Sigorta şirketlerinin tedarikçileri, iş ortakları ile anlaşmaları zaman zaman başlarına sorun olabiliyor. Şirketlerin hukuk servisleri bu sözleşmeleri büyük bir titizlikle hazırlıyor hazırlamasına, ama duyduğumuza göre bir şirket için küçük bir ayrıntı sıkıntı yaratmış.
Asistans, hasar onarım şirketleri hatta medya ile yapılan sözleşmeler bile zaman zaman sorun olabiliyor. Şirketlerin sözleşme ile bir yıl hizmet aldığı şirketten memnun olmaması halinde değiştirmek en doğal hakkı. Sektörde geçtiğimiz yıl yaşanan bir olay şimdi konuşulmaya başlanmış. İddialara göre bir şirket, hizmetinden memnun olmadığı tedarikçi firma ile sözleşmesini yenilemeyeceğini şirkete iletmiş. Gelen cevap ise “Bize üç ay öncesinden bildirmek zorundaydınız, sözleşmeye bakın” olmuş.
Bu madde sigorta şirketinin gözünden kaçmış. Bu durum sigorta şirketi yöneticilerine soğuk duş olmuş ve hukukçular sözleşme üzerinde çalışmaya başlamışlar. Hukuk servisi bir başka madde ile mağduriyetin önleneceğine kanaat getirmiş. O maddede ise ‘Sözleşme 3 ay öncesinden fesh edilmezse geçen yılın şartlarında otomatik yenilenir ve devam eder’ deniyormuş. O sıralarda dövizdeki çalkalanma ile yüzde 25 devalüasyon gerçekleşmiş. Sözleşme aynı şartlarda devam ettiğinde sigorta şirketi büyük avantaj elde edeceği için ‘Tamam, aynı şartlarda devam öyleyse’ demiş. Bu durum tedarikçi firmanın işine gelmemiş ve bu sefer tedarikçi firma sözleşmeyi iptal etmeyi teklif etmiş. Özetle, yılsonu yaklaşırken ve henüz üç ay süre varken iptal edilmesi düşünülen tedarikçi firma sözleşmeleri için bu bilgiler doğrultusunda önlem alınmasında fayda var.