20 Temmuz 2025, Pazar
spot_img

HackZone by Allianz 5. yaşını kutluyor!

Allianz Türkiye’nin, sigorta sektöründe inovasyonu desteklemek ve teşvik etmek amacıyla düzenlediği HackZone Programı 5’inci dönemini sona erdi. Türk sigorta sektörünün ilk açık inovasyon programı olma özelliğini taşıyan HackZone by Allianz’da bu dönem yapay zekâ, dijital sağlık ve iklim değişikliği gibi alanlara odaklanan girişimler, inovatif projelerini HackZone by Allianz Demo Day etkinliğinde tanıtma imkanı buldu. Programa katılan start-up’lar, bugüne kadar toplamda 15,5 milyon dolardan fazla dış yatırım aldı.

Allianz Türkiye, 2020’den bu yana düzenli olarak hayata geçirdiği açık inovasyon programı HackZone ile sigorta sektöründe yenilikçi iş modellerinin geliştirilmesini destekliyor. Tenity iş birliğiyle beş yıldır sürdürülen program kapsamında bugüne kadar 590’dan fazla girişim incelendi; 46 yaratıcı start-up programa katılmaya hak kazandı. Allianz Türkiye, bu girişimlerin 34’üyle aktif iş birlikleri kurarak projelerin gelişimini hızlandırmalarına yardımcı oldu. HackZone çatısı altında desteklenen girişimler, şimdiye dek toplamda 15,5 milyon doları aşan yatırım alarak girişimcilik ekosisteminde önemli bir yer edindi.

HackZone programının bu yılki katılımcıları Alon Health, Branchsight, Ingosa, Prowth, Text2Test ve Werover oldu. Girişimler, 2025 teması kapsamında yapay zekâ (AI), makine öğrenmesi (ML), dijital sağlık ve iklim kriziyle mücadele gibi öncelikli alanlarda sigorta sektörü için yenilikçi çözümler geliştirmeye odaklandı. Programın sonunda düzenlenen HackZone by Allianz Demo Day etkinliğinde start-up’lar; yatırımcılar, sektördeki öncü şirketlerin inovasyon liderleri ile Allianz Türkiye İcra Kurulu üyeleri Onur Kırcı, Fahri Kaan Toker ve Evren Ayorak’a projelerini tanıtma imkânı buldu.

“Sektörde inovasyonu ileri taşımayı hedefliyoruz”

Konuyla ilgili konuşan Allianz Türkiye Pazarlama ve Dijital Sigortalar Genel Müdür Yardımcısı Onur Kırcı, 2017 yılında sektörde bir ilke imza atarak kurdukları İnovasyon Ofisi ile inovasyonu kurum kültürünün merkezine koyduklarını söyleyerek “Sektörde yeni nesil sigortacılığın öncüsü olma hedefiyle dijitalleşme yolculuğunu uzun yıllardır sürdüren Allianz Türkiye olarak inovatif iş modelleri geliştiren start-up’lar ve girişimlerle iş birliğini oldukça önemsiyor, bu iş birlikleri ile ekosistemimiz için değer yaratacak yenilikler hayata geçiriyoruz. İnovatif iş birlikleri kurarak AI ve ML gibi teknolojilerle sigorta sektöründe inovasyonu ileri taşımayı hedeflediğimiz HackZone programı 5 yıldır aralıksız devam ediyor. Hibe ve proje finansal desteklerimizin yanında Allianz’ın 50’den fazla uzman mentorunun bilgi ve deneyim paylaşımıyla da desteklenen HackZone süreci, girişimlerin sigorta sektörüne adapte olmasını kolaylaştırırken gerçek ihtiyaçlara odaklanan çözümler geliştirmelerine de olanak tanıyor” dedi.

“Fark yaratan çözümler üretmeyi hedefliyoruz”

Kırcı, açık sigortacılık kavramını Türkiye’de sigorta sektörüne kazandıran ilk şirket olmanın sorumluluğu ile hareket ettiklerini belirterek “HackZone ile bugüne dek 26 start-up, sigorta sektörüyle ilk kez iş birliği gerçekleştirdi. Bu girişimlerin birçoğu, sigorta gibi regülasyonlarla çevrili ve karmaşık bir sektörde yenilikçi çözümler sunarak sektöre önemli değerler kattı. HackZone, sadece teknoloji geliştirmeyi değil; müşteri deneyimini iyileştirme, operasyonel mükemmeliyeti sağlama ve iş ortaklarının dijital dönüşümünü hızlandırma gibi temel hedeflere de katkı sunuyor. Açık durumda bulunan API’larımızda sistemimize kayıtlı 5 binden fazla geliştiricimiz ile bu ekosistemi daha da büyütmeyi ve daha fazla girişimle birlikte sigorta sektöründe fark yaratan çözümler üretmeyi hedefliyoruz” şeklinde konuştu.

HackZone by Allianz Demo Day kapsamında “Insurtech ekosisteminin geleceği ve sunduğu fırsatlar” başlıklı bir panel oturumu da gerçekleştirildi. Startups Watch Kurucusu Serkan Ünsal’ın moderatörlüğünde düzenlenen panelde, e2VC ortaklarından Arın Özkula, Netmera Genel Müdürü Hasan Emre Özgür ve Allianz Türkiye Operasyonlar Genel Müdür Yardımcısı Fahri Kaan Toker konuşmacı olarak yer aldı. Katılımcılar, sigorta sektöründe girişimcilik ekosisteminin gelişimi, karşılaşılan zorluklar ve potansiyel fırsatlar üzerine görüşlerini paylaşarak deneyimlerini aktardı.

Hackzone by Allianz 5. Dönem Demo Day etkinliğinde yer alan start-uplar şöyle…

Alon Health: B2B yıllık lisanslama modeli ile biometrik data güvenliği ve entegrasyonu sağlıyor. 

Branchsight: Çok lokasyonlu markalar için geliştirilmiş bir dijital pazarlama platformu. Bayi, mağaza ve acente gibi satış noktalarının, bulundukları bölgede dijital reklamlarla bilinirliklerini artırarak fiziksel ziyaret sayısında artış sağlıyor.

Ingosa: Dijital reklamcılığı üretken (generative) yapay zekâ ve konuşma tabanlı AI teknolojileriyle dönüştüren yenilikçi bir reklam platformu. Geleneksel banner reklamlarına kıyasla kullanıcıların 10 kat daha fazla etkileşim ve 150 kat daha fazla dikkat göstermesini sağlayan Ingosa, aynı zamanda isim, e-mail, telefon gibi birinci parti verileri (first-party data) kullanıcı rızasıyla toplama imkânı sunuyor. Aktif olarak 46 marka ile çalışan Ingosa, başta İngiltere, Kuzey Amerika, Kanada ve Avrupa pazarları olmak üzere global pazarlarda aktif olarak büyüyor ve stratejik ortaklıklar geliştiriyor. Son dönemde Allianz Hackzone programından mezun olan Ingosa, Allianz Türkiye ile müşteri etkileşimini güçlendirecek projeler geliştirmeyi hedefliyor. 

Prowth: CRM ekiplerinin kodlama yapmadan veriyi aksiyona dönüştürmesini sağlayan bir müşteri analitiği ve pazarlama strateji öneri platformu. Platforma giren satış verileri, saatler içerisinde müşteri segmentleri, kampanya potansiyelleri ve stratejik pazarlama kampanya önerileri ile raporlanıyor. Platform üzerinden kampanyaların segmentlere etkileri ölçülerek, performans takibi ile sürekli iyileştirme ve büyümeye alan açıyor.

Text2Test: Doğal dilde, hatta video formatında tarif edilen senaryoları; verifikasyon gibi tüm QA perspektiflerini kapsayacak şekilde, çalıştırılabilir, uçtan uca ve kendi kendini iyileştiren testlere dönüştürüyor. Web ve mobil uygulamalar için tam destek sunan yapısıyla, tüm ekip, herhangi bir teknik bilgiye ihtiyaç duymadan test otomasyonunu doğrudan kendisi gerçekleştirebiliyor. 

Werover: Yapay zekâ tabanlı 7/24 rüzgâr türbin kanadı sağlık izleme sistemi sunarak, erken aşamada hasar tespitini mümkün kılıyor. Ocak 2024 yılında piyasaya sunduğu Windrover teknolojisi, Türkiye, İngiltere ve Avrupa’da 400’den fazla türbine kuruldu. 2 yıl içinde 2,1 milyon dolar yatırım aldı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER