23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

KONTRA SİGORTACI: 2016’ya veda

Merhaba değerli okuyucularımız,

kontraYaklaşık bir yıl önce, 2015 yılını değerlendirdiğimiz yazıda; sektörün ağır kış koşulları, yetersiz prim seviyesi ve artan trafik hasar frekansı sebepleriyle çok zor bir yıl geçirdiğini yazmıştık. Kesilen vergi cezaları ile rekabet kurulu incelemesi de işin cabası olmuştu ve demiştik ki “Ne yıldı şu 2015, inşallah bir daha görmeyiz!”.

Bu yazımızda ise hareketli geçen 2016 yılını değerlendirip 2017 dileklerimizi paylaşmak isteriz.

2016 yılı, çok kötü geçen 2015 yılını düzeltmek için yapılan fiyat artışlarını anlatmakla geçti desek herhalde abartmış olmayız. Hazine, yapılan online teklif platformu ve aşırı fiyatlar üzerinden kestiği cezalarla, en azından abartılmış fiyatları disipline etmeye çalıştı ve bir nebze de olsa başarılı oldu diyebiliriz. Ortalama fiyatlar yüzde 100 arttıktan sonra yüzde 15 civarında geriledi ve orada durdu ama artık 15-20 bin liralık teklifler görmüyoruz piyasada.

Bana sorarsanız yeni bir denge noktasına geldik aslında, zira bazı acente STK yöneticileri hariç hemen hemen tüm taraflar trafik sigortalarının artık bu seviyede olması gerektiğini anladı ve hatta fiyatların düşmesi için sadece şirketlere baskı yapmanın yeterli olmayacağı görüldü. Bu yüzdendir ki son Ekonomik Koordinasyon Kurulu toplantısı kararlarında üç bakanlığın ortak çalışma yaparak yapısal problemlere de çözüm araması gündeme getirilmiş bulunuyor.

Bunun dışında 15 Temmuz darbe girişimi, ekonomideki yavaşlama ve Güneydoğu’daki terör hasarları diğer sevimsiz gündem maddelerimizdi. Sektör biraz nefes alsın diye yapılan sermaye yeterlilik ve nakit akışlarından kaynaklı iskonto geliri uygulamaları da gündemin diğer maddeleriydi. Tüm bu gelişmelerin ışığında 2016’yı önceki yıla göre daha iyi bitirdik gibi görünüyor ama…

2016’yı dahi iyi kapattık gibi ama…

Ama 1)Sektör artık kronik teknik karsızlık durumundan kurtulmaya başladı gibi ancak 2017 ve sonrasında büyüme eskisi kadar hızlı olmayacak. Sektörün başta genel giderleri olmak üzere tüm giderlerini daha sıkı kontrol etmesi gerekecek.

Ama 2)Bir önceki yazımızda belirttiğimiz gibi sektör sağlık branşı hariç gelirlerinin neredeyse 4/5’ini motor branşlarından sağlıyor, yani motor sigortalarına göbekten bağlı hale geliyor değiliz, geldik bile. Bu durumda diğer branşları büyütmenin stratejisini tüm taraflarla ortak yeniden çizmek gerekiyor.

Ama 3) 2018 sonuna kadar gevşetilen rezerv ve sermaye yeterlilikleri için verilen zamanı boşa harcamamak gerekiyor, zira bu gevşetmenin bir geri dönüşü mutlaka olacaktır.

Herkese mutlu ve barış dolu bir 2017 diliyorum

Kalın sağlıcakla…

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER