Türkiye’de online ödemelerde önemli bir pazar payına sahip olan Payten, hedefine sigorta sektörünü de aldı. Online ödeme sistemleri konusunda 20’nin üzerinde sigorta şirketi ile çalışan Payten, sektörün ihtiyaçlarını tespit ederek özel çözümler sunuyor.
Pandemi süresince birçok alanda online yaşama geçişimiz ile birlikte uzaktan ödeme hacimlerinde büyük artış yaşandı. TÜİK verilerine göre kartlı ödemelerin hane halkı tüketimi içindeki payı yüzde 41’e ulaştı. Bankalararası Kart Merkezi istatistiklerine göre ise Türkiye’de online alışveriş yapan kişi sayısı toplamda 37 milyonu aştı. Sigortalı olmanın öneminin en çok hissedildiği bu dönemde online ödemelerde pazar lideri olan Payten, sektörün kendine has ihtiyaçlarını tespit ederek Ar-Ge gücü ile özel çözüm sağlayıcı olarak ekosisteme katkılarını sürdürüyor. Şirketin hedefinde sigorta sektörü de var.
Sigorta sektörü bizim için en önemli alanlardan
Payten Türkiye Ülke Lideri Burak Kutlu, 22 yıl önce Türkiye’de ilk online ödeme alma altyapısını kurduklarını belirterek, “Avrupa’nın lider yazılım şirketlerinden Asseco Grup bünyesinde çalışmalarımız devam ediyor. Payten Türkiye olarak hizmet verdiğimiz 27 bankamız ve ödeme kabulü sağladığımız 45 binden fazla üye işyeriyle Türkiye’nin en büyük online ödeme ağını yönetiyoruz. Sigorta sektörü bizim için en önemli alanlardan. 20 sigorta firması bizim ürün ve hizmetlerimize güveniyor. Çözümlerimizin başında bankalara ve finans kuruluşlarına sağladığımız sanal POS hizmeti, üye işyerlerine sunduğumuz ve sigorta firmalarının en çok tercih ettiği Ödeme Geçidi (Payment Gateway), Paratika markamızın Merkez Bankası Lisanslı sanal POS ürünü ve Mobven markamız ile sunduğumuz Mobil ödeme, Mobil cüzdan ve Mobil sadakat programları bulunuyor” diye konuştu.
Payten’i sektördeki diğer oyunculardan ayıran en önemli özelliklerini de sıralayan Kutlu, şunları söyledi: “Akıllı işlem yönlendirme, entegre anti-fraud modülü, kart saklama, tekrarlayan ödeme ve taksit programları, IVR ile güvenli ödeme, link ile ödeme alma, B2B tahsilat çözümleri gibi fonksiyonları tek bir entegrasyon ile müşterilerimizin kullanımına sunuyoruz.”
Kutlu, Ar-Ge çalışmalarının ve teknoloji planlamalarının odağında her zaman müşterilerinin müşterisi olduğuna vurgu yaparak, “Sigorta sektörü müşterisinin pürüzsüz online ödeme deneyimi için hizmet verdiğimiz ve altyapısını yönettiğimiz tüm firmalarımıza 7/24 üst seviye destek sağlıyor, onlara özel en yeni teknolojileri uygulamaya devam ediyoruz” dedi.
Global sahtekarlık önleme modülleri sunuyor
Öte yandan Payten, sigorta sektörü ve Türkiye pazarına özel güvenli ve kolay müşteri deneyimi için kredi kartının ilk 6 son 4 hanesi ile işlem yapılmasına olanak sağlayan regülasyona ait geliştirmeleri ilk tamamlayan altyapı firması oldu. Bu ve benzeri yenilikleri İTÜ ARI Teknokent içerisinde bulunan Ar-Ge merkezindeki geniş ekibi ile gerçekleştiriyor. Payten’in global sahtekarlık önleme modülleri tüm çözümlerine entegre olarak sunuluyor. Müşterinin dijital kimliği işlemin yapıldığı an takip edilebiliyor, global bir data üzerinden saniyeler içinde kontrolü yapılabiliyor. Müşteriyi yormadan işlemin hızlıca işyeri tarafından satışa dönmesini sağlanıyor.