23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Mikro sigorta ürünleri sigortaya olan talebi artırır

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin Ağustos sayısında yayınlanan demecinde sigortalılık seviyesini yükseltmenin önemini vurguladı. Pamukçu, “Basit ve anlaşılır oto dışı ürünlerin yanı sıra, mikro sigorta gibi gelir seviyelerine ve ihtiyaca yönelik ürünler sigortaya talebi artıracaktır” dedi.

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, sektöre ve güncel konulara dair açıklamalarda bulundu. Pamukçu, 2018’in ikinci yarısında kur değişiklikleri ile başlayan ve 2019 yılında devam eden ekonomik dalgalanmaların; birçok sektörü olduğu gibi sigorta sektörünü de etkilediğini dile getirdi. 2018’de ekonomik dalgalanmaların etkilerinin sektöre daha sınırlı yansıdığını kaydeden Pamukçu, “2019’da ise bu durum, reel sektörler kadar olmasa bile sigorta sektörü için de olumsuz sonuçlanacaktır. Ekonomik dalgalanmalar, sigorta ürünlerine olan talebin azalmasına ve buna paralel küçülme veya reel anlamda büyüme yaşanmamasıyla birlikte teknik sonuçların olumsuz olmasına yol açacaktır” dedi.

Her eve bir poliçe

Türk sigorta sektörünün dinamik ve rekabetin yüksek olduğu bir pazar olduğunu vurgulayan Pamukçu, sektörün temel sorunları olarak şunlara işaret etti: “Sigorta bilinirliliğinin yeteri kadar gelişmemesi ile kişilerin gelir seviyesindeki duruma paralel sigorta penetrasyonunun yetersiz olması, sektörümüzün talebe paralel oto sigortalarına daha eğilimli olması; oto sigortalarındaki mevcut yapı ile teknik olarak zarar edilmesi, son senelerde şirket gelirlerinin teknik gelirler ile değil ancak mali gelirler ile sağlanması, bu gelişimin de sürdürülebilirlikten uzak olması temel sorunlardır.”

Pamukçu, bu yapıyla yola çıkarak; sektörde penetrasyon seviyelerini yükseltmenin en temel yollarını ise şu şekilde sıraladı: “Zorunlu branşlarda sigortalılık oranlarının artırılması, sigorta bilincinin küçük yaştan itibaren, özellikle okullarda aşılanmaya başlanılması ve ihtiyaca özel sigorta ürünlerinin geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Basit ve anlaşılır oto dışı branş ürünleri ile birlikte, mikro ürünler gibi gelir seviyelerine ve ihtiyaca yönelik ürünler her evde en az bir sigorta poliçesi olmasının önünü açacak ve sigortaya olan talebi artıracaktır.”

Hedef dengeli büyüme

Şirket olarak, 2019 yılı stratejilerini “dengeli büyüme” üzerine kurduklarından bahseden Pamukçu, sözlerine şu şekilde devam etti: “Bireysel ve orta ölçekli işletmelerin sigorta ürünleri ile sağlık sigortalarına bu yıl da ağırlık vererek; her zaman olduğu gibi branş dengesini sağlamaya devam edeceğiz. 2018 yılında yapmış olduğumuz teknolojik yatırımlarımız, 2019 yılında da devam edecek. Aynı zamanda acentelerimiz için yeni devreye aldığımız TNS Kulüp sistemiyle; hedeflediğimiz ürünlerin satışını acentelerimiz için ayrıcalığa dönüştürerek, gerek acentelerimiz gerekse sigortalılarımız için fark yaratmaya devam edeceğiz. Geçen sene olduğu gibi, 2019 yılında da satış kanallarımızın her zaman yanında olmaya, düzenleyeceğimiz farklı kampanyalarla üretim tarafında kendilerine destek vereceğiz.”

Pazar payımız artıyor

Türk Nippon Sigorta’nın 2018 yılında başarılı bir grafik çizdiğine dikkat çeken Pamukçu; “Türk Nippon Sigorta olarak sektör ortalaması üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. Şirketimiz, 2018 yıl sonunda bir önceki yıla göre yüzde 40’lık bir büyüme göstererek, pazar payını yüzde 1.09’dan yüzde 1.26’ya çıkardı. 2019 yılının ilk çeyrek sonuçlarını ele aldığımızdaysa; sene başında belirlediğimiz planlara paralel olarak sektör üzerinde bir büyüme yakalayarak; yüzde 30 oranında büyüdük. Geçen senenin aynı dönemine göre de pazar payında bir yükselme sağladık ve payımızı yüzde 1.1 olarak realize ettik” diye konuştu.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER