Tamamlayıcı sağlık sigortasının Türkiye’de ilk poliçelerini oluşturan Mapfre Sigorta’nın, CEO’su Stefan Jensen, “Hayatında, hiç sigortalı olmamış bireyler de artık tamamlayıcı sağlık sigortası yaptırıyor. 2022 yılında bu alanda öncü rolümüzü sürdürmeyi hedefliyoruz” diyor.
ALP SÜER/SİGORTAMEDYA
Geçen yılın mart ayında ülkemizi etkilemeye başlayan ve son aylarda da delta, mu vb. varyantlarıyla hayatımızı adeta zehir eden Covid-19 pandemisi sürüyor. Pandemi ile birlikte bireylerin, sağlıklarını daha fazla düşünmeye başlamaları ve sigorta şirketlerinin de ellerini taşın altına koyarak Covid-19’u teminat altına almaları, toplumda tamamlayıcı sağlık sigortası (TSS) başta olmak üzere, sağlık sigortasına ürünlerine ilgiyi artırmış durumda. Sektörde, TSS deyince de adeta akan sular duruyor. Pandemi döneminde oldukça popüler hale gelen TSS, 2022’de 10’uncu yıldönümünü kutlayacak. SGK güvencesindeki bireylerin, (SGK anlaşmalı) özel hastane ve sağlık kuruluşlarına ödedikleri ‘fark ücretlerini’ karşılayan TSS’yi sektörde 2012 sonunda Medical Park Hastaneler Grubu işbirliği ile ilk başlatan şirket ise Mapfre Sigorta. Mapfre Sigorta CEO’su Stefan Jensen, TSS’nin Türkiye’de gördüğü ilgiden dolayı çok memnun. “Hayatında, daha önce hiç sigortalı olmamış bireyler de TSS poliçesi satın alarak kendilerini güvence altına alabiliyor” diyen Jensen, Mapfre Sigorta olarak 2022 yılında da bu alanda pazardaki paylarını ve öncü rollerini sürdürmeyi hedeflediklerini söylüyor.
TSS’de müşteri sayımız yüzde 45 artış gösterdi
Sigorta sektörünün, bir dönüşüm içinde olduğunu ve pandemiyle birlikte sağlığın önemi artınca sağlık sigortalarına olan talebin de arttığını hatırlatan Jensen, “Mapfre Sigorta’nın yenilikçi ürün ve hizmetleri sayesinde özellikle tamamlayıcı sağlık branşında 2021 Temmuz itibarıyla müşteri sayısını, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 45 artırdık. Sağlık sigortası kapsamında bireysel müşteri adedimiz de temmuz ayı itibarıyla, geçtiğimiz yıl aynı aya kıyasla yüzde 11 arttı” diyor.
Mapfre Sigorta’nın, sağlık sigortası alanında Türkiye’nin en önemli oyuncularından biri olduğunu vurgulayan Jensen, “Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ürününün Türkiye’deki ilk poliçelerini oluşturan Mapfre Sigorta olarak, pazardaki payımızı her geçen gün daha da büyütmek üzere yatırım yapmaya devam ediyor, her ihtiyaca yönelik çözümler sunuyoruz” diyor.
Birçok branşta sektör ortalamalarının üzerinde büyüdük
Mapfre Sigorta’nın 2021 yılı genel performansı hakkında bilgi veren Jensen, “Mapfre Sigorta olarak, bu yıl da sektördeki güçlü ve istikrarlı konumumuzu koruyoruz. Birçok branşta geçtiğimiz yıla göre ve sektör ortalamalarının üzerinde bir büyüme gerçekleştirdik. Salgın ve etkileri devam etse de başarı grafiğimizi sürekli yükseltmemiz, bizim için gurur verici. Özellikle bu süreçte değerli çabaları ve özverili çalışmaları nedeniyle çalışanlarımıza, değerli acente ve brokerlerimize teşekkür etmek isterim” diyor. Sigorta kavramının, tüm dünyada büyük bir dönüşüm içinde olduğunu vurgulayan Jensen, “Artık sigorta yaptırmak bir ihtiyaç; hatta zorunluluk. Dolayısı ile ülkemizde sigorta sektörü son derece dinamik” değerlendirmesinde bulunuyor.
Dijital dünyada bile her şeyin odağında insan var
Jensen, Mapfre Sigorta’nın 2022 yılı stratejileri konusunda ise şu bilgileri veriyor: “2022 yılında da, bu yıl olduğu gibi ajandamızda verimlilik ve sürdürülebilirlik, kârlı büyüme ile birlikte ilk sırada yer almaya devam edecek. İş ortaklarımızın, müşteri ve çalışanlarımızın memnuniyeti bizim için her zaman en öncelikli konu. Bu memnuniyeti en üst düzeye çıkarmak için de çalışmalarımızı sürdüreceğiz. Dijitalleşme hayatın her alanına damgasını vurdu. Dijitalleşme, iş ortaklarımızla ya da çalışma biçimimizle sınırlı bir unsur değil. Aynı zamanda, mobil cihazlar ve web aracılığıyla müşterilerimize self-servis özellikleriyle destek olabilmemizi, uzaktan çalışma düzeninde çalışanlarımızın dijital imkânlardan faydalanmalarını sağlıyor. Ayrıca, tamamen dijital bir dünya düzenine geçiş yapsak da her şeyin odağında insan var. Müşteri deneyimi de buna paralel olarak değişim gösteriyor. Biz de bu noktada yatırımlarımıza devam edeceğiz.”
Nakliyatta sektörün üzerinde büyüyoruz
Jensen, öncelikle rekabetçi oldukları stratejik branşları, kasko, sağlık, konut, KOBİ, mühendislik, nakliyat olarak sıralıyor. Mühendislik branşında, Temmuz 2021 itibarıyla yüzde 26.3’lük büyümeyle sektör lideri konumunda olduklarını belirten Jensen, nakliyatta sektörün üzerinde bir oranla, yüzde 57 büyüdüklerini vurguluyor. Jensen, kasko branşında da güçlü konumlarını sürdürdüklerini söylüyor.
Stratejik müşterimiz KOBİ’lerle dirsek teması içindeyiz
Mapfre Sigorta, Türkiye’de stratejik branşlar içinde de büyüme potansiyeli olarak KOBİ sigortacılığını ayrı bir yere koyuyor. KOBİ’leri ‘stratejik müşterileri’ olarak konumlandırdıklarını ifade eden Jensen, “Özellikle son dönemlerde ülkemiz genelinde yaşanan doğal afetler, KOBİ’lerin iş sürekliliğini koruması adına sigortanın önemini bir kez daha ortaya koydu. Biz de KOBİ’lerle dirsek teması içinde süreçlerimizi yönetiyoruz. KOBİ segmentinde ihtiyaçlara cevap verebilecek çözümlere ve ürünlere odaklanmış durumdayız” diye konuşuyor.
Mapfre Sigorta’nın yarattığı değer Mapfre Global’i mutlu ediyor
Mapfre Sigorta CEO’su Stefan Jensen, Mapfre Global’in Türkiye’ye bakışı konusunda şu görüşleri dile getiriyor: “Türkiye, stratejik bir ülke ve çok önemli. Türkiye, 35 ülke içerisinde ilk 4 içinde yer alıyor. Mapfre Sigorta olarak Türkiye için değer yaratmaya, istikrarlı büyümeye ve ekonomiye katkı sağlamaya devam ediyoruz. Müşterilerimize kattığımız değerle, 2021 yılında da hedeflerimizi gerçekleştireceğimize inanıyoruz. Bu çalışmalarımızın karşılığı olarak aldığımız verimli sonuçların Mapfre Global’i de mutlu ettiğini söyleyebilirim. Müşteriler artı,k hızlı hizmet almak, etkili iletişim kurmak, kolay ve ulaşılabilir olmak ve kendini özel hissetmek istiyor. Sigorta sektörü güvene dayalı bir sektör, ‘Halden anlamak’ işimizin temelinde yatıyor. Mapfre Sigorta olarak global deneyimimizden aldığımız güçle bu talepleri yerine getirmek için çalışıyor; güçlü, sağlam ve güvenilir bir sigorta ortağı olarak her koşulda müşterilerimizin yanında yer almaya devam ediyoruz.”
Mapfre Sigorta’nın yenilikçi ürün ve hizmetleri
- Sağlık sigortası poliçesi sahipleri için tıbbi danışmanlık hizmeti ‘Bi Doktora Sor’ uygulamasını hayata geçirdik.
- Türkiye’de ilk kez uygulanan ‘Şirketim 360°’ modeliyle işletmelerin karşılaşabilecekleri kurumsal riskleri analiz edip çözüm önerileri sunuyoruz.
- Sektörde bir yenilik olarak ‘geniş kapsamlı kasko sigortası’nı geliştirdik. Dört dörtlük bir güvence sağlayan bu ürünümüz ile aracınızı her daim korumamız altına alıyoruz.
- Sigortalılara ‘Mini Fiyatına Midi Hizmet’ ile iki parça özelinde limit olmadan Midi onarım hizmeti alma imkânı sunuyoruz.
- Türkiye’nin farklı yerlerinde bulunan 6 Mapfre Sigorta Genel Servis Araç Onarım Merkezleri ile birlikte yeni ürünümüz Fırsat Kasko’yu da müşterilerimizle buluşturduk.
- Üstün hizmet kalitesi ile TQ Kalite Sertifikası’na sahip Genel Servis Araç Onarım Merkezleri’nde müşterilerimize 7/24 hizmet sunuyoruz.
- Paket poliçe ile ilgili konut alanında da bazı yeni çalışmalarımız var. Bu amaçla düzenli sektör araştırmaları yapıyoruz.
Türkiye’de mutluyum, İstanbul’u keşfetmeye devam ediyorum
Stefen Jensen, Türkiye’de olmaktan dolayı da çok mutlu. Türkiye’nin, çok güzel ve renkli bir ülke olduğunu belirten Jensen, “Türkiye’de 2001 yılından beri Mapfre Grubu’nun bir üyesiyim. Mapfre bünyesinde ABD, İspanya ve Porto Riko’da görev yaptım. Eylül 2018’de ise Mapfre Türkiye’nin COO’su olarak atanarak Türkiye’ye geldim. O günden bugüne Türkiye’yle özel bir bağım var” diyor. Yaklaşık 3 yıldır İstanbul’da olduğunu belirten Jensen, fırsat buldukça bu inanılmaz şehri keşfetmeye devam ettiğini söylüyor. Türkiye’nin hemen hemen her yerindeki acenteleri de ziyaret etme şans olduğunu ifade eden Jensen, “Gittiğim her yerde çok iyi karşılandım. Türk insanını, çok sıcakkanlı ve samimi buluyorum. Türk mutfağının da benzersiz lezzetleriyle dünyanın önde gelen mutfaklarından biri olduğunu düşünüyorum” diye konuşuyor.