22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

ERDOĞAN: Kaskoda sigortalılık oranı ihtiyaca yönelik ürünlerle artar

Ray Sigorta’nın gerçekleştirdiği araştırma sonuçları, kaskoda sigortalılık oranının müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlerle artacağına işaret ederken, Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, “Kaskoda vatandaşın cebine uygun, ihtiyaçlarını karşılayan ürünlerle çözüm üretmemiz gerekiyor ” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Bir aracın kazaya karışması, yanması veya çalınması gibi durumlarda oluşacak hasarı güvence altına alan ‘kasko’ sigortasında, Türkiye’de sigortalılık oranı yüzde 30’un altında. Bu alandaki sigorta açığının nasıl kapatılacağı ve sigorta penetrasyonunun nasıl artırılacağı sigortacıların da gündem konuları arasında. Son dönemde, kişiselleştirilmiş ve ihtiyaca özel ürünlerle dikkat çeken Ray Sigorta, kasko yaptırmayan araç sahiplerine yönelik bir araştırma gerçekleştirdi. Ray Sigorta’nın müşterilerden elde ettiği veriler, ülkemizde kaskoya bakış ve üründen beklenenlerle ilgili önemli göstergeler ortaya koyuyor.

Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan

Ray Sigorta’nın gerçekleştirdiği araştırma sonuçları, kaskoda sigortalılık oranının ancak, müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak ürünlerle artacağına işaret ediyor. Ray Sigorta’nın gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarına yönelik bir açıklama yapan Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, “Sigorta şirketleri olarak vatandaşların sigorta ihtiyaçlarını karşılayacak ve buradaki koruma açığını kapatacak çözümler bulmakla yükümlüyüz” dedi.

Ekonomik ürünler, anahtar

Araştırma sonuçlarına bakıldığında, araç sahiplerinin kasko ürününü tercih etmeleri için anahtarın ‘ekonomik’ ürünler olduğunu vurgulayan Erdoğan, şu önerilerde bulundu: “’Dolu, deprem, sel, aracın çalınması, yanması gibi ön görülemeyen büyük risklere karşı aracınızı koruyan ve ekonomik bütçeli bir kasko olursa, ürünü almayı düşünür müsünüz?’ sorusunu yönelttiğimiz katılımcıların yüzde 70’e yakını ‘evet’ cevabı veriyor. Bu noktada sektörde yapılması gereken çok açık. Kaskoda vatandaşın cebine uygun, ihtiyaçlarını karşılayan nokta atışı ürünlerle çözüm üretmemiz gerekiyor.”

Başlangıç Kasko çok avantajlı

Araştırmadan, ‘kasko koruması altında olmayan araç sahiplerinin yüzde 25’inin bu durumdan huzursuzluk hissettiği’ sonucu da çıktığını belirten Erdoğan, “Biz sigorta hizmeti veren şirketler olarak bu huzursuzluğu ortadan kaldıracak, vatandaşın sigorta ihtiyaçlarını karşılayacak ve güven duygusunu destekleyecek çözümler bulmakla yükümlüyüz. Ray Sigorta olarak yakın zamanda devreye aldığımız ve finansal anlamda çok sayıda avantaja sahip Başlangıç Kasko gibi ürünlerin sektörde karşılık göreceğine ve penetrasyonu artıracağına eminiz” dedi.

Katılımcıların yüzde 36’sı kasko ve trafik arasındaki farkı bilmiyor

Ray Sigorta’nın kasko ile ilgili olarak gerçekleştirdiği araştırma sonuçlarıyla ilgili bilgiler veren Ray Sigorta Genel Müdürü Koray Erdoğan, şunları söylüyor: “Araştırmamızın ortaya çıkardığı en önemli noktalardan biri, kasko ve trafik sigortaları arasındaki farkın müşterilere net ve açık bir şekilde aktarılamaması. Katılımcıların yüzde 36’sı kasko ve trafik sigortası arasındaki farkı bilmediklerini ifade ediyor. Bu da sektörümüzün müşteriye dokunmak ve sigorta bilincini geliştirmek konusunda daha fazla mesafe kat etmesi gerektiğini ortaya koyuyor” dedi. Erdoğan, anında yol yardımı, ikame araç ve mini onarım gibi ek asistans hizmetlerinin kaskosu olan sigortalılar tarafından oldukça talep gördüğünü ancak müşteriye bu hizmetlerin iyi anlatılması gerektiğini ifade etti.

ARAŞTIRMA SONUÇLARI ÇARPICI

  • Vatandaşın kasko yaptırmamasının en yaygın başlıca iki sebebi; ürün fiyatlarını yüksek bulması (yüzde 38) ve aracını fazla kullanmadığını belirtmesi (yüzde 45) olarak öne çıkıyor.
  • Kaskoyu faydalı bulmadığı için tercih etmeyenlerin oranı yüzde 5’te kalırken, aracını iyi sürdüğü için kaskoya ihtiyacı olmadığını düşünenlerin oranı yüzde 2’yi geçmiyor.
  • Ankete katılanların yüzde 45’i mini onarım, ikame araç, çekici hizmeti gibi asistans ürünlerinin kasko sigortalarına dâhil olduğundan haberdar değil.
  • Kasko koruması altında olmayan araç sahiplerinin yüzde 25’i, bu durumdan huzursuzluk hissediyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER