4 Kasım 2024, Pazartesi
spot_img

"Müşteriyi anlarsak istenen noktaya geliriz"

musaulkenBAnadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, sigorta sektörünün Türkiye’nin 2023 vizyonu ile ulaşılması hedeflenen büyüklükten hak ettiği payı alması için müşteri konseptini daha öncelikli olarak değerlendirmesi gerektiğini söyledi.

Türkiye sigorta sektörünün önemli oyuncularından Anadolu Sigorta’da yılın ilk yarısı olumlu geçti. Anadolu Sigorta Genel Müdürü Musa Ülken, “Sektörde prim üretimi yılın ilk yarısında yüzde 5.75 oranında büyürken, biz ise yüzde 19.45 oranında bir büyüme yaşadık” dedi. Ülken, sektörün hedeflenen noktaya ulaşmasının ise mutlak olarak müşteriden geçtiğini belirterek, “Sigorta sektörünün Türkiye’nin mevcut ekonomik büyümesinden ve özellikle 2023 vizyonu ile ulaşılması hedeflenen büyüklükten hak ettiği payı alması için müşteri konseptini daha öncelikli olarak değerlendirmesi gerekmektedir” şeklinde konuştu.

Sigorta sektöründe, 2014 yılı Haziran sonu itibari ile toplam prim üretiminin yüzde 5.75 artış ile 13 milyar 269 milyon TL olarak gerçekleştiğine işaret eden Ülken, “Şirketimiz ise ilk altı aylık dönemde, toplam prim üretimini bir önceki yıla göre yüzde 19.45 artışla, 1 milyar 593 milyon TL’ye çıkararak toplam pazar payını elementer şirketler arasında yüzde 13.6’ya yükseltmiştir. Bu dönemde şirketimiz toplam üretiminde olduğu gibi; kara araçları, hava araçları, su araçları, nakliyat, hava araçları sorumluluk ve genel sorumluluk branşlarında da sektör lideri konumundadır” dedi.

Anadolu Sigorta’nın özellikle kasko, sağlık ve yangın sigortaları gibi temel branşlara verdiği önemi sürdürdüğünü belirten Ülken, “Bunlara ek olarak başta mesleki ve bireysel sorumluluklar olmak üzere KOBİ’lere yönelik paket ürünlere daha çok odaklanmayı, nakliyat ve genel sorumluluk sigortaları gibi branşlardaki liderliğimizi pekiştirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

Müşteri davranışları anlaşılmalı

Sigorta sektörünün Türkiye’nin mevcut ekonomik büyümesinden ve özellikle 2023 vizyonu ile ulaşılması hedeflenen büyüklükten hak ettiği payı alması için müşteri yönetim süreçlerinin öncelikli olarak değerlendirilmesi gerektiğine dikkat çeken Ülken, sözlerini şöyle sürdürdü: “Sigorta müşterilerinin davranışlarının anlaşılması ve gerekli stratejilerle müşteri değeri ile memnuniyetinin artırılması önem taşımaktadır. Müşteri ve satış kanallarımıza yönelik süreçleri güçlendirmek için proje, araştırma ve geliştirme çalışmalarına yapılan yatırımlarımız, 2014 yılının ikinci yarısında da devam edecektir.”

Sektördeki aracıların sattıkları poliçeleri yeterince tanıması ve müşteriyi bilinçlendirmesinin büyük önem arz ettiğine işaret eden Ülken, “Aksi halde sektöre tekrar kazandırılması çok zor olan memnuniyetsiz bir müşteri kitlesi yaratılmış olacaktır. Aşırı rekabet sonucu fiyatların hızlı şekilde düşmesi, riski yüksek branşların ağırlığının artması, sunulan ürün ve hizmetlerin çeşitli olmaması, teknolojik altyapı, yönetim ve organizasyon yetersizliği gibi önemli engellerin aşılması için sektör oyuncularına önemli görevler düşmektedir” dedi.

Sektörümüz kendi coğrafyasında lider olacak

Türkiye’nin sahip olduğu genç nüfus ve her geçen gün artan kaliteli insan gücü potansiyeli ve sigorta sektörüne yönelik yeni düzenlemelerin, tüketimi yavaşlayan Asya ve Avrupa’daki yatırımcıların ilgisini önümüzdeki dönem Türkiye’ye çekeceği ihtimalini doğurduğunu belirten Ülken, sigorta sektörünün gelecekte, diğer sektörlerin başarısını takip ederek, kendi coğrafyasında lider ve belirleyici konumda olacağı öngörüsünde de bulundu.

Müşteriyi analiz eden ekibimiz var

Teknolojik yatırımlar stratejik bir gereklilik Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini analiz eden, bu ihtiyaçlara uygun yeni ürünler geliştiren ve var olan ürünlerini ihtiyaçlara en iyi cevap verecek şekilde yapılandıran ekipleri bulunduğuna dikkat çeken Ülken, “Poliçe içeriklerinin anlaşılır ve sade olmasından, doğru müşteriye doğru ürün paketleri sunulmasına ve müşterilerimize avantajlı kampanyalar düzenlenmesine kadar pek çok konuyu içeren çalışmalar yapıyoruz. Ayrıca, sadece ürünlerimizin tanıtımını değil, sigortacılığın önemini de vurguladığımız, tanıtım ve sosyal medya çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor” şeklinde konuştu.

Teknolojik yatırımlar stratejik bir gereklilik

Önümüzdeki dönemde, zayıf yatırım getirileri ve düşük faiz oranları sigorta sektörünü fiyatlandırma ve operasyonel yaklaşımlara yönelik farklı kararlar almaya zorlayabileceğine işaret eden Ülken, “Büyümeyi desteklemeye ve risk yönetimini geliştirmeye yönelik teknolojik yatırımlar, sigorta sektörü için stratejik bir gereklilik halini alacaktır. Teknik kârlılık noktasında ise riske uygun fiyatlama ve dengeli portföy sağlanmasına yönelik çalışmalar hız kazanacaktır” dedi.

Musa Ülken’den

•Trafik sigortalarında, kaza tutanaklarındaki suistimallerin azaltılmasına yönelik adımların atılması sonucunda 2014 yılının genel olarak karlılık açısından 2013’ten daha iyi sonuçlanacağını öngörüyoruz.

•Karlılığı korumanın ve verimliliği artırmanın yollarından en önemlisi kuşkusuz hasar süreçlerinin denetimidir. Hasar süreçlerinin denetimi konusunda oluşturulan strateji planlarının odak noktası ise sahte hasarların engellenmesi ve müşteri memnuniyetinin sağlanmasıdır.

•Sigortacılığın önemli bir ekonomik birim olduğu, toplumun büyük bir kesimi tarafından bilinmiyor.

•Halkın, sigortanın faydaları ve gerekliliğinin önemli olduğu konusunda bilinçlendirilmesi ve eğitilmesi, sigortaya teşvik edilmesi, sektöre güvenin sağlanması lazımdır. Sigorta yaptırma bilincinin, okullardaki eğitim programlarıyla öğretilmesi ve sigortacılığın tanıtılması da şarttır.

•Türkiye’de sigortacılık sektörünün gelecek vaat etmesi; toplumda sektörel bilincin oluşturulması, sigorta şirketlerine duyulan güvenin artırılması ve prim üretimlerinin milli gelir içindeki payının yükseltilmesi ile ilişkilidir.

•Bu nedenle sigortacılık sektöründeki tüm kuruluşlar, sigortacılık bilincini ve şirketlere olan güveni artırıcı faaliyetler gerçekleştirmeli ve toplanan primlerin milli gelir içindeki payını arttırıcı yeni politikalar oluşturmalı ve uygulamalıdırlar.

•Anadolu Sigorta marka değeri yüksek bir kurumdur. Şirketimiz için iyi bir acente, Türkiye’de sigorta bilincinin yaygınlaşmasını sağlamak için müşteri odaklı hizmet anlayışını benimsemiş etik değerlere sahip acentedir.

•Farklı müşteri kitleleri şirketimiz bünyesine katılmaktadır. Gelinen noktada şirketimizin banka sigortacılığı alanındaki üretim rakamları da gün geçtikçe artmakta ve banka çalışanları arasında artan sigorta bilinci sayesinde, doğru risk seçimleri yapılarak şirket kar rakamlarına katkı sağlanmaktadır.

DÜNYA / YAKUP SAYAR

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER