29 Nisan 2024, Pazartesi
spot_img

Özer Şimşek: Dijitalleşmede acentelerimiz yol arkadaşımız olacak

Stratejik planlarında acenteyi merkeze aldıklarını söyleyen Axa Sigorta Bölüm Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek, dijitalleşme sürecinde yol arkadaşlarının olacağını belirttiği acentelere şöyle seslendi: “Gelin birlikte değer paylaşımı yapalım.”

SEVAL ÖZKAP / HAYATIMIZ SİGORTALI

“Çağdaş ve geleceği kucaklayacak potansiyele sahip acente profili, trafikte ucuz fiyat ve yüksek komisyon veren şirketlerle sürdürebilir bir ilişki yaşayamayacağının fazlasıyla farkında.” Bu sözler Axa Sigorta Bölüm Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek’e ait. Geleceğe dönük tüm stratejik planlarında acenteyi, dağıtım kanallarının merkezinde konumlandırdıklarını ve birlikte değer yaratmak istediklerini söyleyen Özer Şimşek, “İçinde bulunduğumuz ağır koşullarda halen ucuz fiyat- yüksek komisyon söylemleriyle hareket eden ve acenteler için çekim alanı oluşturmaya çalışan şirketlerin geleceklerini sorgulamaları gerekmiyor mu?” diye soruyor.

ozer simsek 1 Axa Sigorta’nın sektörde son 10 yılda acente eğitimlerine en çok para harcayan şirket olduğunu ifade eden Şimşek, bu eğitimleri, dışarıdan alınan şablon eğitimlerden ziyade, acentenin gelecek perspektifini kapsayacak düzeyde tamamen Axa Akademi bünyesinde kurguladıklarını söylüyor. Acentelik mesleğini bir iş kolu olmaktan çıkarıp, her bir acenteyi birer iş kadınına ve iş adamına dönüştürmeyi amaçladıklarının altını çizen Şimşek, bu konuda başarılı olduklarını da ifade ediyor. Şimşek, “Acentelerimiz, değerlendirmelerini, Axa’nın büyüklüğü üzerinden değil, aslında işlerine kattığımız değer üzerinden de veriyorlar” diyor. İki yıl önce ortaya koydukları “Acentelerin Dijitalleşmesi” kavramının kendileri için stratejik önemi yoğun olan büyük bir projeye dönüştüğü belirten Şimşek, sözlerine şöyle devam ediyor: “Acentelerin dijitalleşmesi eğitimini geçen sene Bahçeşehir Üniversitesi işbirliği ile pilot olarak başlattık. Bırakın sigorta sektörünü, bayisine faaliyetinin her aşamasına dijitalleşmesinin ne demek olduğuna ilişkin farkındalık yaratmaya çalışan ve eğitim vermeye gayret eden başka bir sektörde örneğe rastladınız mı? Ben duymadım.”

Acentelerimizin üretim payı yüzde 90

Acentelerin dijitalleşmesi eğitiminin projenin başlangıç aşaması olduğunu kaydeden Şimşek, bu süreçte “değer paylaşımı” kavramını oluşturduklarını ifade ediyor. Değer paylaşımı modelinin ilk uygulamasını bir Axa ilki olarak yılın ikinci çeyreğinde faaliyete geçireceklerini dile getiren Şimşek, acentelerine şöyle sesleniyor: “Acentelerimize diyoruz ki; ‘Gelin dijital yolculuğumuzda yol arkadaşı olalım’. Axa’nın teknolojik ve dijital kabiliyetini biz her aşamasında size açalım ve buradan ürettiğimiz katma değeri birlikte paylaşalım.”

Attıkları her adımda, her türlü teknolojik yatırımda ve geliştirilen ürünhizmetlerde acenteyi sürecin en önemli parçası olarak algıladıklarını ifade eden Şimşek, stratejik planlarının da bunu teyit ettiğine dikkat çekiyor. Acentelerinin üretim payının yüzde 90’a ulaştığını söyleyen Şimşek, “Bu veri, acentelerimizin stratejik planımızın merkezinde yer aldığı söylemimizin ‘sözde değil, özde olduğunu’ gösteriyor” şeklinde konuşuyor.

Son dönemde acentelerle yaşadıkları ilişkinin yakınlık boyutunda herhangi bir değişiklik olmadığını belirten Şimşek, “Yaptığımız işin dinamikleri her geçen gün değiştiğinden, iş yapma biçimimiz de farklılaşıyor, evriliyor ve hızla gelişiyor. Kanımca son dönemde acentelerin dijitalleşmesi, buna en somut örnek” diye konuşuyor.


Dijitalleşme yarışa dönüşecek

Sektörün eğilmesi gereken bir diğer konunun dijitalleşme olduğunu söyleyen Axa Sigorta Bölüm Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek, bu dönüşümün sigorta şirketlerinin faaliyetlerinin tüm aşamasında önemli bir yarışa dönüşeceğini de ifade ediyor. Şimşek, “Bu yarış, ortaya koyduğumuz yeni uygulamalarla değil, bu uygulamaların ne denli inovatif bir sonuç yaratacağı, yani acenteler ve müşteriler nezdinde ne kadar kabul göreceğinin ölçüsü ile şekillenecek. Başka bir ifade ile salt ‘dijital bir adım attım’ diye iletişim yapsanız da, karşılığını ancak gördüğü kabul ölçüsünde alabileceksiniz” diyor


Acente memnuniyetinde lideriz

Axa Sigorta’nın acente memnuniyet oranının en yüksek olduğu şirket unvanını koruduğunu belirten Şimşek, bu süreçteki gelişmeleri her yıl düzenli olarak bağımsız ve uluslararası bir şirkete araştırma yaptırarak yakından takip ettiklerini ifade ediyor. “Ayrıca, temel sorularla oynamadan -ki gelişmeleri yıl ve yıl izleyebilelim günün pazar dinamiklerine göre ilave sorularla oldukça kapsamlı bir araştırma yaptırıyoruz” diyen Şimşek, bu yıl Axa Sigorta’nın çalışma koşullarından genel memnuniyet oranının yüzde 95 olarak gerçekleştiğini belirtiyor. Bu performanslarının Axa Grubu’nu dahi şaşırttığını dile getiren Şimşek, “Diğer tüm spesifik alanlarda yüzde 90’ın üzerinde sonuçlar söz konusu” diyor. Acente memnuniyetinde birkaç şirketin bu konudaki sonuçlarını açıkladığını belirten Şimşek, yüzde 95’in acente memnuniyetindeki en yüksek oran olduğunu söylüyor.

Komisyon düşüren şirketlerden olmadık

ozer simsek 3Axa Sigorta’nın acenteyi ‘sözde değil özde’ gören anlayışının komisyonlar konusunda da geçerli olduğunu söyleyen Şimşek, trafik sigortalarında yaşanan süreçte de bu yönde bir tavır sergilemeyi sürdürdüklerini belirtiyor. Şimşek, Axa’nın Hazine’nin azami prim uygulaması gibi zorunlu durumlarda dahi komisyon uygulamasını revize eden en son şirket olduğunu ifade ediyor. Şimşek, “Bugün, teknik sonuçları itibarıyla trafik sigortasının kontrol edilemez dinamikleri nedeniyle en büyük sıkıntıyı yaşayan şirket olmasına karşın, sektörümüzde yaygın olarak başlatılan basamaklara ve hatta acentelerin üretimi içerisindeki trafik payındaki yoğunluğa göre komisyon düşüren şirketlerden biri olmadık. Çünkü biz, Anadolu’nun her yerindeki ilçelerde ve hatta küçük illerinde trafik sigortasının acente için ne anlama geldiğini gayet iyi okuyoruz” şeklinde konuşuyor.

Trafik’te yön vermeye devam edeceğiz

“Trafik sigortası olmaksızın hayat dışı sigortacılık yapamayacağınız gibi acente teşkilatını da sağlıklı yönetemezsiniz” diyen Şimşek, Axa Sigorta’nın trafik sigortasının en önemli aktörü olmaya devam edeceğinin de altını çiziyor. Şimşek, sözlerine şöyle devam ediyor: “Axa Sigorta bununla da yetinmeyip, sahip olduğu potansiyel ve bu alandaki büyük verisi sayesinde sektöre yön vermeyi sürdürecek.” Şimşek, “Acentelerimiz trafik komisyon oranından çok, nominal olarak kazandıkları komisyona ve yıllara sari nasıl değiştiğine bakarlarsa, iş ortağı oldukları şirketlerin bu konuda yaşadıkları sıkıntıları, kaderi paylaşmak bağlamında daha doğru değerlendireceklerdir” diye ekliyor.


Acenteler kendilerine bu üç soruyu sormalı…

Axa Sigorta Bölüm Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek, trafik sigortalarının yarattığı kaos ortamında acentelerin şirketlerine bağlılığının önemli olduğunu söylüyor. Şimşek, trafik sigortası yazan diğer şirketlerde trafik sigortalarından kaçınıp başka sigortalara yönelerek bu alanda büyümeye çalışan ortak bir çıkış yolu arayışı gördüğünü belirterek, “Sektörde herkesin aynı şeyi yapmaya çalıştığını göz önüne alırsanız, ortaya çıkacak anlamsız rekabeti sanırım siz de kolayca tahmin edebilirsiniz. Daha şimdiden, komisyonların havada uçuştuğunu ve trafik dışı fiyatlarda rekabetin rasyonaliteden uzaklaşmaya başladığını görüyoruz” diyor. Böyle bir ortamda, tüm aracıların çalıştıkları şirkete bağlılıklarını üç temel soru çerçevesinde anlayabileceklerini söyleyen Şimşek’in kendilerini tatmin edici yanıtlar aldıkları takdirde şirketlerine sıkı sıkıya bağlanmaları gerektiğini söylediği sorular şöyle sıralanıyor: 

  • Müşterime ve bana en nitelikli ve aynı zamanda hızlı hizmeti kim sunuyor? 
  • Bana vaat edilen komisyon ve fiyat seviyesi, mevcut koşullarda sürdürebilir mi? 
  • Geleceği bu şirketle kucaklayabilir miyim?

Tamamlayıcı sağlık, kartları yeniden karacak

Trafik sigortasının önümüzdeki günlerde de sektörün bir numaralı gündemi olmayı sürdüreceğini belirten Axa Sigorta Bölüm Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek, “Yasa hazırlığı sürerken tartışmalarımız sürecek ancak yeni trafik sigortası yasalaştığında da sonuçlarını ve yansımalarını konuşacağız” diyor. Trafik sigortasının ardından Doğrudan Tazmin Sistemi’nin gündeme geleceğini söyleyen Şimşek, sektörün başka şeyler de konuşmasını gerektiğini belirterek, tamamlayıcı sağlık sigortasının bu konulardan biri olması gerektiğini ifade ediyor. Şimşek, Axa Sigorta’nın tamamlayıcı sağlık sigortasına giren ikinci şirket olduğunu ancak bugün açık ara pazar lideri olduğunun altını çiziyor. Şimşek, tamamlayıcı sağlık sigortasının sağlık branşında kartların yeniden karılacağı ve dağıtılacağı bir süreci getireceğini de sözlerine ekliyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER