4 Mayıs 2024, Cumartesi
spot_img

POSTA’da bu hafta: Yaşadığımız felaketler sigorta bilincini artırdı mı?

Posta Gazetesi’nin Hayatımız Sigortalı sayfasında, deprem başta olmak üzere doğal afetlerin Türkiye’de sigorta bilincinin artışına ciddi bir katkı yaptığı anlatıldı.

Layout 1

“Yaşadığımız felaketler sigorta bilincini artırdı mı?” başlıklı 9 Ekim 2017 tarihli Posta Gazetesi’ndeki Hayatımız Sigortalı sayfasında, deprem başta olmak üzere doğal afetlerin Türkiye’de sigorta bilincinin artışına ciddi bir katkı yaptığı anlatıldı. İstanbul’da temmuz ayında meydana gelen fırtına, dolu ve selin ev, işyeri ve araçların ve toplam hayatın sigorta güvencesine alınmasının önemini bir kez daha gözler önüne serdiği belirtildi.

Türkiye Sigorta Birliği’nin ağustos ayı başında yayımladığı verilere göre, 18 Temmuz’da İstanbul’da yaşanan sel felaketinin ardından sektörde faaliyet gösteren sigorta şirketlerine başvuran vatandaşlar tarafından, 7 bin adet ve toplam 116 milyon TL’lik hasar bildirimi yapıldığı belirtildi. 27 Temmuz tarihinde yine İstanbul’da yaşanan sel felaketinde ise bu rakam hasar adedinde 22 bin, hasar bildiriminde ise 168 milyon TL olduğu açıkladı. 21 Temmuz’da Gökova’da yaşanan depremin ardından ise 800 adet hasar başvurusu ve 12 milyon TL’lik hasar ödemesi başvurusu yapıldı.

Sigorta ne kadar pahalı?

SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ise, “Sigorta ne kadar pahalı?” başlıklı makalesinde, geçtiğimiz yıllarda trafik sigortasının bilinen bazı sorunlar nedeniyle yüksek fiyatlara satıldığının bir gerçek olduğunu belirterek, “Bu duruma kamu otoritesinin müdahalesiyle bilindiği gibi fiyatlarda belirgin bir düşüş gerçekleşti. Devletimiz bu müdahaleyi tüketiciyi korumak için yaptığını her defasında ifade ediyor. Hatta siyaset düzleminde sigorta şirketlerini vatandaşı soymakla itham edenler bile oldu ve ‘biz tüketicilerimizi vahşi kapitalizme teslim etmeyeceğiz’ denildi. Sonrasında fiyatlar düşürüldü, bu düşürülen fiyatlardan ise yeni jenerasyon sigorta şirketleri poliçe kesebildi. Büyük şirketlerin ise geçmiş yıllardan gelen yükümlülüklerinin fazla olması bu fiyatlardan poliçe kesmelerin önünde güçlü bir neden olarak gösterildi” ifadelerini kullandı.

*Sigorta şirketlerinin mesajlarını, yeni ürünlerini ve tüketiciye olan faydalarını içeren haberlerle okuyucunun karşısına çıkan POSTA’nın sigorta sayfası “Hayatımız Sigortalı” deneyimli ekonomi gazetecisi SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ve profesyonel ekibi tarafından hazırlanıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER