15 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Her 10 tüketiciden 4’ü elektrikli araç almayı planlıyor

Ernst & Young (EY) Mobilite Tüketici Endeksi’ne göre; gelecek 12 aylık dönemde elektrikli araç satışlarında patlama yaşanacak. Endeks kapsamında gerçekleştirilen ankete katılan tüketicilerin yüzde 41’i gelecek yıl elektrikli araç almayı planlıyor.

Uluslararası denetim ve danışmanlık şirketi EY , Mobilite Tüketici Endeksi’nin sonuçlarını açıkladı. Endeks; Avustralya, Kanada, Çin, Almanya, Hindistan, İtalya, Japonya, Yeni Zelanda, Singapur, Güney Kore, İsveç, Birleşik Krallık ve ABD olmak üzere 13 ülkeden 9.000’den fazla tüketicinin elektrikli araç satın almaya ilişkin görüş ve eğilimini yansıtıyor. Anket sonuçlarına göre; elektrikli araç satışlarında gelecek 12 aylık dönemde patlama yaşanacağı öngörülüyor.

Gelecek yıl araç satın almayı planlayan her 10 tüketiciden 4’ü (%41) elektrikli araç satın almayı planlıyor. Söz konusu oranın Kasım 2020’deki endeks sonuçlarına göre 19 baz puan yükseldiği görülüyor. Bununla birlikte halihazırda elektrikli araç sahibi olan tüketicilerin %77’si bir sonraki aracının da elektrikli olacağını ifade ediyor

Tüketici çevreye karşı sorumlu hissediyor

Genel olarak tüketicilerin %50’si elektrikli ya da yanmalı motor bir araç satın almayı planlıyor. Söz konusu oranın Kasım 2020’deki endeks sonuçlarına göre 17 baz puan yükseldiği görülüyor. Tüketicilerin %65’i elektrikli ya da yanmalı motor bir araç satın almayı gelecek 12 aylık dönem için planlıyor.

Anket sonuçları elektrikli araçlara olan ilginin temelinde çevresel endişelerin yer aldığını gösteriyor. Tüketicilerin %78’i Covid-19 pandemisinin çevresel konular ile ilgili farkındalığını arttırdığını belirtiyor. Elektrikli araç satın almayı planlayanların %53’ü bireysel olarak kendi çevresel etkilerini azaltmanın sorumlulukları olduğunu dile getiriyor

“Elektrikli araçlarda dönüm noktasıyız”

EY Türkiye Mobilite Sektör Lideri Serdar Altay, “Elektrikli araçlarda bir dönüm noktasındayız. Pandeminin etkilerinin devam ettiği bu dönemde tüketicilerin araç satın alma iştahlarının yüksek olmasının yanı sıra elektrikli araçlara yönelik talebin kayda değer şekilde arttığını görüyoruz.

EY olarak elektrik araçların 2033 yılına kadar küresel araç satışlarını domine eden bir konuma geleceğini öngörüyoruz. Diğer bir önemli nokta ise çoğu tüketicinin çevresel kaygılar veya uzun vadeli maliyetlerin daha düşük olacağının anlaşılması nedeniyle elektrikli araç için daha fazla ücret ödemeye istekli olması.

Bu da tüketici davranışında hem kendileri hem de dünyamız için faydalı olacak büyük bir değişim olduğunu gösteriyor” açıklamasını yapıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER