23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Pandemi, birey ve toplum sağlığının entegre olduğunu öğretti

Pandemi döneminde toplumda sağlık bilincinin ve sağlık sigortası ile ilgili farkındalığın arttığını belirten Allianz Türkiye Sağlık Sigortaları Genel Müdür Yardımcısı Okan Özdemir, “Mevcut süreçte bireysel sağlık kavramının, toplum sağlığı ile ne kadar ilgili ve entegre olduğu ortaya çıktı” diyor.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA

Yaşadığımız şu zorlu günlerde, tam normalleşmeye ayak uydurmaya çalışırken, ‘Delta varyantı’yla yeniden tüylerimizi diken diken eden Covid 19 pandemisinde, sağlığımızın değerini bir kez daha anladık. Bununla birlikte sigortalı olmanın özellikle de sağlık sigortası yaptırmanın önemini de çok iyi anladık. Gerçekten de pandemi sürecinin parlayan yıldızı sağlık sigortalarına ilgi, 2021 yılında da sürüyor. Ülkemizde sağlık deyince akla gelen ilk sigorta şirketlerinden birisi de geniş network ağıyla ‘Allianz Türkiye.’ Biz de Sigortamedya olarak geçen günlerde, Allianz Türkiye Sağlık Sigortaları Genel Müdür Yardımcısı Okan Özdemir ile bir röportaj yaptık. Sağlık sigortaları konusunda sorularımızı yanıtlayan Özdemir, “Mevcut süreçte, bireysel sağlık kavramının, toplum sağlığı ile ne kadar ilgili ve entegre olduğu ortaya çıktı” diyor.

5 milyon sigortalı var

Türkiye’de tamamlayıcı ve özel sağlık sigortası sahibi yaklaşık 5 milyon kişinin bulunduğunu belirten Özdemir, pandemi sürecinde görülen en önemli değişimin, toplumda sağlık bilincinin ve sağlık sigortası ile ilgili farkındalığın artması olduğunu vurguluyor. Sektörde ve dünyada, sağlık ve sigortacılığın artarak gündeme gelmeye devam edeceğini vurgulayan Özdemir, “Gelecekte de özellikle tamamlayıcı sağlık poliçelerinin satışlarında süregelen artışın devam edeceğini düşünüyoruz” diyor. Pandemi döneminde, poliçe fiyatları konusunda sorumuzu da yanıtlayan Özdemir, şu değerlendirmelerde bulunuyor: “Fiyatlama konusunda standart süreçlerin dışında herhangi bir değişim oldu denemez. Sağlık sigortası her ne kadar yıllık poliçelerden oluşan bir yapı gibi görünse de aslında ‘uzun süreli’ bir birliktelik. Gerek ürün kapsamı ve hizmetler gerekse fiyatlama politikalarının hep uzun vadeli bir çerçevede değerlendirilmesi gerekli.”

Dr. Allianz hep yanınızda

Allianz Türkiye olarak pandemi sürecinde sigortalılara, doktor ve hemşire kadroları ile 7 gün 24 saat ücretsiz tıbbi danışmanlık sundukları “Dr. Allianz Sağlık Danışma Hattı” adlı hizmeti iyileştirdiklerini vurgulayan Özdemir, “Müşterilerimize daha fazla kanaldan hizmet verebilmek amacıyla sesli hizmetimize, online platformlarımızdan yazılı ve görüntülü görüşme seçeneklerini ekledik. Bu sayede müşterilerimiz, tıbbi alanda ihtiyaç duydukları zaman, telefon, video ya da webchat ile yazılı olarak akıllarına takılan konuları Dr. Allianz’ın doktor ve hemşirelerden oluşan kadrosuna danışabiliyor. Bu dönemde, yeni anneler için evde ziyaret yöntemiyle sunduğumuz bebek hemşiresi hizmetini, görüntülü görüşme şeklinde ve online olarak vermeye başladık” diyor.

Özdemir, sağlık sigortalarının falına baktı

  • Şirketler altyapılarını artık yeni düzene göre entegre etmeye çalışacak.
  • Her şey daha dijital, daha uzaktan erişilebilir olmaya başlayacak.
  • Koruyucu sağlık hizmetleri önemli olacak; hem sigortacılık hem de sağlık sektöründe ürün ve hizmetlere entegre edilir hale gelecek.
  • Hastaların dijital platformlar üzerinden destek aldığı ‘telesağlık’ uygulamaları daha da önem kazanacak.
  • Tamamlayıcı sağlık poliçelerinin satışlarında süregelen artış devam edecek.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER