28 Nisan 2024, Pazar
spot_img

Kontra Sigortacı: ‘Trafik’ öldü, başımız sağ olsun!

HAYATIMIZ SİGORTALI/ KONTRA SİGORTACI

Merhaba değerli okuyucularımız,

Şu satırlar SEDDK Başkanı’ndan: “Bu durum, Anayasa Mahkemesi’nin (AYM) son kararından sonra daha elzem hale geldi. Çünkü, ben artık umudumu kestim. Trafikte gri alanı netleştirerek, artık bu işi çözemeyiz. Anayasa Mahkemesi’nin son kararı bizim artık Sigorta Kanunu ile Trafik Kanunu ile ikinci bir düzenleme yapma şansımızı ortadan kaldırdı. Biz net bir şekilde, tazminatın hesaplama şeklini artık mevzuata koyamıyoruz. Bu durumda şunu yapacağız. Gideceğiz mahkeme pratiğini alacağız. Sektör mahkeme pratiğine bakacak; ödemelerini buna göre yapacak. Biz de o maliyeti tarifeye yansıtacağız. Yapacak başka bir şey yok. 26 milyon sigortalıya yüksek maliyet olmaması için bizim hızlı bir şekilde trafikte tüm zararın kaynaklarına nokta atışı yapıp çözmemiz lâzım. Bundan sonra da serbest tarifeye geçeceğiz.”

Sigorta aracılarına gün doğdu

Yani, AYM’nin kanun iptallerinden sonra, değer kaybı ve bedeni sakatlık tazminatlarını hesaplama metodlarını, genel şartla, yönetmelikle veya kanunla düzenleme imkânı kalmadı. Yani, sektörün trafik sigortalarında ödediği hasarın kabaca üçte ikisini oluşturan kısmının hesaplaması, artık tahkim ve mahkeme bilirkişilerinin keyfine kaldı. Yani, tahkim ve mahkeme tarafından yapılacak bu hesaplamaların üstüne fazladan ödenecek mahkeme ve avukatlık ve icra masrafları da sigorta şirketlerinin üstüne kaldı.

Sektör yargı rantının kurbanı

Yani, sigorta aracılarına gün doğdu, avukatlar ve bilirkişiler oturdukları yerden daha fazla para kazanacak, şirketler daha fazla para kaybedecek ve trafik sigortası her geçen yıl vatandaşa daha pahalıya mal olacak. Yani, koskoca bir sektör ve 20 milyon trafik sigortalısı, yargı rantına kurban edildi. Yani dostlar, trafik sigortası öldü, başımız sağolsun.

Sayın Başkan çok iyi niyetli, demek istiyor ki, “Elimizde kalanlarla maliyet artışlarını kontrol edip serbest tarifeye geçeceğiz.”

Ona da siyaset kurumu izin verirse tabi. Hiç zannetmem ama, inşallah diyelim.

Bu aylık da bu kadar.

Kalın sağlıcakla…

2 YORUMLAR

  1. Trafik sigortalarında kusurlu araç kullanlar ve aslı kusurlu sayılanlar poliçeleri tavanı yüksek olsun ama 5-10 hiç kazaya karışmamış sürücülerinde poliçeleri yinede çok yüksek düzeltilmelidir.1000 -1,500 civarı olmalıdır.Birde mayısta yürürlüğe giren primler çok yüksek olduğu için trafik sigortası yaptırmayan artacaktır.

  2. Zorunlu trafik poliçesi yanında ayrıca ihtiyari trafik sigortası bir birleşik sigorta poliçesi üretilmelidir.Vatandaş aracını 100 TL iken 200 TL ye çıktığı zaman seviniyor.Elbetteki trafik sigorta primleride artmalıdır.Bu iş bedavaya yapılacak bir iş değildir. Anayasa mahkemesinin verdiği kararlarda doğrudur ama sigorta aracılarına gün doğmamış hasar danışmanlık büroları adına çalışan büroların işine yaramıştır. Hergün üç beş tane hasar danışmanlık ve hukuk bürosu sigorta acentelirine ve mağdur ailelere arayarak devamlı olarak rahtasız edip mağdur tarafı ikna edip çok yüksek üçretlerle dosya takih etmektedirler.Mağdurlar daha da mağdur olmaktadır.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER