Ada Yazılım Proje ve Pazarlama Müdürü Ayşe Rasna, kullanıma açılan yeni modülleri İş Akışı sayesinde, acentelerin hem iş paylaşımlarını şeffaf bir şekilde takip edeceklerini hem de performans yönetimi sağlayabileceklerini belirterek, “Aslında modülümüz sadece sigortacılara değil, tüm işletmelere uyacak bir sistem” şeklinde konuştu.
Günümüzde tüm işletmelerin en büyük hedefi, mümkün olduğunca büyük bir müşteri portföyüne sahip olmaktır. Sigorta acentleri de bu hedefe ulaşmak için müşteriler arar, teklifler verir. Bu tekliflerin bir kısmı poliçeleşir, bir kısmı ise poliçeleşemez ve acentenin portföy listesinde potansiyel müşteri olarak yer alır. Acenteler, artık tüm bu iş süreçlerini Ada Yazılım’ın yeni modülü İş Akışı ile yönetebilecek. Ada Yazılım Satış ve Pazarlama Müdürü Ayşe Rasna, İş Akışı ile acentelerin yapacakları tüm işlerin bir ekranda toplandığını ve tüm adımların şeffaf bir şekilde takip edilebildiğini söyledi. Rasna, yeni modül ile acentelerin mevcut portföyünü geliştirebileceğini aynı zamanda iş dolaşımının nasıl, kim tarafından ve ne zaman yapıldığının takip edilebileceğini belirtti.
İş Akışı modülü ile kullanıcının sisteme girdiğinde her gün yapacağı işleri görebilmesinin amaçlandığını belirten Rasna, programın esnek olduğunu ve her türlü bilginin bu sisteme kayıt edilebileceğine dikkat çekti. “Acenteler müşterisine teklif veriyor, poliçe kesiyor, yenilemeleri takip ediyor, tahsilat yapıyor, hasarları takip ediyor” diyen Rasna, İş Akışı ile acentelerin gerçekleştirdiği tüm işlerin bir ekranda toplandığını ve bir şema içerisinde aktığını dile getirdi. Rasna, modül ile geri planda kullanıcıya özel otomatik bir iş paylaşımı yapıldığını ve işin sonuçlanana kadar akış şemasının içinde devam ettiğini belirterek, “Örneğin; acentede tahsilattan kim sorumluysa tahsilat işleri akışta o kişinin ekranına düşüyor” dedi. Rasna, İş Akışı ile bir müşterinin işi takip edilmek istendiğinde, işin kim tarafından yapıldığını, ne aşamada olduğunu, sorun varsa kimde takıldığının görülebileceğini belirtti. Rasna, modül ile acenteler için büyük önem taşıyan verimlilik ve performans konularında da denetim sağlanabildiğini sözlerine ekledi.
Mobil performans takibi
Sistemin internet üzerinden çalıştığını belirten Rasna, uygulamanın mobil olarak da takip edilebildiğinin altını çizdi. Rasna, sözlerini şöyle sürdürdü: “İş Akışı, cep telefonu, tablet gibi mobil cihazlar üzerinden de izlenebiliyor ve performans takibi yapılabiliyor. Acentelerin isteklerine özel akış şemaları da geliştirilebiliyor. Aslında sırf sigortacılara değil, tüm işletmelere uyacak bir sistem” dedi.
CRM ile esnek gruplama yapılıyor
Müşteri ilişkileri yönetimi konusunda da acentelere özel çalışmalar yaptıklarını belirten Ayşe Rasna, CRM modülleri ile esnek gruplama yapılmasına imkân sağladıklarını söyledi. Rasna, CRM ile hem sigortalının acentesinden beklediği ilgi ve özeni görebileceğini hem de acentelerin müşteri devamlılığını sağlayacak adımları atabileceğini ifade etti. Acentelerin CRM ile birçok kritere göre gruplama yapabileceğini belirten Rasna, “Duyuru, bilgilendirme, kampanya, kutlama gibi durumlarda acenteler CRM ile kendi belirlediği hedef kitleye özel bir grup oluşturabiliyor. Gruplamalar; eğitim durumu, yaş, tutulan takım, meslek gibi birçok kritere göre yapılabiliyor. Örneğin, Öğretmenler Günü kutlaması yapmak isteyen acenteler, modül ile sisteme kayıtlı sigortalı öğretmenlere mesaj gönderebiliyor. Bunun için acentenin var olan cari karta kendi için önemli olan kriterleri girmesi yeterli” şeklinde konuştu.
CRM ile acentelerin pazarlama yapabilmek için de vakit kazandığını söyleyen Rasna, modül ile acentelerin belli bir hedef kitleye tanıtım yapabildiğini ya da çapraz tarama yapabildiklerini söyledi. Rasna, sözlerini şöyle sürdürdü: “Acente, ferdi kaza sigortası satabilmek için 25-50 yaşa arası, kadın-erkek müşterilerini seçerek tanıtım yapabilir. Modül ile kaskosu olan ferdi kaza sigortası olmayan, kaskosu olan trafik sigortası olmayan müşterileri seçerek çapraz tarama da yapılabiliyor.” Rasna, modülün yenilemeler ve teklif aşamasında da başarılı sonuçlar verdiğini söyledi.