6 Mayıs 2024, Pazartesi
spot_img

Farklı paket ve ürünlerle bireysel pazarda da hizmet vereceğiz

Asistans sektörünün Türkiye’de geleneksel olarak sigorta sektörünün iki ana kategoride hizmet sağladığını söyleyen Tur Assist Genel Müdürü Timur Selçuk Turan, “Türkiye’deki araçların neredeyse yüzde 70’i kaskosuz ama bu araçların da asistans sektörünün sağladığı hizmetlere ihtiyaçları var. Bireysel sektörde ciddi bir potansiyel var. Bu potansiyeli değerlendirerek asistans hizmetlerinden mümkün olanları farklı paketler ve ürünlerle bireysel pazarda  hizmet sağlamaya çalışacağız” dedi.

SİGORTAMEDYA / SİGORTA EKRANI

Sigorta ile korumaya alınan varlıklara olası kaza ve hasar durumlarında sağlanan asistans hizmetlerinin önemi her geçen gün artıyor. Söz konusu hizmetler, sigorta şirketleri tarafında müşterinin aidiyet duygusunu olumlu yönde etkileyen bir unsur olarak da öne çıkıyor. Bu noktada hem sigorta şirketleri hem de asistans sektöründe yer alan firmalar hizmet kalitelerini geliştirmeye yönelik çalışmalarını sürdürüyor. Sigorta Ekranı’nda Sigortamedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar ve Damla Özafşar’a konuk olan Tur Assist Genel Müdürü Timur Selçuk Turan, asistans sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Tur Assist’in çalışmaları hakkında bilgiler veren Turan, şirketin yeni yıl hedefleriyle ilgili de programda önemli açıklamalarda bulundu.

Asistans sektöründe hizmet anlamında farklılaşmak istediklerini belirten Tur Assist Genel Müdürü Timur Selçuk Turan, Türkiye’de geleneksel olarak sigorta sektörüne iki ana kategoride hizmet sağlandığını söyleyerek, “Biri majör olan sigorta sektöründeki asistans hizmetleri, diğeri de otomotiv tarafına ve distribütörlere sağladığı yol yardımı hizmetleri. Biz biraz farklılaşmak istiyoruz. Çünkü pazara baktığımızda Türkiye’de araç parkurundaki her 100 aracın yalnızca 30 tanesi kaskolu. Yüzde 70’i neredeyse kaskosuz bir şekilde ama bu araçların da yol yardım hizmetine, asistan sektörünün sağladığı diğer hizmetlere ihtiyaçları var. Dolayısıyla bireysel sektörde de ciddi bir potansiyel ve fırsat var. Bu potansiyeli ve fırsatı değerlendirerek asistans hizmetlerinin mümkün olanlarından birçoğunun farklı paketler ve ürünler olarak bireysel pazarda da sağlamaya çalışacağız” diye konuştu.

Bireysel tarafta yelpazemizi geliştirmeye çalışıyoruz

Bireysel pazara yönelik bazı projeleri olduğunu söyleyen Turan, şu bilgileri verdi: “Otokonfor adında bir yazılımımız var. Onun ürünü var. Otokonfor tarafında yapmaya çalıştığımız, araca dair ihtiyaç duyulan tüm hizmetlerin tek noktadan dijitalize ederek müşterinin hizmetine sunmaktı. Bunu Tur Assist’in altyapısıyla birleştirerek burada bireysel alanda ciddi bir hizmet ağı oluşturacağız. Araç kiralama sektörüne yönelik Rigorent diye bir projesi vardı Tur Assist’in. Onu yeniden organize ettik ve brokere dönüştürerek bireysel araç kiralama tarafında tekrar aktif edeceğiz. Hem bireysel taraftaki müşterilere alternatif bir ürün ve fiyat hem de kendi networkümüze yeni bir iş kaynağı olarak kurgulamış olduk. Bunun dışında ikinci el garanti ürünümüz var. Bu da aslında Tur Assist’in sektöre kazandırdığı ürünlerden biri. Onu tekrar hareketlendirdik. Alt yapısında değişiklikler yapıp ikinci el araçların mekanik tarafta da garanti altına alınabilirliğini sağladık. Şimdi bunu sigorta poliçeleri içerisinde de arıza teminatı olarak alternatif bir ürün olarak sunmaya başladık. Sigorta poliçelerinin yanında ikinci el garantiyi poliçenin içerisinde alamayan müşteriler sadece kazaya karşı değil, artık mekanik problemlere karşı da aracını bir yıl boyunca garantilemiş oluyor. Bu arka tarafta da tamamıyla süreci biz yöneterek riski de biz üstleniyoruz. Bu da yeni ürünlerimizden bir tanesi diyebiliriz. Proje ekiplerimizle hem sigorta sektörüne hem de bireysel tarafa farklı ürünler sunup hizmet yelpazemizi ve iş kanallarımızı geliştirmeye çalışıyoruz.”

Hesaplamalarımızı ekonomik koşullara uydurmaya çalışıyoruz

2021 yılında başlayan ekonomik çalkantının büyüyerek enflasyonist ortama dönüşmesi ve 2022’de bunun katlanarak devam etmesinin maliyetleri ciddi anlamda etkilediğini söyleyen Turan, “Bu sadece ülkemizde değil tüm dünyada yaşanan bir durum. Bizler de ticari kuruluşlar olarak buna yönelik önlemler alıyoruz. Kendimizi bu ekonomik koşullara alıştırıp hesaplamalarımızı buna uydurmaya çalışıyoruz. Bunların en büyüğü de maliyet kalemi. Yaptığımız işin niteliği itibariyle sadece bugünü değil, yarını da tahmin ettiğimiz kontratlarımız var. Bizim bu dönemde en çok zorlandığımız bu belirsizlik ortamında tahminleri doğru olarak kurgulamak. Değerler ve veriler çok farklı. Doğruyu yanlışı ayırmakta çok zorlanıyoruz. Mevcut ekonomik koşullar hepimizin fiyat algısını ortadan kaldırdı. Çok hızlı değişim var ama bu da içinde bulunduğumuz koşulların bir gerçeği. Buna alışmak ve buna göre yöntemler geliştirmek zorundayız” dedi.

Sigorta şirketleriyle birlikte hareket etmeliyiz

Sigorta şirketleriyle birlikte hareket etmeleri gerektiğine dikkat çeken Turan, “Sigorta poliçelerinin içerisindeki ürünlerin bizim tarafımızdan karşılanan bölümleri var. Mutlu etmeye mecbur olduğumuz ortak bir müşterimiz var. Bizler ne kadar kaliteli hizmet verebilirsek, ne kadar müşteri memnuniyeti sağlayabilirsek müşteri sadakati de artarak sigorta şirketlerine artı fayda olarak dönüyor. Maliyetler hepimiz için önemli. Bizler kendi tedarik ağımızdaki iş ortaklarımızın maliyetlerini detaylı analiz edip onlarla birlikte bu süreci yürütmek zorunda olduğumuz gibi sigorta şirketleri de bizlerle birlikte bu maliyet kalemlerini daha etkili nasıl yürüteceklerine bakmak durumundalar. Sürdürülebilirliğin temeli bu. Sadece kendi tarafımızdan olaylara bakarak yürümek maalesef mümkün değil” ifadelerini kullandı.

Tedarikçilerle yeni yılda da sık sık bir araya geleceğiz

Tedarikçilere yönelik gerçekleştirdikleri etkinliklere değinen Turan, “Kasım ayı boyunca dört hafta üst üste tüm Türkiye’deki tedarik ağımızdaki ikame araç sağlayıcılarını, konut onarımcı ve çekici tarafına yol yardım hizmeti sağlayan iş ortaklarımızı İstanbul’a davet ettik. Toplantılardan önce istatistikleri hazırlayarak iş ortaklarımızla paylaştık. Tur Assist’in sahada çalışan iş ortakları ile ilişkisine baktığımızda yaklaşık yüzde 70’i on yıl ve üzeri çalışan Tur Assist’le ilişkisi olan iş ortakları. Ticari hayatta iş ortaklıklarının bu kadar uzun sürmesi ve birbirine bağlı kalması ender bir yapı. Hatta yirmi yıl ve üzeri çalışan yüzde 30’a denk geliyor ve bu müthiş bir rakam. Tur Assist kurulduğundan beri birlikte çalıştığımız ortaklarımız var. Tur Assist’teki hisse satışı ve devri konusunda sahadaki iş ortaklarımız bilgi edinme ihtiyacı hissettiler. Bizlerin geleceğe bakış açısını öğrenmek istediler. Biz de bunları doğru aktarabilmek ve etkin bir iletişim kurabilmek için bu toplantıları düzenledik. Çok da verimli oldu. 2023 yılında da onları evlerinde ziyaret ederek dinlemeye devam edeceğiz” diye konuştu.

Tedarikçilerimizle birlikte 2023’te daha güçlü bir yapıyla hizmet sağlayacağız

Tedarikçilerin maliyet yönetimi konusunda ciddi sıkıntıları olduğunu ve ekonomik koşullarda kendi işletmelerini ayakta tutmaya çalıştıklarını vurgulayan Turan, “Maalesef bizim sektörümüz yıllık anlaşmalar ve kontratlarla devam ediyor. Doğal olarak alt tarafta onlarla ilişkilerimiz de bu tarifelerle gidiyor. Birinci öncelikleri yeni yılda neler yapılacağı ve tarifelerdeki değişikliklerin neler olacağı konusu. Bizim önceliğimiz ise tarife ve mevcut işlerdeki maliyet yönetimi dışında pastamızı ve iş hacmimizi daha farklı iş alanları ile nasıl genişletebileceğimiz. Karşılıklı beklentilerin oturduğunu ve 2023 yılında hep birlikte daha da güçlü bir yapıyla hizmetlerimizi sağlayacağımız konusunda mutabık kaldığımızı söyleyebilirim.” dedi.

RS Otomotiv Grubu 360 derece hizmet verebilir hale geldi

Tur Assist’le birlikte RS Otomotiv Grubu’nun hasar odaklı bir çözümle 360 derece hizmet verebilir hale geldiğini söyleyen Turan, şöyle devam etti: “Bunun iki türlü faydası olacak ve inşallah 2023 yılında da bunu sıklıkla göreceksiniz. Hem müşteri tarafında bu sinerjinin yarattığı faydaları yansıtacağız farklı projelerden hem de iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize farklı faydalar sağlayacağız. Onların gider kalemleri olan kısımlarda RS Otomotiv Grubu bünyesinde özel aile kartı çıkartıyoruz. Türkiye genelindeki bütün tüccarlarımız ihtiyaç duydukları hizmetlerden RS Otomotiv Grubu bünyesindeki tüm şirketlerden aile indirimiyle faydalanabilecek ve öncelikli olacaklar. Bu onlara maliyet, kolaylık ve hız anlamında ciddi bir katkı sağlayacak. Diğer tarafta 2023’te müşterilerimize bu sinerjiden oluşturulmuş tamamıyla hasar odaklı bir bakış açısıyla sektörün ihtiyaç duyduğu hizmetleri kapsayan farklı projeler sunacağız.”

İnsan kaynağına değer veriyoruz

Tur Assist’in 1996 yılından beri Türkiye’de sektöre öncülük eden köklü bir marka olduğunu hatırlatan Turan, göreve başladığından bu yana operasyonel süreçlere çok önem verdiğini belirterek, şunları söyledi: “Bu süreçte sektör Tur Assist’i artık kapanacağı ve Türkiye’den çıkacağı konusunda bir bilgiye sahipti. Bu bilgi aynı şekilde içeride personel tarafında da vakıf olunan bir bilgi. Sahada, tedarikçilerde olduğu gibi personel tarafına baktığımızda da yüzde 60’ı on yıl ve üzeri çalışan niteliğe sahip personelimiz var. Kapanış sürecinin ilanında ister istemez insanlarda bir moral, motivasyon düşüklüğü, gelecekle ilgili kaygılar vardı. Bizim bu sürece dâhil olup şirketi devralmamız 35 gün sürdü. İlk geldiğim günden itibaren tüm personelimle mümkün olabildiğince tek tek görüşerek onları dinledim. Onların bakış açısından Tur Assist’i anlamaya çalıştım. Onların fikirlerini de iş sürecine katmaya çalıştık. Ekibi tanıdım. Re-organizasyonlar yaptık ve 2023’e hazırlık olarak geçirdik aslında 2022 yılını. Bunun içerisinde farklı mercileri de katarak devam etmek gibi bir öngörümüz ve hedefimiz vardı. Bunu gerçekleştirdik. Şirketin iki değeri var. Birisi, markası ve sahadaki gücü. İkincisi de insan kaynakları. Biz hizmet üreten bir şirketiz. Hizmeti insan üretiyor. Eğer insan kaynakları kalitesi, moral, motivasyon ve şirket aidiyeti yüksek olmazsa planlarınızın gerçekleşme olasılığı zayıf kalıyor.”

Tüm operasyonları online izlemek üzere bir ekran tasarladık

Programda teknoloji çalışmalarıyla ilgili de bilgiler veren Turan, 2023 yılında tüm operasyonları online olarak izlemek üzere bir B2B ekranı yazdıklarını belirterek müşterilerin bu sayede online ve real time olarak hizmetleri takip edebileceklerini söyledi. Turan, bunun sektöre önemli bir açılım getireceğine ve şeffaflık sağlayacağını ifade ederek, “Tabii bu sadece yazılım ve yazılımın niteliğiyle sağlanabilecek bir özellik değil. Sahada da iş ortaklarının bu teknolojinin parçalarını kullanması gerekiyor ki oradaki hizmetleri aynı anda yansıtabilelim. 2023 yılında sahadaki uygulamayı yüzde 100’e taşıyabilmek için bütün ekiplerimizle birlikte bu yönde çalışmalar yürütüyoruz. Kullanımı arttırmak ve şeffaflığı sağlayabilmek adına çeşitli teşvikler ve fayda programları hazırlıyoruz. Bu, sektöre yeni bir boyut kazandıracak diye düşünüyoruz” açıklamalarında bulundu.

2023 bizim için önemli bir açılım yılı olacak

2023 yılı hedefleriyle ilgili konuşan Turan, yeni yılda ticari beklentileri olduğunu belirterek, “Şirket olarak büyümeyi, sektördeki payımızı artırmayı, ürün yelpazemizi geliştirmeyi, genişletmeyi ve müşterilerimize en iyi şekilde hizmet sunabilir halde yolumuza devam etmeyi hedefliyoruz. Bunun için farklı farklı projeler var. 2023 yılı bizim için yeni projeleri müşterilerimize sunduğumuz önemli bir açılım yılı olacak” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER