25 Şubat 2024, Pazar
spot_img

“Beklenenin üzerinde bir performans gösterdik”

Hepiyi Sigorta Genel Müdürü Şenol Ortaç, 2023 yılının değerlendirmesini yaparak 2024 yılı hedeflerini açıkladı. Ortaç, geçen yılın sigorta sektörü açısından zorlu bir yıl olmasına rağmen, Hepiyi Sigorta’nın beklenenin üzerinde bir performans gösterdiğini söyledi. 

Hepiyi Sigorta Genel Müdürü Şenol Ortaç, 2023 yılının değerlendirmesini yaparak 2024 yılı hedeflerini açıkladı. Ortaç, geçtiğimiz yılın sigorta sektörü açısından zorlu bir yıl olduğunu fakat Hepiyi Sigorta için önemli adımların atıldığını ifade etti. 

2023 yılında beklenenin çok üzerinde performans gösterdik

Hepiyi Sigorta Genel Müdürü Şenol Ortaç, 2023 yılının Türkiye için zorlu bir yıl  olduğunu belirtirken şirketin performansının bu zorluklara rağmen beklenenin çok üzerinde olduğunu vurguladı. Ortaç, “2023 yılı depremle başlayan bir sene oldu, ardından seçimler ve farklı ekonomik zorluklarla geçti, fakat Hepiyi Sigorta için hedeflerin tuttuğu bir yıl oldu” dedi.Ortaç, 2022’nin şirket için altyapısal anlamda hazırlık aşaması olduğunu belirterek, 2023’te üretim ve karlılık açısından beklenen hedeflere ulaştıklarını ifade etti. Hepiyi Sigorta’nın çok genç bir şirket olmasına rağmen 2023 yılında kasko ve trafik sigortalarında yüzde 4’ün üzerinde pazar payına ulaştığını söyledi.Holding’e verilen hedeflerin tuttuğunu belirten Ortaç, şirketin ekonomik dalgalanmalardan fırsat yaratacak bir yönetim felsefesine sahip olduğunu dile getirdi. Ortaç, Hepiyi Sigorta’nın iş yapış şekli ve felsefesi doğrultusunda hareket ederek 2023’te güçlü bir performans sergilediğini ve 2024 için de benzer bir başarı hedeflediklerini belirtti.

Her geçen gün, bir gün öncesinden daha iyi geçecek

Hepiyi Sigorta’nın gelecek hedefleri ve planları hakkında açıklamalarda bulunan Ortaç, “Türkiye’de uzun vadeli planlar yapmak zor. Temel stratejimiz, ekip olarak dünden birazcık daha iyi olmayı becerebilmek. O yolun sonunda su akacağı yolu buluyor zaten. Acentelerimize, şirketim adına her geçen günün bir gün öncekinden daha iyi geçeceğinin sözünü verebilirim.” şeklinde konuştu.Hepiyi Sigorta Genel Müdürü Şenol Ortaç, şirketin istikrarlı büyüme hedefleri doğrultusunda acentelerine sağladığı destek ve hızlı çözümlere vurgu yaptı. Ortaç, “Acentelerine olabildiğince destek veren, hızlı çözümler sunan bir şirket olmayı planlıyoruz.” dedi. Ortaç, Hepiyi Sigorta’nın 7.000’e yaklaşan acentesiyle operasyonlarını hızlı ve sorunsuz gerçekleştirmek adına teknolojiyi ve robotik prosesleri kullandıklarını belirtti. Acentelerden gelen 100 isteğin yüzde 89’unu 15 dakika içinde gerçekleştirdiklerini ve bu süreyi daha da kısaltmayı hedeflediklerini ifade eden Ortaç, Hepiyi Sigorta’nın ortalama hasar ödeme süresinin de 3 gün olduğunu ve bu süreyi daha da indirerek sektörün en hızlı hasar ödeyen şirketi olmayı hedeflediklerini söyledi. Sözlerine Hepiyi Sigorta’nın teknolojiyi ve yapay sigortayı kullanmayı seven bir şirket olduğunu da ekleyen Şenol Ortaç, “2024 yılı, hasar hizmetimizi hem hızlandırdığımız hem de mükemmele yakınlaştırdığımız bir yıl olacak.” dedi.

Oto ürünleri bilgi birikimi kuvvetli bir ekibiz

Stratejilerini adım adım uygulamaya devam ettiklerini belirten Şenol Ortaç, “Oto branşını, sektörü ve acentelerimizin ihtiyaçlarını iyi bildiğimizi düşünüyoruz. Oto branşı ürünlerinin yanı sıra tamamlayıcı sağlık, seyahat sağlık, yabancı sağlık gibi bireysel ürünlerde de hizmet sunuyoruz. Yakın zamanda konut ürünümüzü acentelerimizin hizmetine sunduk. Ürün yelpazemizi müşterilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda geliştirmeye devam edeceğiz.” dedi.

Acentelerimiz ‘hep iyi’ olacak

Kuruluş manifestosuna atıfta bulunan Ortaç, “Bizimle çalışmak isteyen her acenteye kapımızın açık olduğunu ve acentelerimize ömür boyu çalışma garantisi verdiğimizi manifestomuzda belirtmiştik. Bununla birlikte acente başvuru süreçlerimizin dijital ve kolay olmasının da etkisiyle şu anda sektörde en çok acentesi olan şirket konumuna geldik. Bir buçuk yıl gibi kısa bir sürede 6.500’ü aşkın acentemiz oldu. Bu süreçte sadece iki acentemizi etik kurallara uymamasından dolayı kapattık. Ayrıca manifestomuzda belirttiğimiz üzere hiçbir acentemize üretim yetersizliği, karsızlık, portföy dengesizliği gibi nedenlerle uyarılarda bulunmadık, bulunmayacağız”diyerek sözlerine ekledi.

Acentelerimizin portföy mülkiyetini koruyoruz

Dijital ortamdan da poliçe sattıklarını ama acentelerinin portföy mülkiyetini her zaman koruduklarını dile getiren Ortaç, “Eğer acentenin müşterisi poliçe yenilmesini web sitemiz üzerinden yaparsa o poliçenin komisyonunu acentemize ödüyoruz. Hatta kimi zaman acentelerimizden bu poliçeyi ben satmadım, komisyon neden alıyoruz şeklinde geri dönüşler oluyor” şeklinde konuştu.

Olası deprem durumunda tüm sektörün hazırlıklı olması gerekiyor

Olası bir İstanbul veya Marmara depreminde tüm sektörün hazırlıklı olması gerektiğinin önemini vurgulayan Ortaç, “Hepiyi Sigorta olarak çok önemli yatırımlar yaptık. Ankara’da acil durum ofisi açtık. Bazı arkadaşlarımız oradan çalışıyor. Deprem eylem planı üzerine testler gerçekleştirdik, gerçekleştirmeye de devam edeceğiz. Tüm ekip ne yapacağını biliyor ama bence hâlâ yeterli değil, üzerinde çalışmaya devam ediyoruz ” dedi. 

Türkiye’nin finans piyasasının kalbinin İstanbul’da attığını belirten Ortaç, olası depremde sigorta şirketlerinin daha hassas olması gerektiğini ve sigorta sektörü olarak insanlara yardım eli uzatmak ve sigorta süreçlerini hızlı ve sorunsuz yürütmek zorunda olduğunu ifade etti.

Ortaç, 2024 yılının Türk Sigorta sektörü açısından büyüme potansiyeli olan bir yıl olmasını dilerken aynı zamanda şirketi için de karlılık ve büyüme açısından başarılı bir yıl olması temennisinde bulundu. 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER