23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

TÜSAF Başkanı: Finansal aracılık acentelerin işinin bir parçası olmalı

Findeks paketleri ve acentelere sağladığı yararlar, Sigorta Ekranı’nda masaya yatırıldı.  Programda, finansal aracılığın acentelerin işinin bir parçası olması gerektiği fikri savunulurken, TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi, Findeks paket satışını acentelerin prestij ve gelirini artırabilecek bir proje olarak nitelendirdi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL

Kredi Kayıt Bürosu (KKB) ve Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu’nun (TÜSAF) imzaladıkları protokol ile sigorta acenteleri 1 yılı aşkın bir süredir Findeks ürün ve hizmetlerini kendi müşterilerine sunabiliyor. Covid-19 nedeniyle bazı branşlarda satışları azalan acentelere ek kazanç imkânı sağlayan Findeks paketlerine acentelerin ilgisi gün geçtikçe artıyor. Findeks ürünlerini satın alan sigorta acentelerinin müşterileri de şahsi finansal durumlarını yönetebildikleri gibi, ticari ilişki içerisinde bulundukları üçüncü kişilerin finansal durumlarını öğrenip, alacak risklerini en aza indirme imkânına kavuşuyor. Findeks paketleri ve acentelere sağladığı yararlar geçen günlerde Sigortamedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı’nda masaya yatırıldı. TÜSAF Başkanı Murat Büyükçelebi, Findeks Çukurova Bölge Müdürü Tuncay Kaya, Gaziantep Ticaret Odası Meclis Üyesi Hasan Ali Gözükara ve TÜSAF Gaziantep Dernek Başkanı İhsan Yiğit’in katıldığı programda Sigorta Medya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan konuklar, finansal aracılığın acentelerin işinin bir parçası olması gerektiğini savundu. Sigorta acentelerinin sigortacılık faaliyeti dışında finansal ürünlerin satışında bulunmasını, acentelerin prestijni ve gelirini artırabilecek bir proje olarak nitelendiren Murat Büyükçelebi, TÜSAF olarak bu konuya ağırlık verdiklerini söyledi. 

Findeks, sektörde haksız rekabeti engelleyecek

Finansal aracılığın Avrupa’da, özellikle de Almanya’da çok ciddi bir şekilde devrede olduğunu belirten Büyükçelebi, Türkiye’de benzer uygulamaların gerçekleşmesini istediklerini belirtti. Finansal olarak ihtiyaç duyabilecekleri ürünleri sigortalılara verebilmek için acentelerin yetkinlik ve fiziki şartlar anlamında hazır olduklarını belirten Büyükçelebi, bunu işlerinin bir parçası olarak düşündüklerini ve ilk uygulamayı Findeks ürünlerinin satışıyla gerçekleştirdiklerini söyledi.   

Sektörde, rekabet koşulları ile ilgili birçok problem olduğuna değinen Büyükçelebi, “Emlakçılara gittiğiniz zaman emlakçı evi satıyor, beraberinde banka ile anlaşma yaptığı için size konut kredisi ile ilgili olarak da bir paket verebiliyor. Araç satın almaya gidiyorsunuz, araç satın alırken size kredi imkânları sunulabiliyor. Bankalarla yaşadığımız bu tip rekabet problemlerinden hep şikâyetçiyiz ve bunu ifade ediyoruz. Findeks ürünleri bu haksız rekabeti ortadan kaldırmanın, eşit koşullarda rekabet yapabilecek bir ortama gelmenin başlangıcı ve en önemli giriş noktası” dedi.    

Acenteler geride kalmamalı

Programda, Findeks’le ilgili ilk başlarda acentelerde bir çekince olduğunu ifade eden Tuncay Kaya, zaman içinde müşteri memnuniyeti ile bu çekincelerin ortadan kalktığını söyledi. Sigorta acentesinin yaptığı işlemleri, bankaların da yapabildiğine dikkat çeken Kaya, bu noktada geri kalmamak için her bir sigorta acentesinin bir finansal aracı olmak durumunda olduğunu belirtti. Kaya, Findeks paketleri ile ilgili olarak da şu bilgileri verdi: “50 risk raporundan 100 bin risk raporuna kadar yükselen adetlerde çeşitli paketlerimiz var ve bu paketler kontör mantığıyla işliyor. Her kullanımda 1 adet düşüyor. Zamanında kontörlü telefonlar kullandık. Kontörümüz bittiği zaman tekrar GSM operatöründen kontör alarak devam ettik. Bir GSM operatörünün kontör satmasına gerek kalmadı; çünkü müşteri artık ürünü kullanıyor. Aynı şekilde Findeks kullanıcısı olan bir müşteri de paketini aldığı zaman aynı yerden almaya devam ediyor. Aslında, müşteriye bir defa anlattığınızda paket işine yarıyorsa kullanacak ve sizden almaya devam edecek. O yüzden her müşteriye temas ettiğinizde, her poliçe satışınızda mutlaka Findeks’ten bahsedin. 10 müşteriden birkaçı mutlaka size dönüş yapacaktır.”

Findeks Satış Kampanyası

20 bin TL satışa ulaşan acenteye 2 bin TL hediye çeki

Sigorta acentelerinin sattığı her poliçeden komisyon aldığını belirten Findeks Çukurova Bölge Müdürü Tuncay Kaya, ayrıca yılsonuna kadar devam eden kampanya kapsamında 20 bin TL’lik satışa ulaşan her acentenin 2 bin TL hediye çeki kazandığını söyledi. 

Gaziantep Ticaret Odası Meclis Üyesi Hasan Ali Gözükara: Findeks acenteler için yeni bir başlangıç noktası

Findeks’i kendileri için heyecan verici bir konu, alışılmışın dışına çıkabilecekleri bir başlangıç noktası olarak nitelendiren Gaziantep Ticaret Odası Meclis Üyesi Hasan Ali Gözükara, Findeks sayesinde finansal ürünlerde bir satış noktası haline geldiklerini söyledi. Sigorta acentelerinin finansal ürünlere aracılık etme ihtimalinin önceden olmadığını hatırlatan Gözükara, TÜSAF’ın bu konuda çok emek harcadığını belirtti. Findeks’in artık hayatlarında olmazsa olmaz bir unsur olduğunu söyleyen Gözükara, “Nereye gidersek gidelim, alışveriş yaptığımız her yerde bize hemen Findeks sorgusu yapabiliyorlar. Sigortacı tarafından baktığımızda bu işletmelerin tamamı bizim müşterilerimiz ve bu işletmeler bu paketleri satın alıyorlar. Biz satmasak da birileri onlara satmış durumda, satıyor da. Bizim acenteleri ilgilendiren taraf burada başlıyor. Müşterilerimize Findeks paketleri satarak gelirlerimizi arttırabiliriz. Bu ürün, herkes tarafından aktif olarak kullanan bir ürün olduğu için bizlerin de satış alanına girmesi gerek. Bir iş yerinin yangın sigortasını, kaskosunu nasıl yapıyorsak, Findeks paketini satarak da çapraz satış tarafında acentemize destek sağlayabiliriz” dedi.  

TÜSAF Gaziantep Dernek Başkanı İhsan Yiğit: Findeks acentelere daha iyi anlatılmalı

TÜSAF Gaziantep Dernek Başkanı İhsan Yiğit de öncelikle Findeks’in acentelere biraz daha anlatılması gerektiğini savundu. Bilinçli bir acente olarak Findeks olmadan organize sanayiye poliçe yapmadığını söyleyen Yiğit, “Kredi notu iyi olanlara indirim yapılması çok önemli. Bunun yanında tüm katmanlar sorgulanırken aynı zamanda bu işte gönüllü olan acentelere Findeks tarafından biraz daha destek verilmesi gerektiğini düşünüyorum” dedi. Sektördeki bazı kişilerin işe sadece, trafik, kasko, yangın sigortası satmak olarak baktığını ve Findeks’in kendilerine uygun bir konu olduğunu fark edemediklerine dikkat çeken Yiğit, Findeks’in acenteye anlatım tarafının biraz daha güçlenmesi gerektiğini belirtti. 

Acenteler nasıl Findeks satış noktası olabilir?

  • Findeks satış noktası olmak isteyen acenteler öncelikle Findeks ticari üyelik işlemlerini tamamlıyor.
  • Findeks müşteri merkezini arayarak satış noktası olma talebini iletiyor. 
  • Talepte bulunan acenteye Findeks tarafından ‘Acente İşbirliği Sözleşmesi’ ve ‘Findeks Acente Paketi’ gönderiliyor. 
  • Acente tarafından imzalanan sözleşme, Kredi Kayıt Bürosu’na iletiliyor. 
  • Sözleşmenin onaylanmasıyla, acente yetkililerine satış ekranları açılarak satış noktası aktif hale geliyor.
  • Acenteler, her türlü sorularıyla ilgili sigortadestek@kkb.com.tr mail adresi üzerinden KKB ile iletişime geçebilir.
Findeks Paketleri

Findeks paketlerini kullananlar hangi avantajları sağlıyor?

• Findeks paketlerini satın alanlar, şahsi finansal durumlarını kolayca yönetebiliyor.

• Günümüzde kritik öneme sahip ‘nakit yönetimi’ konusunda avantaj sağlıyor.

• Ticari ilişki içerisinde bulundukları üçüncü kişilerin finansal durumlarını öğreniyor.

• Ticari alacak riskini en aza indiriyorlar.

NASIL FİNDEKS SATIŞ NOKTASI OLUNUR?

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER