IGC Danışmanlık, sigortacılıkta hasara yol açan olayların kök-neden analizini yaparak sigorta şirketlerinin hasar yönetimlerinde kaliteyi artırıyor. IGC Danışmanlık Genel Müdürü Efe Eroğlu, sigortacılıkta kök neden tespitinin, hasar yönetim sürecinin vazgeçilmez parçası olduğunu söylüyor.
HAYATIMIZ SİGORTALI / ALP SÜER
Hasar’, sigorta şirketleri için çok kritik bir kavram. İyi yönetilmediği takdirde şirketlerin korkulu rüyası oluyor; bir türlü kapanmayan hasar dosyaları birçok branşta teknik kârların büyük bölümünü alıp götürüyor. Son yıllarda sık sık “Sektörde sıralama değil; sürdürülebilir büyüme ve kârlılık önemli” diyen şirket yöneticileri de bunun yolunun iyi bir hasar yönetiminden geçtiğini iyi biliyor. Türkiye’de geçen aylarda kurulan IGC Danışmanlık da (IGC Global Consulting) sigorta şirketlerinin hasar yönetimlerine yardımcı oluyor. Türkiye’de bir ilki gerçekleştiren şirket, yurtdışında da örnekleri olan ‘kök-neden analizi’ (roote cause analyse) yapıyor. Sigortacılıkta hasar bağlamında olaya yaklaşırsak, hasara yol açan bir olayın, bilimsel araştırmalarla gerçek (kök) nedenini tespit ederek, hasarın daha iyi yönetilmesini sağlıyor. IGC Danışmanlık’ın kurucusu ve Genel Müdürü ise Ekol Ekspertiz’de çalışmış; sigorta sektöründe 7 yıldır deneyimi olan Efe Eroğlu. Aynı zamanda makine mühendisliğinden mezun, kök-neden analizi uzmanı ve bilimsel çalışmaları da olan Eroğlu ile IGC Danışmanlık üzerine konuştuk. Eroğlu, öncelikle sigortacılıkta kök neden tespitinin, hasar yönetim sürecinin vazgeçilmez parçası olduğunu söylüyor.
Görünene aldanma; köke bak!
Günümüzde hasar yönetim süreçlerinin, ‘gerçekleşen durum’ veya ‘görünen ilk neden’ üzerinden ve gerçek kök neden tespit edilmeden sonuçlandırıldığını vurgulayan Efe Eroğlu, “Ancak hiçbir şey apaçık ortada göründüğü kadar aldatıcı değildir! Kök neden ise deneyim ve uzmanlık gerektiren kapsamlı analiz çalışmaları ile tespit edilebilir. Görünenin aksine hiç beklenmeyen sonuçlar ortaya çıkabiliyor. Bu nedenle tüm olayların uzmanlar tarafından derinlemesine incelenmesi gerekli” diyor. Kök nedeni açıkça tespit edilemediği için veya tespit edilen kök neden uygun bir sigorta ve hukuk dili ile aktarılamadığı, delillendirilemediği için açılan davaların da kaybedilebildiğini vurgulayan Eroğlu, “Son zamanlarda sigorta şirketleri, sigortalılar veya sigorta eksperleri tarafından alınan uzman raporlarında yer alan haklı ve açık tespitlere rağmen birtakım belirsizlikler sebebiyle kaybedilen dava sayısı artış gösterdi. Bu durum sektör aktörlerinde tatminsizlik yaratıyor” değerlendirmesinde bulunuyor.
Eroğlu’nun verdiği bilgilere göre IGC, sigorta ve reasürans şirketleri dışında sigortalılara da hizmet veriyor ve tüm bu kesimlerin daha sağlıklı karar almalarını sağlıyor. Faaliyetlerini yürütürken de uzmanlar, akademisyenler, sigorta eksperleri, avukatlar, kök neden analisti gibi partnerleri ile çalışarak ‘küme hizmet’ veriyor.
Sigortalıların ‘hasarlarını alan aracılardan’ değiliz
Efe Eroğlu, IGC’nin sigortalıların hasarlarını takip eden aracılar gibi ‘bir hasar alma şirketi’ olmadığının da özelikle altını çiziyor. Uluslararası sigorta sektörünün ana sorunlarına alternatif çözümler sunmak için kurulan IGC, bunu yaparken de uzmanlığını en şeffaf haliyle ahlaki ve dürüst bir biçimde kullanmayı, bilim dışında başka hiçbir şeyden etkilenmemeyi taahhüt ediyor. “IGC, doğruyu üstün kılmak amacıyla bilim ışığında çözüm ortakları ile birlikte gerçeği her açıdan ortaya koymak isteyen tarafların vazgeçilmez yeni partneri” diyen Eroğlu, Covid-19 nedeniyle henüz lansman yapamayan şirketin lansmanını önümüzdeki aylarda gerçekleştireceklerini söylüyor.
HAYATIMIZ SİGORTALI / HAZİRAN 2020