Oto servisleri alanında 81 ilde faaliyet gösteren 10 derneğin katılımıyla kurulan Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF), kısa bir süre içinde önemli çalışmalara imza attı. TOSEF, şimdi de bünyesinde kurduğu 7 komite ile oto servislerine her konuda destek oluyor.
HAYATIMIZ SİGORTALI
Otomotiv sektörü gerek büyüklüğü gerekse etki alanı açısından dünyanın da Türkiye’nin de önde gelen sektörleri arasında yer alıyor. Öte yandan tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de otomotiv sektörü, ülke ekonomisine önemli katkı sağlayan bir sektör olarak da dikkat çekiyor. Gerek sıfır, gerekse ikinci el araçların satışları bu büyük buzdağının görünen yüzünü oluştururken, buzdağının görünmeyen kısmını ise satış sonrası hizmetler oluşturuyor. Satış sonrasında ortaya çıkan ihtiyaçların önemli bir kısmını ise özel oto servisleri karşılıyor. İşte bu kapsamda 2018 yılı kasım ayında özel satış servislerini temsil etmek üzere kurulan Tüm Oto Servisleri Federasyonu (TOSEF), sektörün gelişimi için kısa sürede önemli çalışmalara imza atar hale geldi.
“Sektörde Birlik ve Beraberlik” sloganı ile 10 derneğin katılımıyla kurulan federasyon bir yıl gibi kısa bir sürede oldukça önemli çalışmalar yaptı. İlk etapta 81 ilde faaliyet gösteren dernekler vasıtasıyla 657 özel oto servisi federasyona üye olurken, 2020 yılı sonunda bu sayının 1000’e ulaşması hedefleniyor.
‘Kazan kazan’ projeleri üreteceğiz
Özel oto servislerinin TOSEF’e olan yoğun ilgisi nedeniyle daha kaliteli hizmetler sunmak için çalışmalar yaptıklarını belirten TOSEF Yönetim Kurulu Başkanı Ünal Ünaldı, “Özel oto TOSEF Yönetim Kurulu servislerinin gelişim alanlarını saptayabilmek ve gelişimlerini engelleyebilecek sorunlara çözüm bulabilmek TOSEF’in hedeflerinin başında geliyor. Bunu başarabilmek ve işimizde sürdürülebilirliği sağlayabilmek için tüm paydaşlarımızla olan iletişimimizi kat kat artırmaya özen gösteriyoruz. Bir taraftan “Kazan Kazan” projeler üretmeye gayret gösteriyoruz” diye konuştu.
Bu kapsamda TOSEF çatısı altında üyelere destek sağlamak üzere 7 adet komite kuruldu. “TOSEF’i kurmamızın temelinde mesleğimizin sürdürülebilir olmasını sağlamak amacı yatıyor” diyen Ünaldı, hedeflerini ve projeleri gerçekleştirmek üzere değişik komiteleri hayata geçirdiklerini söyledi. Ünaldı, komitelerle ilgili şu bilgileri verdi: “İlk olarak ‘Satın Alma Komitesi’ni kurduk. TOSEF üyelerinin giderlerini azaltabilmek amacıyla, toplu satın alım ve tedarik zinciri imkânlarının geliştirilmesi çalışmalarını bu komitemiz yürütüyor. Bu çalışmalar neticesinde, özel oto servislerinin yedek parça, boya ve sarf malzemeleri gibi satın alımlarını toplu olarak yapabilmelerini ve bu sayede toplu satın alım indirimlerinden yararlanabilmelerinihedefliyoruz. Bir diğer komitemiz ‘Yedek Parça Komitesi’. Bu komitemiz üye servislerimizin yedek parça tedarik sistemini yakından izleyecek ve tedarik sürecinin işleyişini, düzenini ve kontrolünü sağlayarak, çeşitli analizleri ışığında, yapılması gereken düzenlemelere yönelik fikirler geliştirecek.”
Yedek parça için 5.8 milyar TL yurtdışına çıkıyor
Ünaldı, sigorta şirketlerinin hasar onarımlarda orijinal yedek parça değişimleri için yılda 5.8 milyar TL harcadığını ve bu yolla milyarlarca liralık kaynağın yurtdışına çıktığını söyledi. Ünaldı, “Sigortacılık Genel Müdürlüğü bir süre önce Motorlu Araç Sigortalarında Eşdeğer Parça Belgeleme Esaslarına İlişkin Yönetmelikte önemli bir değişiklik yaptı. Yönetmelikte yüzde 20 oranında yerli yedek parça kullanma zorunluluğu getirildi. TOSEF olarak bu düzenlemeyi destekliyor ve hem sigorta şirketlerine, hem de ülke ekonomimize katkı sağlayabilmek amacıyla yerli yedek parça kullanım oranını, TOSEF üye servisleri nezdinde yüzde 30 seviyesine çıkarmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Gelirlerinin artırılmasını hedefliyoruz
TOSEF olarak özel oto servislerinin gelirlerini artırabilmenin en çok önem verdikleri konuların başında geldiğini belirten Ünaldı, “Bu amacımıza ulaşabilmek için de ‘Satış ve Pazarlama Komitesi’ni oluşturduk. TOSEF üyelerinin gelirlerini artırabilmek için yeni projeler geliştirmeye başlayan komitemiz, sigorta şirketleri ile özel servis anlaşmaları yaparak TOSEF üyesi servislerin iş adetlerini artırmayı hedefliyor” dedi.
Ünaldı, sektöre nitelikli personel yetiştirmek üzere ise ‘Eğitim Komitesi’ni oluşturduklarını belirterek, bu sayede üye servislere nitelikli eleman yetiştirilmesine katkı vereceklerini söyledi.
TOSEF bünyesinde kurulan bir diğer komite ise ‘Segmentasyon ve Standartizasyon Komitesi’. Bu komitenin de ezel servis segmentasyonlarını oluşturmak amacıyla gerekli araştırmaları yapmak üzere kurulduğunu belirten Ünaldı, diğer komitelerle ilgili de şunları söyledi: “Bu komitemizin, çalışmalarını birçok kurum ve kuruluş ile birlikte yürütürken, işçilik standardizasyonunu sağlayacak projeler geliştirmesi de hedefleniyor. Bunun yanında değişimlere ayak uydurabilmek ve gelişimi sürdürülebilir kılabilmek için TOSEF bünyesinde ‘AR-GE ve İş Geliştirme Komitesi’ni oluşturduk. Komitemiz, TOSEF üyesi özel oto servislerinin sürdürülebilir şekilde gelişmelerine ve büyümelerine yardımcı olabilecek projeleri hayata geçirmeyi hedefliyor. Her işletmede olduğu gibi bizde de yasal hususları ve ilgili mevzuatları yakından takip gerekiyor. TOSEF olarak, sektöre katma değer sağlayacak yasal düzenlemelere yönelik fikirler geliştirmeyi bir görev olarak görüyoruz. Bu kapsamda çalışmak üzere ‘Yasal Konular ve Mevzuat Komitesi’ni oluşturduk. Bu komitemiz, sektörümüz ile ilgili yasal hususları ve ilgili mevzuatları araştırarak, sektörün ihtiyaç duyabileceği düzenlemelere yönelik fikirler geliştirecek ve ilgili kurum ve kuruluşlar ile bu ihtiyaçların çözümlenebilmesine yönelik gerekli temaslarda bulunacak.
TOSAŞ ekonomik fırsatları değerlendirmek için kuruldu
TOSEF üyeleri arasında kısa zaman içinde oluşan güçlü sinerji üyelerin bazılarının bir araya gelmesine de neden oldu. Bu grup ekonomik fırsatları takip etmek ve yeni bir ticari yapı kurmak için harekete geçti. 100’e yakın ortak ve 5 milyon lira şirket sermaye ile TOSAŞ Otomotiv Hizmetleri Şirketi kuruldu. Diğer TOSEF üyelerinin de ileride ortak olmak ve bu sinerjiye katılmak istemeleri halinde kapıları kapatmadıklarını belirten TOSAŞ Genel Müdürü Timur Selçuk Turan, “500 pay hisse senedini de onlar için ayırdık. Birlikte yapabileceğimiz işleri düşündüğümüzde yeni girişimimiz TOSAŞ’ın bizi çok heyecanlandırdığını söyleyebilirim. Oldukça geniş tabanlı bir girişimciler grubu tarafından desteklenmesi sebebiyle hem maddi anlamda, hem de bilgi birikimi bakımında sağlam ve uzun ömürlü projelere imza atacağımıza inancımız tam” diye konuştu. Yedek parça ithalatını planlıyoruz TOSAŞ olarak hedeflerinden de bahseden Turan, öncelikli olarak “Yedek Parça Tedarik Yönetim Hizmeti”ni hızlı bir şekilde hayata geçirmek istediklerini söyledi. Turan, “Özel oto servislerinin en önemli maliyet kalemi olan yedek parçalarını, hızlı ve ekonomik koşullarda tedarik edebilmelerini sağlayacak bir yönetim hizmeti üzerinde çalışıyoruz. Tedarikçi anlaşmaları ve teknolojik alt yapısı ile bu projemizin sektöre canlılık katmasını amaçlıyoruz. Bu projemizin devamı niteliğindeki bir diğer projemiz ise “Yedek Parça İthalatı” yapmak üzere planlanıyor. TOSAŞ’ın bir diğer fark yaratabilecek çalışmasının ise “Trafik Anlaşmalı Servis Ağı” projesi olacağını söyleyebilirim” diye konuştu. Turan, güçlü ortaklık yapısı ve sektördeki bilgi birikimi ile birçok projeyi hayata geçireceklerini ve TOSAŞ’ı ticari olarak kârlı bir şirket haline getirmeyi hedeflediklerini söyledi.
10 dernekten oluşuyor
TOSEF’in 10 dernekten oluştuğunu belirten Ünaldı, her derneğin faaliyet gösterdiği sorumluluk alanlarını farklı illerden seçerek 81 ilimizi kapsayacak şekilde bir bölgesel dağılım oluşturduklarını söyledi. Ünaldı, “ANOSED, BASED, DASED, DOKSED, EGESED, GASED, GÜMOSED, İSOSED, KUMSED ve OKSED isimleri ile faaliyetlerine başlayan derneklerimizin merkezleri Ankara, Antalya, Bursa, Diyarbakır, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Samsun ve Trabzon’da bulunuyor” dedi.