18 Aralık 2024, Çarşamba
spot_img

KONTRA SİGORTACI: Sempozyum ve  serbest piyasa!

Değerli okuyucularımız,

kontraMayıs ayının son haftası, Sigorta Haftası’ydı ve son bir kaç yıldır  kendi kendimize düzenlediğimiz Birlik sempozyumu bu yıl da bazı  farklarla düzenlendi. Daha geniş katılımcı ve daha güncel konular vardı

Tüketici derneklerinin ve şoförler federasyonunun son zamanlarda  sigorta fiyatlarından ettikleri şikayet herkesin malumu. Bu  organizasyonların sempozyuma katılması bence çok isabetli bir  karardı; hem renk getirdi hem de iletişim artmış oldu.

Peki sonuçta ne oldu derseniz, elle tutulur bir şey belki olmadı  ancak her iki taraf da neden zor durumda olduğunu daha iyi anlattı ve  karşı tarafı biraz daha iyi anladı. Bu bile önemli bir kazançtır bence.

Sektörün en önemli dağıtım kanalı olan acentelerin kendi dernek  ve komiteleri arasındaki tartışmalar bir kez daha gün yüzüne çıktı.  Acenteler asgari komisyon oranı isteklerini tekrar dile getirdi. Bu  köşede daha önce bu konu işlenmişti ve şu denmişti; daha önce sabit  olan komisyonun serbest bırakılmasını isteyen acenteler, komisyonlar  düşmeye başlayınca tekrar eski düzene dönmek istiyor, bu adil değil.  Aynı şekilde acenteyi öldürecek oranda komisyon indirimi yapmanın  adil olmadığı gibi…  Acente STK yöneticileri, artık arkalarına devleti alıp  komisyonları (ve hatta 4. basamak trafik primlerini!) düzenleme  sevdasından vazgeçmeleri gerektiğini herhalde anlamıştır. Ve asıl  mücadele etmeleri gereken konuların portföylerindeki motor (ve  özellikle trafik) bağımlılığı, usulsüz iş paylaşımı ve robot programlar  olması gerektiğini de…

Eksperlere gelince… Yine bu köşede asgari tarife dayatmasının  kendi ayaklarına sıkılmış bir kurşun olacağını ifade etmiştik. Toplantıda  her ne kadar eksper komite başkanı asgari tarifeden memnuniyetini  ifade etse de, eksperlere verilen iş adedinin yüzde 30 oranında  azaldığını öğrenmekten herhalde memnun olmamıştır.

Serbest piyasa iyidir, ama işimize geldiği sürece

Peki, asıl herkesin merak ettiği, trafik sigortalarında indirim ne  zaman başlayacak sorusuna
cevap verildi mi? Zira sigortadan  sorumlu bürokrasinin ifadeleriyle kanun çıktığına göre artık indirim  olması gerekiyor çünkü maliyetler aşağı çekildi (Her ne kadar aynı gün  uluslararası bir değerlendirme kuruluşu trafik rezervlerinin yetersiz  olduğu iddia etse de!).

Efendim, ben size aylar önce bunun cevabını vermiştim, kanunun  çıkması çok önemli çünkü fiyatlardaki artış trendini aşağı çevirir. Ama  kanun çıktı diye fiyatlar birden bire inmeye başlamaz. Fiyatların inmesi  için serbest piyasanın temel kuralı olan rekabetin artması gerekir.  Rekabetin artması için daha çok oyuncunun oyuna girmesi gerekir.  Bunun olması için de sektör finansallarının pozitif sonuçlar vermesi

Hasılı, sektör paydaşlarının serbest piyasa anlayışı aynı demokrasi  anlayışımız gibi: Serbest piyasa iyidir, ama işimize geldiği sürece…

Kalın sağlıcakla.

1 Yorum

  1. Acentelerin oto kaza bağımlılığına dikkat çekmişsiniz, burada haklısınız fakat unutmayın ki, acenteleri robot programlara ve farkı paylaşımlı çalışmalara iten şey birbirinden farklı ve uçurumlu fiyatlardır. Trafik Sigortası insanımıza çarpraz satış yapabilmenin en iyi yoludur ve vaktini bu ürünle harcayan bir acentenin oto dışı kaza ürünlerine ağırlık vermesi, bu alanda projeler üretmesi ve kârlı bir acente olma yoluna gitmesi oldukça zordur! Şirketlere düşen, acenteye bu vakti ve imkanı tanımaktır, bu da mantıklı, düzeyli ve belirgin bir fiyat politikasıdır. Önceki yazılarınızı okuma fırsatı bulamadım, bu konuya değindiniz mi bilmiyorum fakat bir sonraki makalenizde acentesini, poliçe üzerine komisyon oranını yazmakla tehdit (!) eden CEO’lara da yer vermenizi beklerim.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER