kaydediyor. 

RS OTOMOTİV GRUBU 10,7 MİLYAR DOLARLIK ARAÇ DEĞER KAYBINI ÖNLEDİ

Toplantıda, RS Otomotiv Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, grubun ekonomiye ve tüketicilere katkıları ile ilgili önemli bilgiler de paylaştı. Ünaldı’dan öğrendiğimize göre, kurulduğu yıldan itibaren“önce onarım” felsefesiyle sürdürülebilirliği ve tasarrufu merkezine alan RS Otomotiv Grubu, 15 yılda 3 milyon 750 binden fazla araç ve 11,2 milyondan fazla parçanın onarımını gerçekleştirerek ülke ekonomisine 3,2 milyar dolar tasarruf sağladı. Şirket, 10,7 milyar dolarlık araç değer kaybının önüne geçerek tüketicilerin de yanında oldu. Önce onarım felsefesi çerçevesinde gelişmiş hasar onarımı, boyasız onarım gibi tekniklerle 68 bin ton sac ve metalin hurdaya ayrılması önlenerek geri dönüşümü sağlandı, tampon tamiri sayesinde 19 bin ton plastiğin çöpe atılması engellendi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER