Quick Sigorta’nın yeni Genel Müdürü Eyüp Özsoy’dan, sektörde 5 yaşına basan Quick Sigorta’nın gelecek dönem hedeflerini öğrendik. Önümüzdeki dönemde de yatırımlara devam edeceklerini vurgulayan Özsoy, “Sağlıkta iddialıyız. Ayrı bir sağlık sigorta şirketi de kurmak istiyoruz” diyor.
SİGORTAMEDYA / ALP SÜER
Zaman çok ‘hızlı’ akıyor. Sigorta sektörünün yeni oyuncularından, Mayıs 2017’de ilk poliçesini kesen Quick Sigorta hayat dışı (elementer) sektörde 5’inci yılını geride bıraktı. 2017 yılı haziran ayında Hayatınız Sigortalı Dergisi’nin kapağında yer verdiğimiz Maher Holding CEO’su Levent Uluçeçen, (şirketin kuruluşunda Quick Sigorta CEO’suydu) bizlere Quick Sigorta’nın kuruluş öyküsü ve şirketin hedeflerini anlatmıştı. Aradan geçen 5 yıl, Quick Sigorta adının da çağrıştırdığı gibi çok hızlı büyüdü. Hedefler bir bir tuttuğu gibi Quick Sigorta’nın sermayedarı Maher Holding, Turkland Sigorta’yı da satın alarak, Corpus Sigorta adıyla Quick Sigorta ile birlikte sektörde bir kez daha yerini aldı. Şirketin genel müdürlüğü, Uluçeçen’le röportajı gerçekleştirdiğimiz Maslak’taki Veko Giz Plazadan, bu yılın başında Quick Tower’a taşındı. Son olarak, yeni bir yapılanmaya gidilerek, Genel Müdürlük görevini yürüten ve Quick Sigorta’ya gerçekten de büyük emek veren Ahmet Yaşar, Genel Müdürlük görevinden Maher Holding Sigorta Grubu Başkanlığına terfi etti. Quick Sigorta Genel Müdürlük görevine de sektörde 30 yılı aşkın tecrübesi olan Eyüp Özsoy getirildi. Biz de Sigortamedya olarak Özsoy’la bir röportaj yaptık. Quick Tower’da röportajı gerçekleştirdiğimiz Özsoy’dan bu kez de Quick Sigorta’nın gelecek dönem hedeflerini öğrendik. Maher Holding Pazarlama ve Dijital Başkanı Pınar Güzey ile Quick Sigorta Bütünleşik Pazarlama Müdürü Funda Çakar Deniz’in de fikirleriyle katkıda bulundukları röportajın, karşılıklı sohbet şeklinde ve çok keyifli geçtiğini söyleyebilirim. Özsoy, “Önümüzdeki dönemde yatırımlara devam edip bir sağlık sigortası şirketi de kurmak istiyoruz” diyor.
İlk 5 yıl başarılı geçti hedefler aşıldı
Özsoy, röportajımızda öncelikle Quick Sigorta’nın ilk 5 yılını değerlendirdi. Özsoy’dan aldığımız bilgilere göre, 2017’de faaliyete geçen Quick Sigorta’nın ilk 5 yılı çok başarılı geçti; şirket, ilk 5 yıl için öz sermaye ve kârlılık gibi koyduğu hedeflere 2,5 yıl içinde ulaştı. 2022 Nisan sonu itibarıyla sektörde Quick Sigorta’nın yaklaşık yüzde 3 pazar payı bulunuyor. İlk 5 yılda, oto sigortaları dışında özellikle ‘finansal sigortalar’da iddialı olan şirket, bu alanda kefalet sigortası ile dikkatleri çekti. Quick son olarak geçen aylarda, pandemi döneminin gözde branşlarından olan ve sektörde büyük fark yaratan tamamlayıcı sağlık sigortası (TSS) ürününü de satmaya başladı.
Oto dışı branşların payını artıracağız
Özsoy’la biraz da bundan sonrasını, Quick Sigorta’nın 10’uncu yıl hedeflerini konuştuk. Özsoy’dan öğrendiğimize göre, Quick Sigorta 2’inci 5 yılda çıtayı yükseltti; hedefleri daha da büyüttü. Quick Sigorta’nın, 2022 yılı itibarıyla toplam prim üretiminin yüzde 87 gibi ağırlığı kasko ve trafikten oluşan oto sigortalarından, geri kalan yüzde 13’ü ise diğer branşlardan geliyor. Şirket, önümüzdeki dönemde öncelikle oto sigortalarının toplam portföy içindeki payını azaltarak, oto dışı branşların payını artırmayı hedefliyor. Oto dışı branşların payının artması için şirket ilk 5 yılda da gerekli adımları attığı ‘finansal sigortalar’ ve ‘sağlık’ branşlarına ağırlık verecek.
Avrupa’da sigorta şirketi kurulacak
Özsoy’un verdiği bilgilere göre, Quick Sigorta, ‘sağlık’ branşına büyük önem veriyor. Bu alandaki büyük potansiyeli gören grup, ilk adım olarak TSS ile piyasaya giriş yaptı. Ancak, bundan da önemlisi, grup Quick Sigorta dışında sağlık sigortaları konusunda ihtisas sahibi ayrı bir sağlık sigortası şirketi kurmak istiyor. Söz konusu şirket, TSS yanında, diğer sağlık sigortası ürünlerini de satacak. Yurtiçinde organik büyümeye odaklanmakla birlikte satın alma fırsatlarını da değerlendireceklerini belirten Özsoy, Maher Holding’in ayrıca yurtdışına açılarak Avrupa’da bir sigorta şirketi kurmayı da hedeflediğini kaydediyor.
Quick Finans ve QPay, finansal iklimin önemli parçası olacak
Özsoy’un paylaştığı önemli konulardan bir tanesi de grubun finansman şirketi Quick Finans ile elektronik para ve ödeme hizmetleri şirketi QPay. Özsoy, bu iki şirketin baştan beri grubun finansal bir iklim yaratma hedefinin önemli parçaları olacağının altını çiziyor.
Acentelerin dijitalleşmesi için desteklerimiz sürecek
“Cepten Netten Acenteden” mottosuyla hizmet veren şirketin dağıtım kanalları, ağırlıklı olarak acentelerden oluşuyor. Basında da sık sık yer aldığı gibi kuruluşundan beri, ‘dijitale’ çok önem veren şirket, acentelerine bu alanda büyük destek veriyor. Önümüzdeki dönemde acentelere yönelik hedeflerini de sorduğumuz Özsoy, “Acentelerimiz, bizim en önemli iş ortağımız. Yeni ürünlerimiz, onların da gelirlerini artıracak. Sektördeki ilk hibrit uygulamalardan olan ‘Agent değil Acente’ gibi projelerimizle acentelerimizin dijitalleşmesine yönelik desteklerimiz de sürecek” diyor.
Sektördeki hızlı büyümede prim ve fiyat artışı etkili
Özsoy’la sohbetimizde, Quick Sigorta dışında biraz da sektörü masaya yatırdık. Sektörde yılın ilk 5 ayındaki reel büyümenin nedenlerini sorduğum Özsoy, sektörde büyümenin, sigortalı adedindeki artıştan çok, prim ve fiyatlardaki artış ile ilgili olduğunu söylüyor. Açıklanan ve yaşanan (gerçek) enflasyonun birbirinden farklı olduğunu, be nedenle reel büyümenin de aslında düşük olduğunu vurgulayan Özsoy, “Sektörde oto ve oto dışı sigortalarda sigorta değerlerindeki artışa bağlı olarak primlerde de bir artış oldu. İlk 4 ayda geçen yılın aynı dönemine göre Quick Sigorta’nın yüzde 121, grup olarak yüzde 132’lik prim üretiminde artışı söz konusu. Quick Sigorta’nın toplam prim üretimi içindeki payı yüzde 87 olan oto sigortaları özelinde konuşursak, sigortalı adedi aynı” diyor. Eylül ayından sonra fiyatlardaki artışın daha stabil hale gelmesinin beklenebileceğini belirten Özsoy, sektörün 2022 yılı sonunda yüzde 80 civarında büyüyeceğini tahmin ettiğini söylüyor.
Quick Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’na ilgi artıyor
Quick Sigorta, geçen aylarda sektörde son yılların gözde ürünlerinden tamamlayıcı sağlık sigortasını da (TSS) piyasaya sundu. Quick Tamamlayıcı Sağlık Sigortası ile ilgili sorularımızı da yanıtlayan Quick Sigorta Genel Müdürü, ürüne yönelik ilgiden çok memnun. Haziran ayı itibarıyla satışların 5 bin adet civarında olduğunu belirten Özsoy, yıl sununda 25 bin adet sigortalıyı hedeflediklerini söylüyor. Quick Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, sektördeki diğer ürünlerden farklı olarak, ‘ömür boyu yenileme garantisi’nde yenilik getiriyor. 45 yaş öncesi sigortalılar, ek prim ödeyerek 1’inci yılın sonunda ömür boyu yenileme garantisi için değerlendirme hakkı elde ediyor. Quick Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, geniş network ağına da sahip. Anlaşmalı sağlık kurumlarından oluşan 3 ayrı ağ ve 2 ayrı plan seçeneğiyle sigortalılar kendi bütçelerine en uygun tamamlayıcı sağlık sigortası ürününü satın alabiliyor. Quick Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, geniş kapsamlı asistans ve ek sağlık hizmetlerini ücretsiz olarak bir bütün halinde kullanmaya da olanak sağlıyor.
Quick Sigorta neden trafik sigortasında iştahlı?
- Trafik sigortası zorunlu bir poliçe. Şirketlerin bu poliçeyi düzenleme zorunluluğu var.
- Kamu yararı gözetiyoruz.
- Kuruluşundan beri trafik branşına ilgi duyuyoruz.
- Teknik bir işletmeden ziyade, bütünleşik finansal bir grup olarak hareket ediyoruz.
- Trafik sigortası fon sağlayan bir branş. Sağladığımız fonları yatırıma yönlendirerek ekonomiye de katkıda bulunuyoruz.
- Trafik sigortası satın alan bireylere diğer sigorta ürünleri satma imkânı da doğuyor.
‘Bina tamamlama’ ile maketten konut alan tüketicileri de koruyacağız
Quick Sigorta Genel Müdürü Eyüp Özsoy, Quick Sigorta’nın iddialı olduğu finansal sigortalar ile ilgili önümüzdeki dönemdeki hedeflerini de paylaştı: “Yılın 2’nci yarısı ve 2023’te finansal sigortalar alanında yeni ürünler sunacağız. Bina tamamlama sigortası, üniversite öğrencilerine yönelik eğitim sigortası ürünlerimizde büyüyeceğiz. Bina tamamlamayı farklılaştırıp bireysel hale dönüştüreceğiz. Ürün, maketten konut satışlarında, tüketici koruyan bir ürün haline gelecek. Ayrıca, piyasalar stabil hale geldikten sonra da ev sahiplerini kiracının kirasını ödememesine karşı güvence altına alan ‘konut kira sigortası’ ürününü sunacağız. Kefalet sigortasını satmayı sürdürüyoruz. Bu alanda, bankacılık sektörüne tanınmış avantajların sigorta sektörüne de sağlanması, ürünün banka teminat mektubunun kullanıldığı tüm alanlarda geçerli olması gerekiyor.”
RÖPORTAJI DAHA GENİŞ OLARAK HAYATIMIZ SİGORTALI DERGİSİ’NİN TEMMUZ 2022 SAYISINDA OKUYABİLİRSİNİZ.
‘Hayatımız Sigortalı’ tüm dijital e-dergi platformlarında. Ücretsiz.
- Turkcell Dergilik
- Türk Telekom e-dergi
- http://Dijitalbasin.com