15 Ekim 2024, Salı
spot_img

‘Hayat’ta kan kaybı sürüyor

Hayat sigortalarında ürün bazında direkt prim üretimi geçen yıla kıyasla yüzde 24 oranında düştü ve 2014 yılının aynı döneminde toplamda 1 milyar 225 milyon 456 bin TL direkt prim üretimi gerçekleştirildi.

SİGORTAMEDIA / ŞERİFE TÜRK

istatistikSigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) 2014 yılı Mayıs ayı hayat sigortaları verilerini açıkladı. SİGORTAMEDIA’nın derlediği Hayat Sigortaları Bilgi ve Gözetim Merkezi (HAYMER) istatistiklerine göre, 2014 yılının Mayıs ayında hayat sigortalarında ferdi ve grup olmak üzere ürün bazında toplamda 1 milyar 225 milyon 456 bin TL direkt prim üretimi gerçekleştirildi.

Yıllık vefat, yüzde 46 oranla en fazla prim üretimi gerçekleştirilen ürün olurken, yüzde 37 oranla uzun süreli vefat ikinci sırada, birikimli hayat yüzde 8 ile üçüncü, sadece yaşam teminatlı yüzde 5 ile dördüncü, karma sigorta ve irat ödemeli sigortalar ise yüzde 3 ile beşinci sırada yer aldı.

Geçen yılın Mayıs döneminde ürün bazında direkt prim üretimi 1 milyon 617 bin 251 TL olarak gerçekleşmişti. Ürün bazında direkt prim üretimi, 2014 yılını aynı dönemiyle kıyaslandığında yüzde 24 oranında düşüş yaşandığı görülüyor.

Nisan ayında da prim üretiminde artış sağlanamadı
2014 yılının Nisan ayında geçen yıla kıyasla prim üretiminde yüzde 16 oranında düşüş yaşandığı dikkat çekmişti. 2014 yılının Nisan ayında da ferdi ve grup bazında hayat sigortaları prim üretimi 1 milyar 28 milyon 993 bin TL olarak, geçen yılın aynı döneminde ise 1 milyar 226 milyon 648 bin TL prim üretimi gerçekleşmişti.

Hayatta en fazla prim üretimi bankalardan
Banka, acente ve broker, merkez ve direkt satış, alternatif dağıtım kanalları bazında bakıldığında yüzde 75’lik pay oranıyla en fazla prim üretiminin banka tarafından yapıldı. Geçen yıl satışın yüzde 79’unu gerçekleştiren bankaların bu yıl yüzde 4 düşüş yaşadığı gözlerden kaçmıyor. Bunun sebebinin son dönemde krediler ve tüketici kanununda yapılan düzenlemelerin etkisi olduğu düşünülüyor.

sikayetcomtr

Tüketiciler, bankalardan sonra yüzde 10’luk pay oranıyla merkezden ve direkt satış ile acente ve broker kanalıyla hayat sigortası satın almayı tercih etti. 2012 yılından itibaren Mayıs aylarında acente ve broker kanalıyla hayat sigortası satışlarında düşüş yaşandığı görülüyor. 2012 yılının Mayıs ayında acente ve brokerlerin prim üretiminin 131 bin 238, 2013 yılının Mayıs’ında 127 bin 380, 2014 yılının Mayısı’nda ise 117 bin 915 olarak düşüş yaşadığı gözleniyor.

Uzun süreli vefat tercih ediliyor
Hayat sigortalarında sigortalı sayısı 2014 yılı Mayıs ayı itibarıyla 17 milyon 366 bin 420’yi buldu. Uzun süreli vefat ürününde sigortalı sayısı 10 milyon 389 bin 683, yıllık vefat ürününde 6 milyon 628 bin 270, birikimli hayat ürününde 214 bin 715, sadece yaşam teminatlı üründe 52 bin 301, karma sigorta ürününde 47 bin 893, irat ödemeli sigortalarda 32 bin 926, sermaye itfada ise 632 oldu.

Prim üretimindeki düşüş sigortalı oranlarına da yansıdı. 2013 yılının Mayıs ayında 18 milyon 98 bin 977 sigortalı varken, bu sayı 2014 yılını aynı döneminde 17 milyon 316 bin 961’e düştü.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER