İstanbul-Aksaray’da açılan mağazasıyla, mağaza sayısı 20’ye yükselen Sigorta Cini, 2016 sonunda 25 mağazaya ulaşmayı hedefledi. Sigorta Cini ile çalışmak isteyen ve belli bir portföye sahip herkese kapılarının açık olduğunu belirten Sigorta Cini CEO’su Pieter-Bas Vos, “Büyümek isteyen acentelerle işbirliği içinde çalışıyoruz ve onlara bir kariyer planı sunuyoruz” diyor.
ALP SÜER / HAYATIMIZ SİGORTALI
Daha dün gibi hatırlıyorum…2013 yılında çok sayıda basın mensubu arkadaşla birlikte Levent Metro City’de bulunan Cinema Pink’in salonlarından birinde ilginç bir basın toplantısına katılmıştık. Uzun yıllardır meslek hayatımda ilk defa bir sinema salonunda ‘bir sinemasever’ olarak basın toplantısı deneyimini yaşamıştım. Toplantıyı organize eden de o günlerde çiçeği burnunda bir şirket olan ve sigorta ürünlerini alışveriş merkezleri, caddeler gibi halkın kolaylıkla erişebileceği mağazalarda satışa sunan ‘Sigorta Cini’ydi. Toplantıdan sonra da şirketin, Levent Metro City’de açılan ilk mağazalarından birini gezmiş; mağaza yetkilisi ve çalışanlarla sohbet etmiştik. Gördüklerimiz, açıkçası bizi de sigorta sektörü ile yakından ilgili kişiler olarak oldukça heyecanlandırmıştı. Hatta toplantıdan sonra yapılan haberlerin kamuoyunda da büyük ilgi çektiğini hatırlıyorum. Zaman çabuk akıp gidiyor… Bunun üzerinden iki yılı aşkın bir süre geçti. ‘Mahallenizin sigortacısı’ Sigorta Cini, bugün İstanbul-Aksaray’da son açılan mağazasıyla mağaza sayısı 20’ye ulaşan, 2015 sonu itibarıyla prim üretimi 20 milyon TL’ye yaklaşan bir kuruluş haline geldi. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak, Mayıs ayı kapağımıza Sigorta Cini CEO’su Pieter-Bas Vos’u konuk etmeye karar verdik. Şirketin, Levent-Polat İş Merkezi’nde bulunan Genel Müdürlük binasında Vos’la Sigorta Cini ve sektör üzerine bir söyleşi gerçekleştirdik. Sorduğumuz sorulara ilk günkü heyecanı ve her zamanki nezaketiyle yanıt veren Vos, acentelere rakip olmadıklarını, Sigorta Cini ile çalışmak isteyen ve belli bir portföye sahip olan herkese kapılarının açık olduğunu söylüyor.
İşletme ve kira derdine son
Sözgelimi, 100 bin TL’lik bir portföyü olan, yakınlarına ve arkadaşlarına satış yapan bir kişinin de Sigorta Cini mağazalarında ‘satış danışmanı’ olarak çalışabileceğini belirten Pieter-Bas Vos, “Bu kişilere ayrıca bir kariyer planı da sunuyoruz. Gerekli büyümeyi gösterdiğinde mağaza müdürü de olabiliyorlar” diyor. Belli bir portföyü olan ve Sigorta Cini ile çalışmak isteyen bireylere de markalarını sunduklarını ve bu kişilerin mağazaların tüm imkânlarını kullandıklarını ifade eden Vos, “Bu kişiler de çalışanımız oluyor. Kendi programına göre çalışma saatlerini belirliyor ve birlikte çalıştığımız 11 sigorta şirketine satış yapma ve portföyünü büyütme imkânı elde ediyor” diye konuşuyor. Mağaza müdürlerinin de 1.5- 2 milyon TL portföy büyüklüğüne sahip kişilerden oluştuğunu kaydeden Vos, Sigorta Cini ile çalışmayı tercih eden bireylerin, işletme, kira, vergi, çalışanların ücretleri gibi dertlerden kurtulduğunu söylüyor.
Pieter-Bas Vos, bankasürans ve online satış kanalları gelişse bile sigorta sektörünü, acentelerin domine etmeyi sürdüreceği düşüncesinde. Türkiye’de acentelere yönelik regülasyonların da önemine dikkat çeken Vos, “Bunlar sektörün iyileşmesi, acentelerin daha doğru, iyi kalitede servis vermesi için önemli” diyor.
Komisyonlardaki düşüş geçici
Sektörde tartışma konusu olan acente komisyonları ile ilgili olarak düşüncelerini aldığımız Pieter-Bas Vos, “Diğer acentelerde olduğu gibi Sigorta Cini’nin de komisyon oranları düştü. Ancak, mağazalarımızda çalışanlar, komisyon oranları ile ilgilenmiyor ve tamamıyla yaptıkları işe odaklanıyorlar” değerlendirmesinde bulunuyor. Vos, sektörde komisyon oranlarındaki düşüş sürecinin de geçici olduğunu düşüncesinde. “Trafik sigortasından tüm sigorta şirketlerinin canı yanmış durumda. Bu komisyon oranlarının sürdürülebilir olduğuna inanmıyorum. Oranların, eski seviyelerine geleceğini düşünüyorum. Bu bir yara sarma dönemi” diyor Vos.
Pieter-Bas Vos’un, Sigorta Cini ile ilgili görüşlerine geçmeden önce, okuyucuları kısaca Sigorta Cini ile bilgilendirecek olursak, şirketin Türkiye’deki macerası, 2013 yılında başlıyor. Sigorta Cini, aslında Hollanda’lı NN Group’un (Yatırım tarihinde ING Grubun) Türkiye’deki yatırımı Orange Sigorta Aracılık Hizmetleri’nin markası. Sigorta Cini, Türkiye’nin ilk perakende sigorta dağıtım zincirleri olarak, alışveriş merkezleri ve şehrin belirli merkezlerinde açılan mağazalarda sigorta ürünlerini, tüketici ile buluşturma misyonu taşıyor. Mağazalar, ilk olarak Ekim 2013 itibarıyla Ankara’da Kent Park, İstanbul’da Metrocity ve Marmara Forum alışveriş merkezlerinde açıldı. Temmuz 2014’e kadar olan dönemi, ‘pilot çalışma’ olarak değerlendiren şirket, asıl Temmuz 2014’ten itibaren atılıma geçiyor. Günümüzde sayısı 20’ye ulaşan mağazalarda satılan ürünlere baktığımız ise hayat ve emekliliğe kadar adeta “yok, yok.” Mağazalarda, tüketicilere ‘arabam’, ‘evim’, ‘sağlığım’ ve ‘ailem’ olmak üzere dört ana kategoride sigorta ürünleri sunuluyor.
Büyüme hedefleri tuttu
Bundan sonrasını, Vos’un ağzından dinlersek, Vos öncelikle 2014 ve 2015 yıllarında büyüme hedeflerini tutturduklarını ve yatırımcının da Türkiye’de yaptığı yatırımdan çok memnun olduğunu söylüyor. “İki yıl önce Türkiye’de faaliyetlerine başlayan Sigorta Cini, bugün büyüyerek yoluna devam ediyor. Verdiğimiz sözleri tutuyoruz. Türkiye’nin dinamik piyasasına inanıyoruz. Pastadan daha fazla pay almaya çalışacağız” görüşünü dile getiriyor Vos.
Pieter-Bas Vos’un verdiği bilgilere göre, 2015 yılı sonunda, 19 mağaza ve 17 milyon TL düzeyinde prim büyüklüğüne (brüt) ulaşan şirket, bu yıl 34 milyon TL civarında üretimi hedefliyor. Vos, Sigorta Cini’nin müşterilerle ilişkilerinin de çok pozitif olduğunu söylüyor. 2015 yılında şirketin web sitesini, 30 bin kişinin ziyaret ettiğini dile getiren Vos, “Bu sayı, bu yıl ortalama 60-70 bin kişiye ulaştı. Bu alana yatırım yapmayı sürdürüyoruz” diyor.
Trafikte fiyatlar arttı kasko satışları azaldı
Sigorta sektöründeki son gelişmelerle ilgili olarak da söyleştiğimiz Vos, trafik sigortası ile ilgili düzenlemeler ve trafik sigortası fiyatlarındaki artışın, tüketici davranışlarını etkilediği ve trafik sigortası dışındaki ürünlere talebi azalttığına dikkat çekiyor.
Sigorta Cini olarak, geçmişte bir müşteriye sözgelimi, trafik ve kasko gibi iki ürün satarken, trafik branşında fiyatların artmasıyla sadece trafik sigortası satmaya başladıklarını vurgulayan Vos, “Müşteri, sözgelimi geçen yıl 500 TL’ye aldığı ürünü bu yıl 700-800 TL’ye satın alıyor. Müşterinin de tek bir bütçesi var. Geliri de trafik sigortasındaki primler kadar artmadığı için zorunlu olmadığı için kasko alımını durdurdu” diyor. Buna karşın tüketicilerin, online tarafta taleplerinin artmaya başladığını belirten Vos, tüketicilerin bu kanaldan çok ciddi fiyat araştırmaları yaptığını kaydediyor.
Türkiye’de sigorta sektörünün de yılın ilk çeyreğinde hızlı büyüdüğünü vurgulayan Vos, şunları söylüyor: “Sigorta sektöründeki büyüme, ekonomideki gelişmelerle yakından ilgili. Türkiye ekonomisi de hızlı büyüdüğü için sigorta sektörü, bu yıl ve 2017’de de büyümeyi sürdürecek. Sektör, ekonominin büyüme oranının üzerinde büyüyecek. Sektörün reel olarak yüzde 10 büyüyeceğini tahmin ediyorum. Branşlar bazında bakıldığında, trafik, DASK ve KOBİ sigortalarında büyüme hızlı. Ayrıca, bireysel krediler arttıkça kredili hayat sigortalarında büyüme de hızlanıyor. Ancak, gelişmiş ülkelerle karşılaştırıldığında sigorta piyasası açısından Türkiye’de daha kat edilecek çok yol var.”
Sigorta Cini 20. mağazasını İstanbul-Aksaray’da açtı
Mağaza sayısını artırmayı sürdüren Sigorta Cini, 20’nci mağazasını geçen günlerde İstanbul-Aksaray’da açtı.
2016 yılında 20 milyon TL’ye yakın yatırım planlayarak, yıl sonunda 25 mağazaya ulaşmayı hedefleyen şirket, mağazaların kolay ulaşılabilir olması ve merkezi konumlarda yer almasına özen gösteriyor; ayrıca mağazaları bulundukları lokasyonlarda çekim merkezi haline getirerek, ‘Mahallenizin Sigortacısı’ olmayı hedefliyor.
2016 yılında İstanbul-Aksaray’dan sonra Sivas, Ankara, İzmir, Denizli ve Antalya’da mağaza açılması planlanıyor.
“Cruyff, Hollanda için çok önemli, kaybından dolayı üzgünüm”
Sigorta Cini Genel Müdürü Pieter-Bas Vos’un en önemli özelliklerinden birisi de ‘futbol sevgisi”. Hollanda doğumlu Vos, Hollanda’da Ajax futbol kulübünün taraftarı olduğunu söylüyor.
Konu, futbol ve Ajax’tan açılmışken, geçmiş günlerde vefat eden Hollanda futbolu ve Ajax’ın efsanevi futbolcusu ve teknik adamı Johann Cruyff’tan bahsetmemek olmazdı. Vos’a, efsanevi teknik adamla ilgili düşüncelerini sordum. Pieter-Bas Vos, öncelikle pek çok futbol sever gibi Cruyff’un kaybından duyduğu üzüntüyü dile getiriyor. Genç yaşlarında Cruyff’un maçlarını izlediğini belirten Vos, “Cruyff için tüm Hollanda üzüntü içinde. Bizim için çok önemli bir kişilikti. Hollanda futboluna çok yenilikler getirdi. Ölümü de çok aniden oldu. Bu nedenle çok üzgünüm” diyor.
[quote font_size=”16″ bgcolor=”#f2c821″]Belgrad ormanlarında kızı Sofia ile birlikte bisiklet sürüyor[/quote]
Sigorta Cini CEO’su Pieter-Bas Vos’la yaptığımız röportajda geleneği bozmadık; diğer röportaj yaptığımız sigortacılarda olduğu gibi Pieter-Bas Vos’u da sigortacı kimliği dışında tanımak ve hobilerini öğrenmek istedik. Vos, tüm Hollandalıların yaptığı gibi ‘bisiklet sürmeyi’ çok sevdiğini söylüyor.
Bisikletiyle birlikte İstanbul’da her hafta sonu Belgrad ormanlarına gidip, bisiklet sürdüğünü dile getiriyor. Bisiklet sürerken, kendisine 2 yaşındaki kızı Sofia’nın da eşlik ettiğini belirten Vos, işten arta kalan zamanlarında kızı ile de çok yakından ilgilendiğini vurguluyor. Sinemayı da sevdiğini, ancak sinemaya gitmeye pek vakit bulamadığını ifade eden Vos, son çıkan filmleri evinde flat ekranda, DVD olarak izlediğini ifade ediyor.
Türk mutfağını da beğendiğini dile getiren Pieter-Bas Vos, özellikle bal ve kaymak yemekten büyük keyif aldığını dile getiriyor.