23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

İhtiyaca ve bütçeye göre KASKO dönemi başladı

Ekonomik olarak yaşanan dalgalanmalar ve fiyat artışları birçok sektörü olduğu gibi sigorta sektörünü de yakından etkiliyor. Yüksek fiyat artışlarının yaşandığı kasko branşında sigortanın önemine dikkat çekmek ve bu konuda farkındalığı artırmak isteyen sigorta şirketleri ise geniş kapsamlı ürünlerinin yanı sıra çok uygun fiyatlı ve ihtiyaca göre hazırlanmış dar kapsamlı kasko ürünleri ile sigortalılarının ihtiyacına cevap veriyor.

SEVGİ BAŞARAN / SİGORTAMEDYA

Küresel ölçekte ve ülkemizde kendini gösteren enflasyon, tedarik zincirinde yaşanan kırılmalar ve döviz kurlarındaki hızlı değişim tüm sektörleri olduğu gibi sigorta sektörünü de ciddi bir şekilde etkiliyor. Pek çok ürün ve hizmetin fiyatında yaşanan artış gibi, mevcut ekonomik konjonktür kapsamında sigorta primlerindeki artışlar da kaçınılmaz oldu. Tüm bu gelişmeler özellikle yüksek fiyat artışlarının yaşandığı kasko branşında sigorta şirketlerinin yeni çözümler bulmasına neden oluyor. Şirketler daha önce sundukları geniş teminatlar içeren kasko ürünlerinin yanına daha uygun fiyatla ve ihtiyaca göre hazırlanmış ürünlerle sigortalılarının karşısına çıkıyor.

Sigorta sektöründe özellikle artan araç ve yedek parça fiyatları nedeniyle en yüksek fiyat artışlarının yaşandığı branş kasko oldu. Her ne kadar Türkiye’de zorunlu sigortalar dışında en çok tercih edilen sigorta ürünü kasko olsa da bu fiyat artışları sigortalıları satın alma konusunda çekimser bıraktı. Sigortalıları yeniden kazanmak ve mevcut müşterileri elde tutmak isteyen sigorta şirketleri ise uygun fiyatlı ve daha dar kapsamlı ihtiyaca göre belirlenmiş ürünleri ile pazarı önemli ölçüde hareketlendirdi. Çünkü araç bedellerinin ve yedek parça fiyatlarının yükselmesiyle birlikte sigorta yaptırmak eskisinden de önemli bir hale geldi. Özellikle araç bedelleri göz önüne alındığında aracın çalınması veya pert olması durumunda yeni bir araç alabilmek için finansal güvenceye sahip olmak çok da kolay değil. ”Kaskosuz da olur” diye düşünerek sigorta satın almayı tercih etmeyen araç sahipleri ise olası bir hasar durumunda oldukça yüksek faturalar ödemek zorunda kalabiliyor. Bu noktada sigorta şirketleri hem farkındalığı artırmayı hedefleyerek geniş kapsamlı ürünlerinin yanı sıra çok uygun fiyatlı ve yenilikçi ve ihtiyaca göre tasarlanmış kasko ürünleri ile müşterilerinin karşısına çıkıyor.

Ekonomik koşullar kasko tercihlerini etkiliyor

Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gören

Ekonomideki gelişmelerin araç sahiplerini daha dar kapsamlı ve daha uygun primli ürünler almaya yönlendirdiğini belirten Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Fatih Gören, “Yaşadığımız dönemin ekonomik koşulları ve hane halkının alım gücü, sigortalıların tercihlerinin şekillenmesinde de büyük rol oynuyor” dedi. Pandemi döneminde özel araç kullanımlarındaki artış ve çip krizine bağlı otomobil arzındaki düşüşün etkisi ile araç fiyatlarının arttığına dikkat çeken Gören, şunları söyledi: “Yine aynı dönemlerde döviz kurlarındaki artışlar da bu sürecin ivmesini destekledi. Gelinen noktada araç sahipleri için mevcut varlıklarını sigorta güvencesi ile korumak, finansal açıdan önceki dönemlere göre daha elzem bir ihtiyaç haline geldi. Her ne kadar primlerde artış yaşansa da sigortalıların araçlarına, kendilerine ve karşı tarafa gelebilecek tüm riskleri güvence altına alma ihtiyacının devam ettiğini görüyoruz.”

Her bütçeye uygun ürünlerimiz var

Anadolu Sigorta olarak müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda uygun fiyatlı kasko ürünleri ile her bütçeye özel yenilikçi ürünleri olduğuna dikkat çeken Gören, “2021 yılında müşterilerimize sunduğumuz Elektrikli Araç Sigortası ürünümüzü elektrikli ve hibrit araç sahiplerine özel olarak geliştirdik. Elektrikli Araç Sigortası ürünü ile kasko sigortası kapsamına giren tüm risklere karşı güvence sunmanın yanı sıra Elektrik Motorlu Araç Klozu ile aracın bataryası için de poliçe kapsamında teminat sunuyoruz. Ayrıca dönemsel olarak yaptığımız çeşitli kampanyalarımızla da temel riskleri en iyi hizmet kalitesi güvencesiyle sunarak, müşterilerimizin yanında olmayı sürdürüyoruz. 30 Eylül’e kadar Birleşik Kasko ve Elektrikli Araç Sigortası ürünlerimiz için düzenlediğimiz Hoş Geldin kampanyamız kapsamında bireysel müşterilerimiz; şirketimizde trafik sigortası olup kasko sigortası olmayan hususi otomobilleri için %7 indirimden yararlanma imkanına sahip” diye konuştu.

Küresel ölçekte ve ülkemizde kendini gösteren enflasyonun tedarik zincirinde yaşanan kırılmaların ve döviz kurlarındaki hızlı değişimin tüm sektörleri olduğu gibi sigorta sektörünü de ciddi bir şekilde etkilediğine vurgu yapan Gören, “Sektörde yılın ilk yarısının çok hareketli geçtiğini söylememiz mümkün. Pek çok ürün ve hizmetin fiyatında yaşanan artış gibi, mevcut ekonomik konjonktür kapsamında sigorta primlerindeki artışlar da kaçınılmaz oldu. Bu ortamda, Anadolu Sigorta olarak farklı ihtiyaçlara yönelik geniş teminatlar sağlayan kasko ürünlerimiz ile en iyi hizmet kalitesini uygun fiyatlarla sunuyoruz. Ayrıca belirli dönemlerde hayata geçirdiğimiz kampanyalarla sigortalılarımıza pek çok avantaj sağlıyoruz” değerlendirmesini yaptı.

Gören, araç fiyatlarındaki hızlı yükseliş dikkate alındığında sigortanın artık çok daha önemli bir konu haline geldiğine vurgu yaparak, “Anadolu Sigorta’da her bütçeye uygun bir kasko ürünü bulmanız mümkün. Ürün yelpazemizde en temel teminatlardan, en geniş teminatlara kadar her beklentiye ve bütçeye uygun ürün bulunuyor” dedi.

Sigortalılarımıza kaskoda çoklu seçenek sunuyoruz

Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel

Müşteri ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alarak bu dönemde müşterileri için kaskoyu daha ekonomik hale getirme amacıyla yeni bir model oluşturan Aksigorta, geliştirdiği ‘Ekonomik Akkasko’ ürünü ile dikkat çekiyor. Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, müşterilerin ihtiyaç ve beklentilerine göre yeni ürün ve hizmetler geliştirmeye devam ettiklerini belirterek, “Kaskoyu daha ekonomik hale getirmek, müşterilerimize bütçelerine uygun seçenekler sunmak amacıyla ‘Ekonomik Akkasko’ ürünümüzü geliştirdik. Amacımız müşterilerimize kaskoda çoklu seçenek ve ekonomik opsiyon sunmaktı.  Geniş teminatlı Akkasko’nun yanı sıra ‘Ekonomik Akkasko’ ile bu dönemde yine müşterilerimizin yanında yer almak, ihtiyaç ve beklentilerine göre çözüm sunmak bizim için ayrı bir memnuniyet kaynağı. Hem müşterilerimiz hem de iş-çözüm ortağımız olan dağıtım kanallarımız için yeni ürün ve hizmetler konusunda çalışmalarımıza hız kesmeden devam edeceğiz” dedi.

İyi sürücülere ödül

Aksigorta, geliştirdiği ‘Ekonomik Akkasko’ ile kaskoda yetkili servis kullanmak istemeyen müşterileri için kaskoyu daha ekonomik hale getirdi. Bu sayede 15 yaşa kadar araçlara, iyi sürücüleri ödüllendiren indirim kademesi kazanma hakkı ve kasko sigortalama imkanı sağlarken, ekonomik koşullardan dolayı kasko satın alamayan müşterileri için bir ekonomik opsiyon daha sunuyor. Aksigorta, geniş teminatlı kaskosu Akkasko’nun tüm teminatlarını verdiği ve servis seçeneği olarak sadece Aksigorta’ya özel Akçözüm servislerini kullandırıyor. Aksigorta müşterileri, ‘Ekonomik Akkasko’ ile onarımın yine Aksigorta’nın belirlediği iyi segmentli servislerde geçerli olduğu geniş kasko teminatlarına sahip.

Otomotiv şirketlerinin ihtiyaçlarına göre özel ürünler sunuyoruz

Groupama Sigorta ise, otomotiv sektörünün önde gelen şirketleri için marka kasko ürünleri sunmaya devam ediyor. Yakın dönemde PSA Grubu (Peugeot, Opel, Citroen ve DS) ve Seat’a özel marka kasko ürünü sunan Groupama Sigorta, bu defa Tofaş’la marka kasko anlaşması sağladı. Groupama Sigorta anlaşma kapsamında, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo ve Jeep markalarına özel marka kasko ürünü sunuyor. 

Groupama Türkiye Satış Genel Müdür Yardımcısı Cevdet Altuğ

Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo ve Jeep sahiplerine özel olarak sunacakları ürünle marka kasko portföylerini genişlettiklerini belirten Groupama Sigorta Satıştan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cevdet Altuğ, “Marka kasko portföyümüzü her geçen yıl genişletiyoruz. Otomotiv şirketlerine özel olarak geliştirdiğimiz ürünlerle ihtiyaçları anlıyor, uygun çözümler sunuyoruz. Tofaş müşterilerine özel hazırladığımız marka kasko ürünümüzle, Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo ve Jeep markalı araçları çalınma, yanma, çarpma, çarpışma ve hatalı yakıt gibi pek çok riske karşı güvencemiz altına alıyoruz” dedi. 

Artan araç fiyatları kaskoyu daha önemli hale getirdi

Yenilikçi ürünlerle dikkat çeken Türk Nippon Sigorta da kasko ürününde sunduğu farklı alternatifle müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunuyor. ‘Geniş Kasko’, ‘Dar Kasko’ ve ‘Gülümseten Kasko’ paketleri ile her gelir seviyesine hitap eden şirket, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmayı amaçlıyor.

Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Dr. E. Baturalp Pamukçu, araç fiyatlarındaki artışı sebebi ile kasko ürününde çeşitliliklerin yapılmasının gerekli olduğuna vurgu yaparak şunları söyledi: “Artan araç fiyatları sebebi ile tüketicilerde oluşan eldeki değeri koruma hissiyatı kasko yaptırma konusunu daha da önemli hale getirdi. Bu bakımdan kasko ürününde çeşitliliğin artacağını öngörerek sunduğumuz kasko paketleri ile her gelir seviyesine hitap eden bir yapı oluşturduk. Yıl içerisinde kasko paketlerimize yapacağımız yeni asistans hizmetleri eklemeleri ile ürünlerimizi daha da tercih edilir hale getirmeyi düşünüyoruz” dedi.

Ürünlerimizi müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre geliştiriyoruz

Müşteri odaklılığın her zaman öncelik verdikleri bir konu olduğunu söyleyen MAPFRE Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe, “MAPFRE Sigorta olarak 1 milyonu aşkın sigortalımıza her koşulda ayrıcalıklı ürün ve hizmetler sunmak için çalışıyoruz. Ürün ve hizmetlerimizi müşterilerimizin ihtiyaç ve beklentilerini göz önüne alarak geliştiriyoruz. Mayıs ayı sonu itibarıyla 130 bin aktif kasko sigortalımız var. Sigortalılarımıza en iyi hizmeti sunmak için Aktif Filo ile işbirliği yaptık. Sigortalılarımız hasar sonrasında araç beklemek zorunda kalmadan, Aktif Filo’nun MAPFRE Sigorta’ya özel belirlenen ikame araçlarını hızlıca temin edebilecekler” dedi. 

MAPFRE Sigorta Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Yıldırım Türe

Bağımsız araştırma şirketinin yaptığı çalışmaya göre kasko branşında Türkiye’nin  en çok tavsiye edilen sigorta şirketi olduklarını söyleyen Türe, bu memnuniyeti artırmak için çalışmalarına devam ettiklerini kaydetti.

Sigorta bilincini artırmak için çalışıyoruz

Neova Katılım Sigorta Teknik ve Reasüranstan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Salih Çelen, Türkiye’de isteğe bağlı en çok satılan sigortanın kasko sigortası olduğunu belirterek, şunları söyledi: “Buna rağmen ülkemizde her 3 araçtan sadece 1’inde kasko sigortası vardır. Araç değerlerinin yükselmesi ile kasko sigortasının önemi daha da artmaktadır. Kasko ürünümüz ile sunduğumuz bu hizmetler sayesinde müşterilerimizin hem olası bir kaza anında mağduriyetlerini minimuma indirmelerini hem de kasko süresi boyunca da benzersiz ayrıcalıklardan faydalanmalarını sağlıyoruz. Neova Katılım Sigorta olarak sigorta bilincini ve farkındalığını artırmak için çalışıyor, tüm vatandaşlarımıza kasko yaptırmaları tavsiyesinde bulunuyor, “Aman ihmal etmeyin’ diyoruz” şeklinde konuştu.  

Neova Katılım Sigorta Teknik ve Reasüranstan sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Cem Salih Çelen

Neova kasko sahipleri poliçe süresince Otovınn servislerinde her ay 1 kez olmak üzere yılda 12 kez iç ve dış ücretsiz araç yıkama hizmetinden faydalanabiliyor. Ayrıca yılda 2 defa poliçe vadesi içerisinde olma koşuluyla 6 ay ara ile mevsimsel lastik değişim işçiliği de alabiliyorlar. Üstelik kasko sahipleri yılda 2 kez ücretsiz lastik tamiri ve ücretsiz lastik saklama hizmetinden de faydalanabiliyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER