2023 yılı sigorta sektörü ve QNB Sigorta performansına ilişkin açıklamalarda bulunan QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş, QNB Sigorta’nın 2023 yılında, hayat ve ferdi kaza branşları prim üretiminde yüzde 90, Sağlık branşı prim üretiminde yüzde 276 büyüdüğünü aktararak “Bu üç branşta geçen yıla göre prim üretiminde yüzde 98 büyüme gösterdik. 2023 yılında sağlık, hayat ve ferdi kaza branşlarında 4,7 milyar TL prim büyüklüğüne ulaştık” dedi.
QNB Sigorta Genel Müdürü Pınar Kuriş, 2023 yılı QNB Sigorta performansı ile ilgili açıklamalarda bulundu. Şirketin yeniliklerle beraber önemli başarılara da imza attığı bir yılı geride bıraktığını söyleyen Kuriş, “QNB Sigorta olarak hizmet verdiğimiz Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında hayat ve emeklilik sigorta şirketleri olarak toplam prim üretimi 2022 yılına göre yüzde 81 büyüyerek 56.8 milyar TL prim büyüklüğe ulaştı. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası branşı toplam prim büyümesini devam ettirirken 2023 yılında yüzde 168 büyüme göstererek 4 milyon sigortalı adedine ulaştı. Bununla birlikte, global pek çok pazardaki dinamiklerden farklı olarak Türkiye’de sigorta sektörünün toplam finansal hizmetler pazarından aldığı pay yüzde 5’in altında seyrediyor. QNB Sigorta olarak ise; 2023 yılı sonu itibarıyla 7 milyonu aşan müşteri tabanımız ve 760 çalışan sayışımız ile Türkiye sigortacılık sektörünün en önemli oyuncuları arasında yer alıyoruz” dedi.
“Sürdürülebilir büyümemiz devam ediyor”
Kuriş, sürdürülebilir büyümelerinin devam ettiğini aktararak “Müşterilerimize yenilikçi ürün ve hizmetler sunarak önemli başarılara imza atmayı sürdürüyoruz. 2023 yılında Sağlık, Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında 4,7 milyar TL prim büyüklüğüne ulaştık. 2023 yılında, hayat ve ferdi kaza branşları prim üretiminde yüzde 90, sağlık branşı prim üretiminde yüzde 276 büyürken bu üç branşta geçen yıla göre prim üretiminde yüzde 98 büyüme gösterdik. Hayat ve ferdi kaza branşlarındaki büyümemizle, 2022 yılındaki yüzde 7,20 pazar payımızı 2023 yılında yüzde 7.55’e çıkardık” diye konuştu.
“Hayat sigortası branşında 48,3 milyar TL üretim gerçekleştirdik”
2011’den bu yana büyümesini sürdüren hayat sigortası branşının, 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 93 büyüdüğüne dikkat çeken Kuriş, “Hayat sigortası branşında 48,3 milyar TL üretim gerçekleşti. 2023 yılı sonunda özel sağlık sigortası ve tamamlayıcı sağlık sigortası olmak üzere toplam sigortalı sayısı ise 6,97 milyon kişiye ulaştı. QNB Sigorta olarak bankasürans sigortacılığı kapsamında Hayat ve Ferdi Kaza branşlarında yüzde 9,78 pazar payı ile sektör sıralamasında 4. özel sigorta şirketiyiz. Tamamlayıcı Sağlık Sigortası prim üretimimizi ve pazar payımızı da hızlı bir şekilde artırmaya devam ediyoruz. Yıl sonu itibarıyla bir önceki yıla göre sektördeki TSS’li sigortalı sayısı yüzde 14,3 artışla, özel sağlık sigortasına sahip kişi sayısı ise yüzde 6,8 artış ile 2,85 milyon kişiye ulaştı. Tamamlayıcı sağlık sigortası prim üretiminde ise yüzde 163,8 büyüme yaşanırken özel sağlık sigortası branşındaki prim üretimi ise bir önceki yıla göre yüzde 136,1 artış gösterdi. QNB Sigorta olarak, banka kanalında yüzde 15,3 pazar payı ile sıralamada 3. özel şirketiz. TSS ürünümüzde 100 bin sigortalıyı aşmış bulunmaktayız. Yanı sıra, Son 1 yılda müşteri adedimizi ikiye katladık. 2024 yılında da tüm branşlarda pazar payımızı daha da yukarı taşımayı istiyoruz. Önümüzdeki yıl Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nda yüzde 150’nin üzerinde, kredili Hayat Sigortasında ise yüzde 70’in üzerinde büyüme hedefliyoruz” açıklamalarında bulundu.
Bireysel Emeklilik Sisteminde ise sektör, bir önceki yıla göre 591 milyar TL fon büyüklüğüne ve 7,8 milyon katılımcı sayısına ulaşırken, Otomatik Katılım Sistemi ile katılımcı sayısı ise 8,3 milyon olarak gerçekleşti.
“Kişiselleştirilmiş poliçelerimizle müşterilerimizin ihtiyaçlarına cevap veriyoruz”
Ürünlerini müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak hizmetlerle geliştirmeye öncelik verdiklerini söyleyen Kuriş, “’Bugün, Bugünü Yaşa’ anlayışımızla, sigortacılığı sadece yarına dair bir maddi güvence aracı olarak görmekten çıkararak günlük yaşamın bugüne dair bir parçası haline getirmeyi hedefliyoruz. Bu, bizim için sadece bir slogan değil, aynı zamanda bir yaşam biçimi. Müşterilerimize sunduğumuz hizmetlerle, onların günlük yaşantılarını daha huzurlu, rahat ve keyifli kılmayı amaçlıyoruz. Bu kapsamda müşterilerimizin hayatına dokunacak, onların anlarını daha anlamlı kılacak ve kendilerini güvende hissettirecek çözümler sunuyoruz. Bu doğrultuda, sigorta poliçelerimizi, müşterilerimizin yaşam tarzlarına ve ihtiyaçlarına uygun şekilde kişiselleştiriyoruz” dedi.
Dijital kanallar üzerinden kesintisiz hizmet
Müşteri deneyimini dijitalleştirme konusunda da öncü adımlar atarak tamamlayıcı sağlık sigortacılığı alanında Türkiye’de ilk kez WhatsApp üzerinden hizmet veren dijital asistanını devreye alan QNB Sigorta, müşteri deneyimi alanında ödül kazanan bu yenilikçi hizmet ile müşterilerine, en sık ihtiyaç duydukları kalan haklarını öğrenme, provizyon durumu sorgulama, anlaşmalı kurum inceleme, poliçe kapsamı bilgisi alma gibi konularda WhatsApp üzerinden kolaylıkla 7/24 self servis hizmet veriyor.
Ayrıca, QNB Sigorta Mobil uygulamasını müşteri geri bildirimleriyle sürekli olarak geliştirerek uygulama üzerinden tüm branşlarda zengin fonksiyonlarla hizmet vermeyi sürdürüyor. QNB Sigorta Mobil Uygulama ve web sitesi üzerinden sunulan online doktor, psikolog ve diyetisyen hizmetleriyle müşteriler sağlık ihtiyaçlarında da 7/24 kesintisiz olarak destek alabiliyor. Sağlık, zindelik, beslenme, egzersiz, uyku ve yaşam kalitesiyle ilgili içerikleri iyihisset.com blogu üzerinden paylaşan şirket, sadece QNB Sigorta müşterilerine değil, “bugün, bugünü yaşamak” isteyen herkesin iyi hissetmesine katkı sağlıyor.