23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

KOBİ’leri risklerden koruyacak 5 öneri

Generali Sigorta, ekonomi için önem arz eden KOBİ’lere karşılaşabilecekleri olası risklerden korunabilmeleri için önerilerde bulundu.  

Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99,8’ini istihdamın ise yüzde 70’ten fazlasını KOBİ’ler oluşturuyor. Öte yandan yönetim süreçleri ve pazarlama ile ilgili sıkıntılar, ekonomiye ve istihdama sundukları katkılar ile ekonominin lokomotifi görevini üstlenen KOBİ’lerin hem büyümelerini hem de sürdürülebilirliklerini etkileyerek risklerle karşılaşmalarına neden oluyor. Generali Sigorta, KOBİ’leri risklerden koruyacak tavsiyeler sundu.

İş yapış süreçleri standart olmalı

KOBİ’lerin iş yapış şeklindeki tutarlılığın başarıyı doğrudan etkiliyor. Bu nedenle işletmenin iş yapış şekli standart olmalı ve departmana, çalışana veya müşteriye göre değişiklik göstermemeli. Süreçleri standartlaştırmak için dijital dönüşümün sunduğu uygulama ve yazılımlardan yararlanılarak kontrol edilebilir ve güncellenebilir bir yapı oluşturulmalı.

Değişen müşteri beklentileri dikkate alınmalı

Değişen müşteri beklentilerini analiz edemeyen KOBİ’ler büyüyememe, müşteri ve gelir kaybı gibi sorunlarla karşılaşabiliyor. KOBİ’ler, finansal yönden büyüme için öncelikle yüksek müşteri memnuniyetini ve beklentilerini merkeze koymalı, müşteri ile daha fazla iç içe olmalı, müşterilerinin ihtiyaçlarını kolaylıkla analiz ederek, anlık kararlar verebilmelidirler. KOBİ’ler müşteri ilişkileri yönetiminde de mümkünse online çözümlerden yararlanmalı, müşteri ile ilişki yönetimi süreçlerini de dijitalleştirmeli.

Dijital dünyaya yakın olunmalı  

Türkiye’de toplamda 60 milyondan fazla internet kullanıcısı bulunduğu ve ülke nüfusunun yüzde 75’inin ise aktif sosyal medya kullanıcısı olduğu göz ardı edilmemeli. KOBİ’lerin hedef kitlelerine doğrudan dokunmalarına olanak sağlayan dijital dünya aynı zamanda bu kritik dönemde KOBİ’lerin küçük bütçelerle hedef kitlelere ulaşılmasına ve ekonomik açıdan tasarruf edilmesine olanak sunuyor.

Ortak akılla hareket edilmeli

KOBİ’lerin büyük bölümünde işletme sahibi ya da işletme yöneticisi kararları tek başına alıyor. Bu durum hem olumlu hem de olumsuz getirilere yol açıyor. Özellikle günümüzdeki rekabet ve yönetim anlayışı, pazarlamanın ve satışın mevcut dinamikleri, dijitalleşmede gelinen nokta gibi birçok unsur, ortak aklı gerekli kılıyor. İşletme sahipleri ve yöneticiler işletmeyle ilgili kararlar alırken çalışanlarından veya alanında uzman isimlerden fikir almalı, yönetim süreçlerine bu kişileri de dâhil etmeli.

İş birliklerine önem verilmeli

KOBİ’ler iş alanlarını büyütmek için iş birliklerine açık olmalı. Farklı sektördeki diğer işletmelerle yapılacak iş birlikleri işletmeye gelir sağlarken mevcut ve potansiyel müşteriler nezdinde iletişime katkı sunar.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER