30 Nisan 2024, Salı
spot_img

RS Assurance, kasko ürünlerini arıza teminatı ile farklılaştıracak

Kısa bir süre önce RS Otomotiv Grubu çatısı altında kurulan RS Assurance, kasko poliçelerine farklılık katacak. Kasko poliçelerine eklenebilecek arıza teminatını sunmak üzere yola çıktıklarını belirten RS Assurance Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Nihal Asker, “Mekanik arıza sürecinde müşteriyi yalnız bırakmayacağız” dedi. 

Bir tarafta yüksek kasko primleri, diğer tarafta enflasyonla birlikte giderek artan hasar ve bakım maliyetleri, araç sahiplerini ekonomik anlamda zorluyor. Hal böyleyken sigorta sektörü tarafında yeni ürün ve hizmetlerle tüketiciye çözüm üretmek de kaçınılmaz oluyor. RS Otomotiv Grubu da yeni şirketi RS Assurance ile sektörde bu anlamda fark yaratmayı amaçlıyor.

Sigorta Ekranı’nda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ve Damla Özafşar’ın konuğu olan RS Assurance Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Nihal Asker, sigorta şirketlerinin hizmet kalitesini arttırırken araç sahiplerine de güvence sunacak RS Assurance ile şirketin poliçelere değer katacak ürün ve hizmetleri hakkında bilgiler verdi.

Kasko poliçelerine arıza teminatı sunmak üzere yola çıktık

RS Assurance ile ilgili bilgiler veren Asker, RS Grubu’nda yeni ürünler ve yeni hizmetlerle büyüyerek yola devam ettiklerini söyleyerek “RS Assurance şirketimizle de sektöre yeni hizmetler sunacağız. Aslında yola bir sigorta veya reasürans şirketi kurmak üzere çıkmadık. RS Assurance’ın böyle bir misyonu yok. Ağırlıklı olarak sigorta sektörüne ve sigorta şirketlerine, RS Otomotiv Grubu bünyesindeki hizmetleri sunmak, pazarlamak, satış sonrası hizmetlerini sağlamak üzere RS Assurance’ı kurduk. Sektörde kasko poliçelerine eklenebilecek arıza teminatını sunmak üzere yola çıktık. Şirketimiz bünyesinde ekspertiz, asistans şirketimiz ve garantili oto servis platformumuz var. Tüm bunları harmanlayarak arıza ürününü geliştirdik ve bunu da RS Assurance üzerinden sigorta şirketlerine sunmaya başladık. Hızlı bir şekilde birkaç şirketle de çalışmaya başladık. Ürünümüz kasko poliçelerine eklenmeye başladı” açıklamalarında bulundu.

RS Assurance olarak tüm süreci yöneteceğiz

RS Grubu çatısı altında otomotiv alanında birçok konuda hizmet veren şirketleri olduğunu hatırlatan Asker, “Biz mekanik arızayı da bu şirketlerden özellikle garantiliotoservis.com platformuna üye mekanik servislerle kurguladık. Türkiye’de bu platforma üye olan TS12047 belgeli birçok mekanik servis var. Arıza durumunda müşterilerimizi bu servislere yönlendirerek hizmet vereceğiz. Aracın fonksiyon olarak işlevlerini sağlayan tüm elektrik entegre tesislerinde meydana gelebilecek mekanik parça veya sistemlerinde oluşacak sorunlar sebebiyle aracın hareket edememesi durumunda bizim arıza teminatımız devreye girecek. Burada ürünümüzü belli marka gruplarında poliçelere belli limitlerle ekleyeceğiz. Müşterilerimizin iki defa kullanım hakkı olacak. Limitinin yetmediği ya da teminatla ilgili kapsam dışı bir konu olduğunda da kendisini güvenilir hizmet sağlayan, uygun maliyetli servis noktalarına yönlendireceğiz. Bu kapsamda müşterilerimizle RS Assurance olarak bizzat ilgileneceğiz. RS Assurance’daki kadromuz sigorta sektörünü tanıyan, sigortacılıkta deneyimli, müşteri ihtiyaçlarını bilen insanlardan oluşuyor. Bu noktada müşterileri de servislerle baş başa bırakmayacağız. RS Assurance olarak tüm süreci yöneteceğiz” diye konuştu.

Sektörde örneği olmayan bir yapı

RS Grubu şirketlerinde sunulan hizmetleri bir anlamda paketleyip sigorta şirketlerinin ürünlerine ekleyebilecekleri bir hale getirdiklerini söyleyen Asker, “Biz arızayla yola çıktık ama şirketlerimiz yeni ürünler oluştururken bakım teminatı, lastik gibi RS Servis’te verilebilecek hizmetlerden bazı taleplerde bulundular. Biz de bunları bir paket haline getirdik. Örneğin bir bakımlı kasko yaptık, arızayı ekledik. Diğer ürünümüz bakım paketi dedik, yıkamayı ekledik. Dolayısıyla RS Assurance bunları bir paket halinde sigorta şirketlerine sunacak. Böylece müşterileriyle RS Assurance olarak muhatap olacağız ama RS Grubu şirketleri de bizim hizmet sağlayıcılarımız, tedarikçilerimiz olacak. Aslında bu anlamda yapı ilk ve tek. Biz müşterilerle ve sigorta şirketleriyle iletişimi tek elden yürütmek istiyoruz. Onun dışında yurt dışından verilen hizmetleri araştırıyoruz. Yeni ürünler getirmek için de çalışmalar yapıyoruz. Amacımız, ihtiyaçları belirleyip müşterilerin yeni dünyaya adapte olurken karşılarına çıkabilecek ihtiyaçlarına ekonomik, uygun maliyetli çözümler de sunmak” dedi.

Arıza teminatı ile müşterilere uygun maliyetli yeni bir hizmet sunuyoruz

Türkiye’de araçların yaşlandığına dikkat çeken Asker, “Yenileme frekansımız biraz düştü. Arabalarımız daha fazla bakıma ihtiyaç duyabiliyor. Enflasyonla birlikte işçilik ve yedek parça ücretlerindeki artışlar da dikkate alındığında arıza, insanlar için ciddi bir risk teşkil etmeye başladı. O yüzden biz aslında kaskoyla birlikte arıza teminatını sunarken müşterilere yeni bir hizmeti de daha uygun maliyetlerle sunmuş oluyoruz. Bunu 0-8 yaş araçlara kadar vermeyi planladık. Sigorta şirketinin bunu müşterisine nasıl sunacağını belirlemesiyle primler biraz şekillenecek ama çok yüksek maliyetli bir teminat olmayacak kesinlikle. En önemlisi de müşterinin ihtiyaç anında nereye yönlendirileceğiyle ilgili bir destek sağlayacağız. Bu anlamda onlara güvenilir bir servis ağı sunmak, uygun maliyetlerle ihtiyaçlarını gidermek önemli olacak. İkinci ürünümüz bakım teminatı ile periyodik bakımı da ürünleştirip kasko poliçelerine ekleyebiliyoruz. Belirli filtrelerin ve motor yağının ücretsiz değiştirildiği, yedek parçanın da yüzde 15 indirimli alınabileceği bir bakım teminatı sunuyoruz. Bütün bunlar aslında müşteriye yeni ihtiyaçlarıyla ilgili çözümler sunuyor. Öte yandan sigorta şirketlerinin müşterilerine dokunmasını ve müşterisini tanımasını sağlıyor ki bunlar fiyatlamaya kadar etki edebilecek unsurlar. Ayrıca bakımını düzenli yaptıran müşterilerin uygun maliyetlerle bunları yaptıracağı için arıza ve kaza risklerinin azalması da söz konusu. Bir sigorta şirketinin beklentisinin üretimi arttırmak, düşük maliyet yaratmak ve inovatif olmak olduğunu düşündüğümüzde ürünlerimizin bu üç amaca da hizmet ettiğini söyleyebiliriz” açıklamalarında bulundu.

Müşterinin birçok ihtiyacına dokunacağız

Sundukları teminatların kasko ürünlerinde farklılaşmaya sebep olacağının altını çizen Asker, “Müşterinin birçok ihtiyacına dokunacak, müşteriyi bu noktada da yalnız bırakmayacak. More Than Insurance, sigortanın ötesinde bir konsepte hizmet ediyor. Sadece kaza durumunda değil arızada da bakım ihtiyacınızda da her türlü yanınızdayız mesajı için çok güzel bir teminat diye düşünüyorum. Sigorta şirketlerinin 2024 planlamalarında, kaskodaki rekabette bizim ürünlerimizin çok faydalı olacağına inanıyorum. Müşteri memnuniyetini had safhada sağlamak için elimizden geleni yapacağız ve değer katmaya çalışacağız. Hem poliçeye hem de sigorta şirketlerinin verisine, bilgisine, müşteriyi tanımasına katkı sağlayacağız” dedi.

Garanti kapsamı bozulmadan uygun maliyetli bakım hizmeti alınabilecek

Müşterilerin garantili oto servis bünyesindeki servislerde garanti kapsamı bozulmadan bakım onarım hizmetlerini çok daha uygun maliyetlerle alabileceklerini aktaran Asker, “Periyodik bakım ürünümüzde müşteriye bir işçilik ücreti yansıtmayacağız. Yedek parçalarda da yüzde 15 indirimli bir hizmet alacak. Öncelik logosuz orijinal ama bulunamadığı durumlarda orijinal parça olarak kullanılacaktır. Hasar veya arıza onarım maliyetleri çok artıyor. Biz grup olarak burada daha inovatif, daha uygun maliyetli hatta daha doğa dostu çözümleri nasıl üretebiliriz diye düşünüyoruz. Ful parça boyanmasın da sadece çiziği en iyi şekilde boyayalım ve onaralım gibi birçok inovatif konuya da kafa yoran bir grubuz. Dolayısıyla sigorta şirketlerinin maliyetlerini de aşağı çekmek için aslında RS Grubu elinden gelen çabayı gösteriyor. Önümüzdeki yıllarda ekonomik şartlar nedeniyle insanların kaskodan kaçınması, kaskolu araç adetlerinin de düşük olması kaçınılmaz. Bu noktada da rekabetin daha da artacağını öngörüyoruz. Bizim sunduğumuz bu ürünler, aslında rekabette sigorta şirketlerimizin elini kolaylaştıracak. Acentelerimizin müşterilerine anlatırken burada böyle de bir teminat var, başına arızayla ilgili bir konu geldiğinde de kısmen buradan faydalanıyor olacaksın gibi değer önermeleri sunmalarının, onları rekabette farklı yerlere götürebileceğini düşünüyorum” diye konuştu.

Acentelerin ürünü benimseyeceklerine inanıyorum

Acentelerin ürüne yaklaşımına ilişkin bilgiler veren Asker, “Ürünün kurgulanması aşamasında birkaç acente dostumla fikir olarak paylaşmıştım. Hepsinden çok olumlu geri bildirimler aldım. Böyle bir ek hizmetin çok faydalı olacağını, maliyetlerinin de uygun olacağını, kasko primlerinin çok arttığı bir ortamda kasko içine cüzi bir maliyetle kullanılabilir hizmetlerin dahil edilmesinin satış argümanı olarak çok yerinde olduğunu öğrendim. Acentelerin ürünü benimseyip müşterilerine sunacaklarına ve anlatacaklarına inanıyorum” dedi.

Müşteri memnuniyeti önceliğimiz

Verilen hizmetlerde bir konunun şikayete dönüşmemesinin çok önemli olduğuna vurgu yapan Asker, “Biz tedarikçi servislerimizin gelişimine, eğitimine çok önem veriyoruz. Müşteri iletişimini de birebir değil mutlaka RS Assurance’daki ekip arkadaşlarımız üzerinden yapmalarını söylüyoruz. Eğitimlerimizde de bunlardan bahsediyoruz. Bizim için müşteri memnuniyeti birinci sırada. Hizmeti kurgularken de en çok kafa yorduğumuz kısım bu oldu. Bu anlamda tedarikçi ağımıza da güveniyoruz” ifadelerini kullandı.

Europa Assitance ile global bir şirketle partner olma hedefimizi gerçekleştirdik

Tur Assist’in Europa Assistance’ın Türkiye partneri olmasına ilişkin bilgiler veren Asker,“Bizim asistan şirketimiz Tur Assist. Altında RS logosu dahi yok, çünkü tüm şirketlerle çalışıyor. Tur Assist kendi kulvarında asistans hizmetlerini tedarikçileri üzerinden sağlamaya devam edecek. Europa Assistance Türkiye’den çekilme kararı aldı ve Europa Assistance’ın Türkiye’de global olarak yönettiği bazı hesapları ve bazı araç markaları vardı. Dolayısıyla bu hizmetleri Türkiye’de devam ettirebilmeleri için bir asistans partnere ihtiyacı vardı ve bir ihaleye çıktılar. Biz bu ihalede başarılı olduk ve Tur Assist, Europa Assistance’ın Türkiye partneri oldu. 1 Ocak 2023’ten beri onların Nissan ve Ferrari markalarındaki yol yardımı hizmetlerine destek oluyoruz. Ayrıca Europa Assistance General Grubu’nun Türkiye’ye seyahat eden müşterilerine burada destek almak istedikleri hizmetlerde yardımcı oluyoruz. Bu sayede global bir şirketle partner olma hedefimizi gerçekleştirmiş olduk. Bunun devamının gelmesi için de elimizden geleni yapıyoruz” dedi.

Sigorta Ekranı:

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER