Merhaba değerli okuyucularımız,
Sektörümüz yılsonuna yaklaşırken kronik sorun olan trafik sigortası henüz kapsamlı bir çözüme ulaşamadı maalesef. Son yapılan zamlar ve ayarlamalara ek olarak, sermaye katsayısına endekslenen üretim limiti de kaldırıldı ki, “Sermayem yetmiyor” bahanesine kimse sığınmasın ve poliçe kesmekten kaçınmasın. Ancak, piyasadan gelen bilgiler poliçe kesmeme eğiliminin azalsa da devam ettiğini gösteriyor. Baksanıza, Can Kantar bile geçen gün paylaştığı yazısında, akşam 19:00’dan sonra trafik poliçesi ihtiyacı olan tanıdığının, bir şirketin genel müdürü üzerinden hemen poliçesine ulaştığı için teşekkür ediyor.
İlahi üstat!
Benim dikkatimi ise geçen haftalarda, sosyal medyada aktif emekli bir üstadın, sermaye tavanına bağlı endeksin kaldırılmasını eleştirdiği paylaşımında önerdiği çözüm önerileri dikkatimi çekti. Emekli üstat yazısında, havuzun ve tavan fiyatın kaldırılmasını, eşdeğer parçanın da sertifikasyon problemi çözülerek uygulanması gerektiğini söylemiş. İlahi üstat! Yahu olsa dükkan senin…
Tavan fiyat eskiden yoktu, 2016-17’de öyle yüksek prim teklifleri çıktı ki ortaya, önce tavan, sonra havuz getirildi ki insanlar poliçeye ulaşsın. Yedek parça ise tamamen Danıştay’la ilgili. SEDDK düzenleme yapıyor, Danıştay iptal ediyor. Kanun çıkartılıyor, genel şartlara yetki veriyor, Danıştay iptal ediyor. Yani önerilen her şey daha önce yapıldı, ama çeşitli sebeplerden yürümedi.
Hiç kolay olmayacak
Şimdi SEDDK kanun tasarısı dahil kapsamlı bir çözüm için çalışıyor, bakalım görelim ne çıkacak ortaya. Ama hiç kolay olmadığını da bilelim. Ya da emekli üstadı Başkan yapalım, çözsün de görelim.
Bu aylık da bu kadar.
Kalın sağlıcakla…