2022 yılında ekonomide yaşanan sıkıntılı süreç, artan enflasyon ve döviz kurları, buna bağlı olarak yükselen poliçe fiyatları sigorta şirketlerini yeni stratejiler belirlemeye itti.
Geniş, full, tam ve dar kasko… Bu terimler sigorta şirketlerinin kasko branşında verdikleri teminatların içeriğine göre hazırladıkları ürünlerin isimleri. Tüketicilerin bu noktada en çok tercih ettiği ürünler arasında ise limitsiz teminatları ile dikkat çeken ‘geniş kasko ya da full kasko’ ilk sırada yer alıyordu. Fakat 2021 yılının ikinci yarısından itibaren özellikle ekonomide başlayan çalkantılı süreç artan enflasyon ve döviz kurları sigortalıların bu tercihini değiştirdi. Çünkü özellikle araç fiyatlarındaki ciddi artış, kasko fiyatlarını da belli oranda yükseltirken tüketiciler de kasko yaptırma konusunda çekimser davranmaya başladı. Sigorta şirketleri 2022 yılı için de kasko branşında ciddi bir artış beklemiyor. Bu noktada ise hem mevcut müşteriyi yenilemelerde yeniden kazanmak isteyen hem de pazara yeni müşteri eklemek isteyen şirketler stratejilerini yeniden belirliyor. Bunların başında da kasko poliçelerinin daha uygun fiyatlarla sigortalıların ihtiyaçlarına yönelik teminatlarla hazırlanması gelirken, paketlere eklenen ayrıcalıklı asistans hizmetleri ve verilen hasarsızlık indirimleri de dikkat çekiyor. Tüm bu adımları kasko branşında müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmak için yapan sigorta şirketleri son aylarda enflasyondaki hızlı yükseliş karşısında satın alım güçleri azalan bireyleri ise “Sakın, sigortadan vazgeçmeyin; ihtiyacınıza ve bütçenize uygun teminatlar alın” şeklinde uyarıyor.
Her üç araçtan biri kaskolu
Türkiye’de isteğe bağlı olarak en çok satılan sigorta branşları arasında kasko ilk sırada geliyor. Bugün ülkemizde trafiğe kayıtlı 20 milyonun üzerinde motorlu taşıt bulunuyor. Bu araçların sadece 8 milyonu kasko yaptırmış durumda. Yani her üç araçtan birisinin kaskosu var. Fakat son dönemde aşırı bir şekilde artan araç fiyatları kasko sigortasını daha da önemli bir hale getiriyor.
Kaskoya olan talepte çeşitlilik artacak
Mevcut kasko ürününde yer alan Geniş, Dar ve Gülümseten Kasko paketleri ile her gelir seviyesine hitap eden Türk Nippon Sigorta da ‘Gülümseten Kasko’ paketine yeni eklemeler yaparak müşteri memnuniyetini artırmayı hedefliyor. Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, 2021 yılsonu hedeflerine ulaştıkları kasko branşında, 2022 yılında da müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak avantajlı hizmetler sunacaklarını söyledi. 2022 yılı itibari ile kasko ürününe olan talepte çeşitliliğin artacağını öngördüklerini ifade eden Pamukçu, “Artmasını öngördüğümüz talepteki çeşitliliğe önceden hazırlıklı olmak adına kasko ürünlerimize farklı düzenlemeler yaparak, daha fazla kişiye hitap etmeyi amaçladık. Segmentlere ayırdığımız kasko ürününde teminatlar ve asistans hizmetleri değişkenlik gösterirken, fiyatlamada da üründeki farklara göre ekonomik avantajlar sağlayarak ürün konforumuzu artırmayı hedefliyoruz” dedi.
Maliyetlerdeki artış primlere de yansımalı
Araç üretiminde baş gösteren çip krizi, buna bağı olarak yaşanan üretim sıkıntısı ve kur artışı sebebi ile fiyat yükselişlerinin araç bedellerinde yarattığı yüksek artışlar sonucu, 2022 yılında da kaskoya talebin artacağını belirten Pamukçu; “Talep artışı, penetrasyon oranı düşük sektörümüz için çok faydalı olacak. Ancak, artan fiyatlar sebebi ile yerine koyma maliyetleri de paralel olarak yükseleceğinden, kasko primlerinin de doğru orantılı bir biçimde aktüeryal çalışmalar sonucunda artırılması sektörü daha da rahatlatacak” diye konuştu.
2022, teminatları daha daraltılmış ürünlerin yılı olacak
Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran, özellikle enflasyon artışı ile birlikte her malın değerinin ciddi oranda arttığını belirterek, “Aynı durum sigorta ürünleri içinde geçerli. Yıllardır acentelerimizin de şikâyet ettiği konuların başında poliçe fiyatlarının düşük olması geliyordu. Şu anda poliçe fiyatları istenilen seviyelere gelse de artık insanların bu satın alma gücü ile bu ürünleri alma oranı daha da azalıyor. Bu nedenle özellikle kasko branşında her teminatı içeren yüksek fiyatlı ürünler yerine müşterinin ihtiyacına hizmet eden ürünler daha ön plana çıkmalı. Örneğin bir geniş kasko poliçesi her müşteri için ne kadar gerekli bunu düşünmek lazım. Bu nedenle hem sektör hem de Aksigorta özelinde tüketicilerin ihtiyaçlarına cevap veren ürünler çıkarıyoruz. Tüm sektör bu yöndeki ürünlere yöneldi ve yönelecek. Bu nedenle 2022 yılının özellikle fiyat performansı yüzünden biraz daha daraltılmış ürünlerin yılı olacağını tahmin ediyorum” dedi.
“2022 yılında bu branşta bir artış beklememek lazım” diyen Tezbaşaran, kasko branşında ürün bazında ihtiyaca cevap veren ürünlere talebin artacağını söyledi.
Tamamlayıcı trafik poliçemizi yeniden güncelledik
Tezbaşaran, asistans hizmetleri konusunda da maliyetlerin ve fiyatların artmaya başladığına dikkat çekerek, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu nedenle asistans hizmetleri konusunda da müşterilere ihtiyacı olan kullanabileceği hizmetlerin satın alınmasını teşvik etmek lazım. Kasko poliçeleri şu anda bir nevi limitsiz poliçeye dönmüş durumda. Burada ne kastediyorum derseniz geçen sene nisan ayında bir poliçe tanzim etmişiz. Biraz da lüks bir araçmış. Fiyatı araç değer listesine göre 1 milyon 200 bin TL’ye tanzim etmişiz poliçeyi. Aralık ayında bir hasar gerçekleşiyor. Arabanın şu anki değeri ise 3 milyon liranın üzerinde. Yani fiyat nerdeyse üç kat artmış. Bizim poliçelerde biliyorsunuz rayiç bedel yazdığı için teminat tutarı yok. Açıkçası limitsiz poliçe tanzim etmişiz. Dolayısıyla içerdeki teminatları optimize etmek bu fiyatlarla başa çıkmak için hem de acenteler açısından sanki en doğru yöntemi gibi geliyor. Aksigorta olarak 2019 yılında çıkardığımız ‘tamamlayıcı trafik poliçemiz’ vardı. Şimdi bu poliçeyi güncel fiyatlara göre adapte ettik. Tekrar lanse ediyoruz. Önümüzdeki aydan itibaren bu poliçe gerçekten güncellenmiş ve ihtiyaçlara göre yeniden düzenlenip sigortalılara sunulacak. Bu üründen çok ümitliyim. Sadece Aksigorta açısından değil müşteriler açısından da alternatif bir çözüm olacak. Bu noktada acentelerin biraz daha danışmanlık fonksiyonlarını kullanmaları gerekiyor. Özellikle 2022 yılında özel ihtiyaca uygun optimum ürünler daha ön plana çıkacak.”
Kasko yaptıran sigortalılara ayrıcalıklı hizmet
Neova Katılım Sigorta, kasko sigortası yaptıran müşterilerine araç temizlik hijyen ve bakım hizmetleri sağlayan Otovınn servislerinde geçerli birçok ayrıcalık sunmaya başladı. Neova Katılım Sigorta Teknik ve Reasüranstan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Salih Çelen, “Ülkemizde isteğe bağlı en çok satılan sigorta kasko sigortasıdır. Buna rağmen ülkemizde her 3 araçtan sadece 1’inde kasko sigortası vardır. Araç değerlerinin yükselmesi ile kasko sigortasının önemi daha da artmaktadır. Kasko ürünümüz ile sunduğumuz bu hizmetler sayesinde müşterilerimizin hem olası bir kaza anında mağduriyetlerini minimuma indirmelerini hem de kasko süresi boyunca da benzersiz ayrıcalıklardan faydalanmalarını sağlıyoruz. Neova Katılım Sigorta olarak sigorta bilincini ve farkındalığını artırmak için çalışıyor, tüm vatandaşlarımıza kasko yaptırmaları tavsiyesinde bulunuyor, “Aman ihmal etmeyin’ diyoruz” dedi. Neova kasko sahipleri poliçe süresince Otovınn servislerinde her ay 1 kez olmak üzere yılda 12 kez iç ve dış ücretsiz araç yıkama hizmetinden faydalanabiliyor. Ayrıca yılda 2 defa poliçe vadesi içerisinde olma koşuluyla 6 ay ara ile mevsimsel lastik değişim işçiliği de alabilecekler. Öte yandan üstelik kasko sahipleri yılda 2 kez ücretsiz lastik tamiri ve ücretsiz lastik saklama hizmetinden faydalanabilecek. Neova Katılım Sigorta, kasko sigortası ile aşağıda belirtilen risklerin gerçekleşmesi sonucunda ortaya çıkan maddi zararları teminat altına alıyor.
Hasar adedine göre ‘hasarsızlık’ da güvence altında
Doğa Sigorta da avantajlı ve ayrıcalıklı hizmetler sunduğu kasko sigortasını geliştirmeye devam ediyor. Son olarak çevreye duyarlı araç kullananlara özel tasarlanan Doğa’l Kasko ile elektrikli ve hibrit araçlar ile araç sahiplerinin karşılaşabilecekleri riskleri teminat altına alan Doğa Sigorta bu kez araç onarımında sunduğu hizmetleri Doğa Optimum Kasko ile geliştiriyor. Türkiye genelindeki yaygın özel anlaşmalı “Doğa Optimum Servislerde” geçerli olan Doğa Optimum Kasko, araçlara onarımlarında ayrıcalıklı ve Doğa’l avantajlar sunuyor. 4-10 yaş aralığındaki otomobil veya hafif ticari araçlarınızı yüzde 25’e varan fiyat avantajı ve kaliteli, garantili hizmet ile güvence altına alıyor. Ayrıca, hasar oluşan aracın sigortalıdan alınması ve onarımı sonrası yine sigortalının adresine teslim edilmesi ile vale hizmeti büyük kolaylık sağlanıyor.
Sigortalının aracı servisteyken yaşam kalitelerinde herhangi bir aksama olmaması adına sigortalının her zaman yanında yer alan Doğa Sigorta, onarım süresi ve müşterilerin isteğine bağlı olarak 7 veya 14 gün olmak üzere araç kiralama hizmetini sağlıyor. Poliçe yenileme döneminde yenilemesini yapan sigortalılara özel olarak Doğa Optimum Kasko’da hasar adedine göre hasarsızlık güvence altına alınırken sağlığın önemini daha iyi anladığımız bugünlerde Doğa Sigorta, sigortalılarının sağlığını gözeterek güvenli servislerde işlem yapılan tüm araçlara Ücretsiz Ozon + Antibakteriyel Sterilizasyon uygulaması yapıyor.
Sigortalılar hasarsızlık indirim hakkını kaybetmiyor
Kasko poliçesi sahipleri, her yıl poliçelerini yenileme döneminde yüksek sigorta primleriyle karşılaşmamak ve hasarsızlık indirimlerini kaybetmemek için kaza sonrasında araç hasar masraflarını genellikle kendisi karşılıyor. İşte Anadolu Sigorta’nın “Kaskoda Hasarsızlığı Etkilemeyen Yetkili Servis” uygulaması da anlaşmalı yetkili servisleri kullanan sigortalıların kaza sonrası araç hasar masraflarına çözüm getiriyor. Uygulama ile kasko sigortası olanlar, Anadolu Sigorta’nın önerdiği anlaşmalı oto servislerinden kaskoları bozulmadan onarım hizmeti alabiliyor. Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Ali Kaplan, araç kullanıcılarının herhangi bir hasar durumunda, genellikle bilmedikleri veya tanıdıklarının önerdiği oto servislerini tercih ettiğini söyleyerek, “‘Hasarsızlığı Etkilemeyen Yetkili Servis’ uygulamasıyla, sigortalılarımızı kaskolarının bozulması endişesinden kurtararak, yıllık poliçe yenileme dönemlerinde yüksek sigorta primleriyle karşılaşmalarını önlüyoruz” dedi. Kaplan, uygulama ile kasko sahibi olan sigortalıların anlaşmalı yetkili servisleri tercih edebileceğini belirterek, “Ek bir bütçe ödemeden, kasko hasarsızlık indiriminden yararlanmaya devam ederek anlaşmalı servislerde aracını tamir ettirebilen sigortalılarımıza bu uygulamamız ile Anadolu Sigortalı olmanın ayrıcalığını bir kez daha yaşatıyoruz” diye konuştu.
Güvenli sürüş yapanlar poliçe yenilemelerinde indirim alıyor
AXA Sigorta ve Ford’un birlikte gerçekleştirdiği AXAGO Akıllı F Kasko, sürüş davranışlarına göre kişiye özel indirimli kasko hizmeti sunuyor. Ford araç sahiplerine yönelik geliştirilen AXAGO Akıllı F Kasko, bağlantılı araç teknolojilerinden yararlanarak sürücülerin sürüş tarzıyla ilgili verilerine göre kasko yenilemelerinde yüzde 20’ye varan ilave indirim sağlıyor. Kurallara uymayan biriyle aynı kasko bedelini ödemek istemeyen Ford sahipleri, telefonlarına yükleyecekleri AXAGO Akıllı F Kasko uygulaması ile sürüş verilerini takip edebiliyor. Güvenli sürüş halinde, poliçe yenilemelerinde özel fiyatlardan yararlanacak sürücüler Kullanıma Dayalı Sigorta (UBI) çözümü olarak konumlanan AXAGO Akıllı F Kasko ile araçlarını anlık olarak da takip edebilecek. İş yapış şekillerine yenilikçi ve öncü teknolojileri de ekleyerek sektöre öncülük ettiklerini belirten
AXA Sigorta Satış ve Pazarlama Başkanı ve İcra Kurulu Üyesi Firuzan İşcan, “Yaşamımızda önemli bir yer edinen akıllı teknolojiler, sigortacılık çözümlerimizin de olmazsa olmazlarından. AXAGO Akıllı F Kasko, güveli sürüş gerçekleştiren sürücülerimize yenilemelerinde indirim sağlamasının yanı sıra; yol güvenliği konusunda da farkındalığı destekliyor. İnsanı merkezine alan bu teknolojiden faydalanarak insanlığın gelişmesi adına insanlar için önemli olanı koruma misyonumuza ve değer yaratma çabamıza ortak olan Ford ekibi ile iş birliği yapmaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.