Şemsiye Dergisi’nin bu ayki ‘Benim Acentem’ sayfasının konukları Van’dan… Uzun yıllardır acente ve sigorta müşterisi olarak işbirliği yapan AND Sigorta Aracılık Hizmetleri Kurucusu Şükrü Üzal ve Yusuf Kurdoğlu’nun okuyuculara sigorta ile ilgili dikkat çekici mesajları var bu sayımızda.
BENİM ACENTEM / ŞEMSİYE DERGİSİ
“Siz zamana ayak uyduramazsanız, başarılı olma şansınız yoktur.” Bu sözler Van Sigortacılar Derneği Başkanı ve AND Sigorta Aracılık Hizmetleri Kurucusu Şükrü Üzal’a ait. Van’da 12 yıldır sigorta acenteliği yapan Üzal, her sigorta acentesinin dijital çağa ayak uydurmak zorunda olduğunu söyledi. Üzal, “Her acente dijital olarak satış kanalları kurmak zorunda. Zira sadece ofiste beklemekle bu iş olmuyor. Sigorta sektöründe dijitalleşme kaçınılmaz” diyor.
Kamudan emekli olduktan sonra 2006 yılında AND Sigorta Aracılık Hizmetleri’ni kurarak sigorta sektörüne adım atan Şükrü Üzal, bugün Anadolu Sigorta, Güneş Sigorta ve Neova Sigorta’nın acenteliklerini yürütüyor. Bu ay Şemsiye Dergisi’nin ‘Benim Acentem’ köşesine sigorta müşterisi olan Kurdoğlu Ltd. Şti. Kurucusu Yusuf Kurdoğlu ile birlikte konuk olan Üzal’ın sektöre yönelik oldukça faydalı tespitleri var. “Sigortalılarımızı kendimiz gibi görüp onlara en doğru bilgiyle, en doğru poliçeyi satmak ana hedefimizdir” diyen Şükrü Üzal, Türkiye’de en büyük eksikliğin sigorta bilincinin yeterince gelişmemiş olmasına dikkat çekiyor.
Sigortaya güven sorunu var
Üzal, bunun temelinde geçmişte sigortacılığın denetimsiz olarak yapılmasından kaynaklı olduğunu belirtirken şöyle devam etti: “Ülkemizde sigortacılık 2007 Haziran ayında çıkarılan 5684 sayılı kanunla bir meslek grubu olmuştur. Sigortacılığa başladığım 2006 yıllında ilimizin bir ilçesinde tüp bayiliği yapan birisi bana tali acentelik ver diye müracaat etmişti. Kendisine ‘Sigortacılıkla ilgili bilgi birikimin var mı?’ diye sorduğumda, ‘Bizim orada oto lastik tamircisi tali acente olarak çalışıyor. Bende yapabilirim’ demişti. Buna sigorta şirketleri de göz yumuyordu. Hal böyle olunca ülkemizde sigortaya karşı bir güven sorunu oluştu. Şimdilerde bu güvensizlik biraz olsun ortadan kalktı. Ama alacağımız daha çok yol var. Sigorta bilincini artırmada biz acentelere de çok iş düşüyor. Vatandaşımıza ve müşterilerimize sigortayı çok iyi anlatmamız gerekiyor. Ayrıca ticaret ve sanayi odalarında, borsalarda her yıl sigorta konusunda bilgi sunmalıyız. Bunun dışında Sigortacılık Haftası’nın okullarda kutlanması gerekiyor. Tüm bunlar sigorta bilincinin yerleşmesi için önemli.”
Bölgede en çok trafik sigortası yapılıyor
Bulundukları bölgenin sanayi bölgesi olmamasından dolayı en çok trafik, kasko ve deprem sigortası alanında gelişme olduğuna dikkat çeken Üzal, “Örneğin deprem sigortasındaki sigortalılık oranının yükselmesindeki en büyük neden acente sahibi arkadaşlarımızın zorunlu deprem sigortasını bölgede çok iyi anlatmasından kaynaklı. Ama diğer branşlarda yangın, konut, sağlık, mali sorumluluk sigortasında istenilen düzeyde değiliz” diye konuştu. Müşterisi olan Kurdoğlu Şirketi kurucusu Yusuf Kurdoğlu’nun sigorta yaptırırken en çok dikkat ettiği şeyin eksik teminat konusu olduğunu ifade eden Üzal “Sigortalımız kendisine uygun önerdiğimiz tüm poliçelerini yaptırdığı gibi, poliçelerini zamanında takip eden, tüm bilgilendirmeleri dinleyen, öğrenen bilgili ve bilinçli bir sigorta tüketicisi. Böyle olduğu içinde onunla çalışmak ayrı bir keyif” yorumunu yapıyor. Yusuf Kurdoğlu ve Şükrü Özdal’ın tanışıklığı da oldukça eskiye dayanıyor.
HİÇBİR ŞEY KOLAY KAZANILMIYOR MUTLAKA SİGORTA YAPTIRIN
1975 yılından bu yana ticaretle uğraşan Yusuf Kurdoğlu, babasından kalan Kurdoğlu Şirketini yönetiyor. Şirket bünyesinde akaryakıt istasyonu, oto lastiği bayiliği ve akaryakıt istasyonu eğitim kurumu var. AND Sigorta ile çalışmaya başlamadan önce sadece trafik, kasko ve zorunlu işveren mali sorumluluk sigortası yaptırdıklarına dikkat çeken Yusuf Kurdoğlu, şunları söyledi: “Şükrü bey diğer sigorta branşları konusunda da bilgi verdi. Ona inancımız tam olduğu için diğer sigorta poliçelerimizi yaptırdık ve daha sonra çok doğru yaptığımızı anladık. Herkesin sigortasından önce sigortacısını bulması gerektiğini düşünüyorum. Şahsım ve şirketim olarak AND sigortacılığa bize önerdiği tüm sigorta poliçelerini yaptırıyorum çünkü hiçbir şey kolay kazanılmıyor. Dostlarıma da sigortayı öneriyorum. Bizde bir Atasözü vardır. ‘Korkulu rüya görmek istemiyorsan kapını kilitli tut’ diye. Sigortalatmak işte böyle bir şey… Şahsım ve şirketim için trafik, kasko, sağlık, DASK ve yangın sigortalarını yaptırıyoruz.”
Sigorta şirketlerini bölgemize davet ediyoruz
Sigorta acentesi açtıktan sonra Yusuf Kurdoğlu’nun kendisini ziyaret ettiğini belirten Üzal, süreci şöyle anlatıyor: “Sigortacı olduğum yıl kendisini ziyaret ettim. Bana yaptırmış olduğu poliçelerle ilgili birkaç soru sormuştu. Aradan bir süre geçtikten sonra kendisi tamam biz artık birlikte çalışacağız dedi. O günden beri birlikteyiz. Kendisine ve şirketi için trafik başta olmak üzere, kasko, konut, DASK, sağlık, tehlikeli maddeler atık, mali sorumluluk, yangın eğitim kurumları, yangın KOBİ paket ve akaryakıt servis istasyonları poliçesi sigortalarını yapıyoruz.” 2011 yılında yaşanan Van depreminden sonra tüm sigorta şirketlerinin bölgeye bakış açısının değiştiğini belirten Üzal, şunları söyledi: “2011 yılında bazı şirketler depremi bahane ederek hasar prim oranları yüksek diye sadece ilimizden değil bölgeden de çekildi. Daha sonra ülkemizde meydana gelen terör olayları bölgede artmaya başlayınca yine bazı sigorta şirketleri çekildi. Bu dönemde bölgemizde mevcut bulunan sigorta şirketleri ise yapmak istediğimiz konut ve iş yerlerine teminat vermemeye başladı. Ama esas düşündürücü olan şey bize teminat vermeyen sigorta şirketlerinin farklı bölgelerden buralara teminat vermiş olmasıdır. Bölgemizin en büyük sorunu birçok sigorta şirketinin burada bulunmaması ve acentelik vermemeleridir. Biz Doğu ve Güneydoğu acenteleri olarak bölgemizde faaliyette bulunmayan sigorta şirketlerini davet ediyoruz. Sorunu yerinde incelerlerse konunun düşündükleri gibi olmadığını görecekler ve eminim bölgemize acentecilik vereceklerdir. “
POLİÇE MUTLAKA SİGORTACIDAN ALINMALI
Geçmişte sigorta ile ilgili tazminat konusunda deneyimleri olduğunu belirten Yusuf Kurdoğlu, “Hem şahsım, hem işyerleri için yaptırmış olduğumuz poliçelerden hasar ödemesi aldık. Zira sigortacımızın bize önerdiği gerekli sigorta poliçelerimiz vardı ve bunlardan faydalandığımız içinde hiçbir zararımız olmadı. Hatta bir keresinde hasarımız üç gün içerisinde ödendi o yüzden her dostuma şunu öneriyorum: ‘Sigorta poliçesi mutlaka sigortacıdan alınmalıdır.” Kurdoğlu’nun sigortalılara önerileri de var: “Sigortacınızı iyi seçin ve sigortacınızın önerilerine mutlaka uyun.” Kurdoğlu sözlerine şöyle devam etti: “Diyalog halinde olun. Zarar görmek istemiyorsanız malınıza gerekli sigortaları yaptırın rahat edin.” Türkiye’de sigorta bilinci tam yerleşmediği için ticaretle uğraşan birçok iş insanının sigorta kullanmadığını kaydeden Kurdoğlu, “Bunlar sadece kendilerine zarar vermiyor, milli sermayeye de zarar veriyorlar. Ülkemizde sigorta bilincinin artması için sigorta konusu mutlak suretle okullarda ders olarak okutulmalı” dedi.