Ankara Sigorta, acentelere yönelik yeni uygulamaları hayata geçirmeye hazırlanıyor. Ankara Sigorta Dağıtım Kanalları ve Müşteri İlişkileri Yönetim Müdürü Ercüment Güvenç, “Ankara Sigorta, tamamen acente dostu politikasını devam ettirerek, onlarla beraber yürümeye devam edecek” diyor.
ALP SÜER / SİGORTAMEDYA
Hayat dışı (elementer) sigorta sektöründe, dağıtım kanalı ağırlıklı olarak acentelerden oluşan şirketlerin başında yer alan Ankara Sigorta, gerçek anlamda bir acente şirketi. Pandemi dönemi boyunca da acentelere desteğini sürdüren Ankara Sigorta, pandemi döneminin artık sonuna geldiğimiz şu günlerde, acentelere yönelik yeni uygulamaları hayata geçirmeye hazırlanıyor. Geçen ay, Ankara Sigorta’nın dağıtım kanalları ile ilgili bir röportaj yaptığımız Ankara Sigorta Dağıtım Kanalları ve Müşteri İlişkileri Yönetim Müdürü Ercüment Güvenç, pandemi sonrasında da ‘acente dostu’ politikalarını süreceğini söylüyor.
Yüzde 95’in üstünde paya sahip
1936’dan beri faaliyetlerine devam eden Ankara Sigorta‘nın dağıtım kanalları içinde acentelerin payının 95’in üstünde olduğunu vurgulayan Güvenç, “Ankara Sigorta banka, holding vb. aracı kurumları bünyesinde barındırmadan tamamen acente dostu politikasını devam ettirerek bu yolda onlarla beraber yürümeye devam edecek” diyor. Güvenç’in verdiği bilgilere göre, pandemi döneminde, acente ofislerinin ücretsiz olarak dezenfekte edilmesini sağlayan Ankara Sigorta, 6 ayı geçen havuz dışı trafik poliçelerinde iptal komisyonu almayarak acentelere destek olmayı sürdürüyor. DASK poliçelerinde komisyon oranlarını artıran şirket, ‘Ankaravan’,‘Güvencem Ankara’m’ ferdi kaza ürünü, tamamlayıcı sağlık sigortası (TSS) ürünü, Kefalet Sigortası ürünü ve geçen ay satışına başlanan, ‘Ankaravos’ ürünü ile acentelere daha fazla kazandırmaya devam edecek.
Acenteler yeni düzende geride kalmamalı
Sektörün, insani ilişkilerle yürümekte olan bir sektör olsa da özellikle Pandemi döneminde, teknoloji ve dijitalleşmenin önemini çok daha iyi kavradığımızı belirten Güvenç, “Bu sebeple, acentelerimizin bu yeni düzenden geri kalmaması ve bu alanlara yatırım yapması gerektiğini düşünüyorum” diyor. Güvenç, “Brokerlerle ilişkileriniz hakkında bilgi verir misiniz? Bu ilişkiler önümüzdeki dönemde de artacak mı?” sorumuzu da; “Belli sayıda brokerla çalışmaya devam etmekteyiz. Gerek reasürans ve ihtiyari işler gerekse branş bazlı istihsal üretiminde brokerlarla çalışmaya devam ediyoruz. İlgili satış kanalları, bizlere proje bazlı geldiği sürece çalışmalarımız da artarak devam edecek” şeklinde yanıtlıyor.
#mutluluğunsigortası konseptiyle YouTube projesi hayata geçecek
Röportajımızda, Ankara Sigorta’nın reklam ve iletişim kampanyaları ile ilgili bilgiler veren Güvenç, şunları söylüyor: “Logo değişikliği ile başlayan 85’inci yıl iletişim çalışmalarımızı; hem köklü tarihimizi hem iş ortaklarımızla olan aile ilişkimizi anlatan videolarla devam ettirirken, çok içimize sinen bir televizyon reklamı ile noktaladık. Bu sene için de #mutluluğunsigortası konsepti altında çok heyecanlı olduğumuz bir Youtube kanalı projemiz var. Ayrıca Haziran ayında gerçekleşecek olan Deniz Seviyesinde Tiyatro Festivali’ne sponsor olarak kültür ve sanat alanında da desteklerimizi sağlıyoruz.”