15 Temmuz 2024, Pazartesi
spot_img

Oracle Büyük Veri ve Analitik Zirvesi düzenledi

oracle_muhOracle Büyük Veri ve Analitik Zirvesi’nde, Oracle müşterilerinden ve uzmanlardan Büyük Veri’nin iş dünyasında yarattığı etkiyi ve bu fenomenin nereye doğru yol almaya devam edeceği konuşuldu.

Oracle’ın büyük veri ve analitik projelerine dair çözüm ve hizmetlerini tanıtıldığı “Büyük Veri ve Analitik Zirvesi” 25 Mart 2014 tarihinde Esma Sultan Yalısı’nda gerçekleşti. 200’den fazla katılımcının yer aldığı etkinlikte Oracle Ülke Müdürü Filiz Doğan, Oracle’ın 1851 yılından beri gelenekselleşmiş olan “America’s Cup” yelken yarışında 2013 yılı birincisi olan Oracle Ekibi’nin bu başarıda teknolojinin yeri ve katkısını anlattı. Doğan, 300 sensörden toplanan günlük 1 GB verinin anlık incelenmesi, dalga boyu, akıntı, rüzgar bilgilerinin saniyeler, dakikalar ve gün bazındaki tahminlemeleri ekibin karar sürecine dâhil ederek ipi göğüslemesinde teknolojinin, “Büyük Veri ve Analitiğin” önemini  vurguladı.

Zirvenin açılışında EMEA Bölgesinde Büyük Veri Takım Lideri olarak görev yapan Luis Campos, dünyanın farklı ülkelerinde, farklı sektörlerde Oracle teknolojileri kullanılarak gerçekleştirilen büyük veri proje örneklerinden bahsetti.

“Karar Vermede Veri ve Analitiğin Önemi”
“Karar Vermede Veri ve Analitiğin Önemi” konulu panelin moderatörlüğü Oracle İş Analitiği Lideri Erhan Karamehmetoğlu tarafından yapıldı. Panelde, Tanı Pazarlama CEO’su Engin Oytaç, Türkiye İş Bankası Yönetim Raporlaması ve İç Muhasebe Bölüm Müdürü Kemal Saç, Hürriyet Gazetesi Müşteri Deneyimi Yönetimi ve Stratejik Planlama Grup Koordinatörü Özlem Kutluay’ın  üst düzey yönetici olarak aldıkları kararlarda veri ve analitiğin kullanımı, şirketlerini rekabette nasıl öne geçirip yeni dokusuyla yaşantısına hızla giren yoğun verinin iş yapma biçimlerini nasıl etkilediği konuşuldu.

Deneyimler katılımcılarla paylaşıldı
Agentschap Telecom (Dutch Radiocommunication Agency) adına Johannes Brouwer, yapısal olan ve yapısal olmayan verilerde “Oracle Endeca” ürününü nasıl veri keşfi için kullandıklarını aktardı.  Kredi Kayıt Bürosu’nun “Oracle BI” ürünü ile gerçekleştirdikleri projeler, mCentric’in Afrika kıtasında 27 milyon aboneye sahip bir telekom operatöründe gerçekleştirdikleri büyük veri projelerinden bahsedildi. Gtech’in  “Exalytics ile Gerçek Zamanlı Analitik Bütçe ve Performans Yönetimi”, Global Maksimum’un “Oracle Teknolojileri ile Konum Bazlı Pazarlama” konusunda gerçekleştirilen müşteri başarı hikâyeleri katılımcılarla paylaşıldı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER