Hasar sonrası oto onarımında özellikle yeni parçaların kullanılmasını talep eden sigortalının kasko poliçesini yenilediğinde daha fazla prim ödemek durumunda kalacağını söyleyen RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, “Oto onarımında parça değiştikçe sigorta şirketleri zarar ediyor, sigorta şirketleri zarar ettikçe de poliçe fiyatları yükseliyor” dedi.
ŞERİFE TÜRK
Hasar prim oranına bağlı olarak kasko fiyatlarının yükselebileceğini ifade eden RS Servis Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, parça değiştikçe sigorta şirketlerinin zarar edeceğini, sigorta şirketleri zarar ettikçe poliçe fiyatları yükseleceğini belirtti. Ünal Ünaldı, Neova Sigorta sponsorluğunda, Kanal A ekranlarında Ekonomi Gazetecisi Can Kantar’ın sunumuyla dün yayınlanan Hayatımız Sigortalı programına konuk oldu. Ünaldı, sigorta sektörü müşterilerinin memnuniyetleri için yapılan çalışmaları, Mini Onarım’ın faydalarını paylaşarak, sigortalının hasar onarımında yeni parçaları talep etmesinin doğru bir davranış olmayacağını vurguladı.
55 servis merkezimizle hizmet vereceğiz
Türkiye genelinde 52 servis merkezleri ile hizmet verdiklerini açıklayan Ünaldı, “2015 yılı içerisinde üç yeni servis merkezi daha ilave ederek 55 servis merkezi sayısına ulaşacağız. Türkiye’de şu anda kullanılan ve yaygın olan özel yetkili servisler var. Biz RS Servisleri’ni bu iki konseptin arasına kurumsal bir yapıda özel servis içine oturtmaya çalışıyoruz ve başarılı bir şekilde ilerliyoruz” dedi.
RS Servis olarak sigorta sektörüne üç farklı kulvarda hizmet verdiklerini açıklayan Ünaldı, ilkinin mini onarım, ikincisinin mobil parça onarımı, üçüncüsünün de hasar onarımı olduğunu belirtti. Ünaldı, mini onarım ile otomobil araç üzerinde oluşan küçük çaplı göçüklerin giderildiğini, mobil parça onarımı ile plastik ve alüminyum parçaların tamir edildiğini, hasar onarımı ile de aracın hasarının giderildiğini söyledi.
Alüminyum parça onarımını Türkiye’ye taşıdım
Teknik onarım konusunda en iyi teknisyenlere sahip olduklarını ifade eden Ünaldı, “Sektördeki yetkili ve özel servisler sac parça onarım konusunda uzmanlar, ama alüminyum parça onarım için aynı şeyi söyleyemem. Yurtdışında yaptığım araştırmalar sonucunda alüminyum parça onarımının da mümkün olduğunu gördüm ve bu teknolojiyi Türkiye’ye taşıdım. Böylece beş yılda Türkiye’nin ileri gelen otomotiv sektörü firmalarından biri haline geldik. Türkiye’nin geleceği için bu parçaları kendi bünyemizde onarmamız şart. Güzel kaliteli bir imalatınız yoksa en azından onarım yoluyla bu parçaların ithalatını biraz yavaşlatmamız gerekir” diye konuştu.
Yeni üretilen araçlarda karbon fiber teknolojisi olduğunu ve şimdilerde bu parçaların nasıl onarılacağına ilişkin araştırma yaptıklarını açıklayan Ünaldı, çok düşük kârlarla kaliteli hizmet vermeye çalıştıklarını belirtti. Ünaldı, “Müşterilerimize belki hizmetler pahalı gibi görünüyor, ama malzeme ve işçilik maliyetleriyle gerçekten en düşük kâr marjıyla hizmet veren bir sektörüz. Burada her zaman kârlı olan müşteri oluyor. İnşallah sektör tüm oyuncularıyla eksperleriyle, acenteleriyle anlaşmalı özel ve yetkili servisleriyle makul seviyeye oturacaktır” şeklinde konuştu.
Yeni parçaların talep edilmesi doğru bir davranış değil
Hasar prim oranına bağlı olarak kasko fiyatlarının yükseldiğinin altını çizen Ünaldı, kasko fiyatları yükseldiğinde ise tüketicinin kasko sigortası yaptırmaktan vazgeçtiğini ifade etti. “Kasko yaptırmaktan kesinlikle vazgeçmemeliyiz” diyerek kaskonun önemine vurgu yapan Ünaldı, sözlerine şöyle devam etti: “Tüketicinin aracın parçasının değişimini isteyerek hasar maliyeti yükseltmek yerine aracın onarımının layıkıyla onarılmasını talep etmesi gerekiyor. Şu anda müşterilerden ‘yeni tampon takılsın’, ‘ yeni far takılsın’ talepleri geliyor. Ödemeyi sigorta şirketi yapıyor diye yeni parçaların talep edilmesi doğru bir davranış değil. Parça değiştikçe sigorta şirketleri zarar ediyor, sigorta şirketleri zarar ettikçe de poliçe fiyatları yükseliyor. Yani sigortalı kasko poliçesini yenilediğinde daha fazla prim ödemek durumunda kalıyor.”
Bazen kasko yaptırıp yaptırmama konusunda kendisine sorular sorulduğunu söyleyen Ünaldı, kaskonun ne kadar gerekli olduğunu kendi adına örnekler vererek açıkladığını belirtti. Ünaldı, kasko yaptırma konusunda kafası karışık olanlara şöyle açıklama yaptığını ifade etti: “Türkiye’de 52 tane servisim var personelimin maaşını her daim ödüyorum. İş gelse de gelmese de yüzlerce aracımız var ama hiçbirini kaskosuz gezdirmem. Kaskomu yaptırıyorum huzurlu bir şekilde uyuyabiliyorum.”
RS Servisleri olarak acentelerin yükünü hafifletiyoruz
Hasar onarımı konusunda acentelerle birlikte çalıştıklarını söyleyen Ünaldı, acentelerin müşterilerinin memnun olması için çabaladığını belirti. “Bana göre acenteler, sigorta sektörünün en vazgeçilmez en değerli oyuncuları” diyen Ünaldı, şöyle konuştu: “Çünkü biz herhangi bir kaza durumunda, başımız sıkıştığında, sigortacımızla temas etmek isteriz. Gece kaza yaptığımızda sigorta şirketinin yol yardım numarasını değil de acentenin numarasını ararız. Biz de RS Servisleri olarak acentelerimizin yükünü hafifletmek için kurulduk. Biz diyoruz ki gece saat 02.00’da acente uyanır uyanmaz sanayiye gitmesin, bizi arasın tekrar uyumasına devam etsin, biz gidip sigortalıya ulaşalım.”
Kalitesiz onarım aracın değerini düşürür
Onarım sırasında aracın komple boyanmasının orijinalliği bozmayacağını, kalitesiz boyama işleminin orijinalliği bozacağını kaydeden Ünal Ünaldı, “Kalitesiz onarım aracın değerini düşürür. Yüksek kalitede ya da aynı kalitede onarım olursa kesinlikle aracın değeri düşmez. Mini onarım ile 10 santimetreye kadar göçüklerde, 30 santimetreye kadar çiziklerde ve lokal tamiratlarda araç üzerinde daha az boya olması, böylece aracın değerinin düşmemesi sağlanıyor” dedi. Dolu hasarında tavan üzerinde oluşan göçükler düzeltirken orijinalliği korumak gerektiğine de vurgu yapan Ünaldı, boyasız göçük düzeltme sistemi ile orijinalliğin korunduğunu belirtti. Ünaldı, şöyle devam etti: “Tabii bu çok teknik kabiliyet ve ustalık gerektiren bir iş. Bütün teknisyenlerimizi yıl içerisinde eğitime tabi tutarak bu konuda yetiştiriyoruz Doğru planlamayla Türkiye’deki tüm müşterilerimize araç orijinalliğini koruyarak hizmet veriyoruz.”
Yüzde 99’lara varan müşteri memnuniyeti sağlıyoruz
“Sigorta şirketlerinin maliyetleri düşürmek için anlaşmalı serviste daha ucuza araba tamiratı yaptırıyor” düşüncesinin yanlış bir algı olduğunu vurgulayan Ünal Ünaldı, “Sigorta şirketleri tamamıyla müşteri memnuniyeti ve aracın kaliteli onarılması üzerine araştırma yaparak anlaşmalı servislerle anlaşıyor. Sigorta şirketinin amacı kaliteli onarımı yüksek standartlarda müşteriyi uğraştırmadan, anlaşmalı servislerle kendi arasında evrak işlemlerini takip ederek, müşterinin işini kolaylaştırma amacıyla bir anlaşmalı servis ağı kurmaktır. Bu nedenle sigorta şirketleri bizimle anlaşma yaparken maliyetlerden daha çok müşteri memnuniyetini dikkate alıyorlar” dedi.
Türkiye çapında 52 servis merkezlerinde tek tek analizlerin yapıldığını ve sigorta şirketinin müşterilerine layık, kaliteli hizmet verebilecek servis olup olmadıklarının detaylı bir şekilde incelendiğini kaydeden Ünaldı, şu ifadelerde bulundu: “RS Servisleri olarak yüzde 99’lara varan müşteri memnuniyeti sağlıyoruz. Müşterilerimize ulaşarak hizmetlerimizden memnun kalıp kalmadıklarını soruyoruz. Bunları da sigorta şirketlerine rapor olarak sunuyoruz. Eğer biz müşteri memnuniyetinde başarılı olmasaydık, hiçbir sigorta şirketi bizimle çalışmayı kabul etmezdi. Birinci sırada her zaman müşteri memnuniyet geliyor, ikinci sırada maliyetler geliyor. Amacımız gerçekten kaliteli bir onarımla aracı müşteriye en iyi standartlarda sunmak.”
Sayın Ünaldı’yı bu açıklamalarından dolayı tebrik ederim. Çünkü sigortalılar “parça değişimini” kasko sigorta içinde sanıyor, gelecek yılın primi arttığında vazgeçebiliyorlar. Bu bilgileri yaygınlaştırmalıyız.
Ünal bey e teşekür ediyorum ve fikirlerine katiliyorum.Ayrica belirtmeliyimki RS den aldıgimiz hizmetten müşterilerim memnun,(Ankara bol.md.Ugur beyin güler yüzüne ilgisine ve ekibininede ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum) müşterilerimin memnuniyeti Acente olarak benide memnun ediyor.Cebrail yapici CN YAPICI SIG.Elvankent/Ankara